Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til plagg til nyfødt? Hvilke bodyer var best, med eller uten føtter f eks?

hilsen kommende førstegangsmor til vinterbaby

Anonymkode: 32271...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk liker forskjellig, men jeg liker omslagsbodyer med knapper og bukser uten fot. Føttene falt ut av fot-delen og ble borte inni buksa, og ikke alltid buksene passer i lengden til at fot-delen er passelig. 

Anonymkode: 33b8d...c6c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøp sparkebukser med føtter, sokker sparker de bare av seg. Ellers så er sånne bodyer som du knapper helt opp best/omslag, så slipper du ta den over hodet 😊 

Anonymkode: a3922...749

• Nyttig 1
Skrevet

Onslagsbody og strømpebukse. Helpysj med føtter da sokkene alltid datt av,men der er det vel smak og behag ser jeg av svaret over. 

Minst mulig knapper der evt bilsele skal ligge ved kjøreturer. 

Myke og komfortable klær fremfor "stilige og kule" 

Minst mulig kjøp i de minste størrelsene før baby er født siden enten vokser babyen for fort, passer allerede ikke eller evt gave til babyen er ofte de minste str med mindre noen har fått med seg at det ikke er så lurt. 

Anonymkode: 60660...b45

• Nyttig 2
Skrevet

Viskose/bambus bodyer/pysjer. Min bodde i myke pysjer den første tiden. Kjøpte masse fra hust and claire på salg. 👌

Anonymkode: d6dd7...732

• Nyttig 1
Skrevet

Ville kjøpt litt av hvert, så kan du fylle på med det du liker. Jeg syns omslagsbodyer er noe herk, det tar ett sekund å løfte en body over hodet om du gjør det riktig. Foretrekker strømpebukser over bukse med føtter, de sitter mye bedre (og sokker bare faller av). 

Anonymkode: dd3d5...34f

• Nyttig 1
Skrevet

Sokkene her falt aldri av. Og pysj med føtter bare krøllet seg nederst på føttene 🫣😅😂

Anonymkode: f297a...2b5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Og jeg hater omslagsbodyer. Må liksom legge babyen oppå den også er det så mange knapper. Null problem å trekke en body over hodet syns jeg da. 

Anonymkode: df315...607

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Omslagsbodyer fra lindex varer lenge! H&m og kappahl har vel også noen ribbede som har doble sett knapper under

Anonymkode: aa2e4...bba

• Nyttig 1
Skrevet

Unngå klær i masse knæsje farger. Lettere å hive alt på vask om klærne er lyse. Hadde noen mørkerøde plagg osv som ble liggende nederst i skittentøyskurven i ukesvis. Ellers synes jeg bodyer fra lindex er fine, de ribbede. De holder utrolig lenge (mtp str) da de er veldig stretchy, har dobbel knapperad og brettekanter 🙂

• Nyttig 1
Skrevet

Folk liker forskjellige ting. Jeg liker omslagsbody, myke bukser uten fot og sokker. Jeg hater over-hodet bodyer (trangt, bare hyling og baby hatet det) og strømpebukser (igjen, trangt, vanskelig å få på så baby begynte å hyle, alt for stramt rundt magen når det først var på). Så det noen elsker, hater noen andre, sånn er det med alt med barn omtrent🤪

Anonymkode: d5b35...169

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke tenke på at noe er rett eller galt. Helpysj kan brukes hele dagen om det er mest lettvint. Finnes mange som ikke skriker "natt". Tynne ullbodyer eller hele dresser. Tynne bomullssmekker. Greit å bruke om baby gulper mye, så må ikke body i vask på sekundet.

Anonymkode: 56dd4...5bc

• Nyttig 1
Skrevet

Ser de fleste kommenterer at sokker bare faller av - jeg er helt enig. MEN; Safa Trille (tynne ullsokker) fra SparKjøp sitter som støpt på små babyføtter, også om natten ☺️ Eneste sokkene vi kan bruke på vår.

Ellers er det veldig smak og behag med klær. Vår lille er 8 uker og bruker fortsatt 50, så vi måtte ut og kjøpe mer. Bruker både omslags- og vanlige bodyer med bukse med/uten føtter og sparkebukser med/uten føtter. Vår baby er svært varm av seg, så vi har omtrent ikke brukt strømpebukser enda. Vi har brukt mye viskose/bambus fra Hust & Claire, samt helt tynn merino/silke heldresser/pysjer fra barnas hus.

Noen foretrekker dobbel glidelås på heldresser/pysjer, mens andre liker knapper, jeg har fortsatt ikke bestemt meg helt 🤪

Anonymkode: a926c...f6e

• Nyttig 1
Skrevet

Likte ikke omslagsbodyer, bukser med fot og strømpebukser.

Foretrakk "haremsbukser" med lang mansjett (det noen kaller tryllefot) og bodyer over hodet.

Anonymkode: a9017...9cc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ser de fleste kommenterer at sokker bare faller av - jeg er helt enig. MEN; Safa Trille (tynne ullsokker) fra SparKjøp sitter som støpt på små babyføtter, også om natten ☺️ Eneste sokkene vi kan bruke på vår.

Ellers er det veldig smak og behag med klær. Vår lille er 8 uker og bruker fortsatt 50, så vi måtte ut og kjøpe mer. Bruker både omslags- og vanlige bodyer med bukse med/uten føtter og sparkebukser med/uten føtter. Vår baby er svært varm av seg, så vi har omtrent ikke brukt strømpebukser enda. Vi har brukt mye viskose/bambus fra Hust & Claire, samt helt tynn merino/silke heldresser/pysjer fra barnas hus.

Noen foretrekker dobbel glidelås på heldresser/pysjer, mens andre liker knapper, jeg har fortsatt ikke bestemt meg helt 🤪

Anonymkode: a926c...f6e

Det er så forskjellig med disse små. Vår er 7 uker og allerede over på 62!

Anonymkode: fc085...2da

• Nyttig 1
Skrevet

Folk liker jo litt forskjellig så du må se litt hva du synes selv og sikkert :)

Jeg hadde noen pysjer med fot og noen uten - begge deler funket for oss. Brukte bukser og dresser uten på dagtid da, er mer fleksibelt på størrelsen. Støtter sokker fra Safa i tynn ull, og generelt se etter sokker som ser ut som knestrømper, drar de godt over buksen så sitter de greit på.

Jeg likte omslagsbody i starten.

Vi trengte veldig lite i str 50, men glad vi hadde noe for var det som passet da hun ble født. Men brukte str 56 lenge. Vår baby gulpet og bæsjet lite i starten så trengte ikke mange plagg, venner hadde det annerledes.

Generelt liker jeg klær som ikke er for trange, som er mulige å åpne for å sjekke/bytte bleie enkelt + ikke har noe knapper og greier på rygg og rumpe som jeg tenker er ubehagelig for baby som ligger mye på rygg i starten. 

Liker både toveis glidlås og knapper på pysjer. Foretrekker trykk-knapper på alt vs sånne med knappehull. 

Genser og kjole til baby var upraktisk (kjøpte en del gensere, ble aldri brukt). Body + bukse eller heldress liker jeg best. Strømpebukse ble så trangt. Noen cardigans å ta utenpå når litt kaldt, i ull og bomull.

Veldig fint med bodyer med dobbel knapping så de varer 2 størrelser.

Anonymkode: 6d075...b50

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...