Gå til innhold

Kan jeg kjøpe masse mikrohus og leie de ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier en stor tomt i Ås. Sett nå at noen andre i Ås har kjøpt en mikrohus som de leier ut. Ås kommune har også tidligere vurdert å lage et mikrohus bofellesskap, men pga lover og regler ble det ikke lovlig. 

Er litt usikker på reglene, men kan jeg kjøpe 4-6 mikrohus og leie de ut som et lite nabolag?😂 la de få bruke en stor del av jordet til å dyrke egen mat ect

Anonymkode: 9fbe4...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du sikkert, hvis du har 1 mill å bruke per mikrohus samt strøm til tomta og en ordning for toalett osv så hvorfor ikke. 

Anonymkode: 79f91...226

• Liker 2
Skrevet

Tviler på at det går greit i forhold til å få dette godkjent av byggesak. Muligens som hytte, men som helårsbolig? Tviler. 

Anonymkode: 9b6b5...bbb

Skrevet

Ryddet for avsporing og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet

Sjekk reguleringsplanen, om hva du har lov til å bygge på tomta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eier en stor tomt i Ås. Sett nå at noen andre i Ås har kjøpt en mikrohus som de leier ut. Ås kommune har også tidligere vurdert å lage et mikrohus bofellesskap, men pga lover og regler ble det ikke lovlig. 

Er litt usikker på reglene, men kan jeg kjøpe 4-6 mikrohus og leie de ut som et lite nabolag?😂 la de få bruke en stor del av jordet til å dyrke egen mat ect

Anonymkode: 9fbe4...d67

Jeg hadde leid av deg. Eventuelt kjøpt en liten del og plassert mikrohuset der selv 

Anonymkode: 7524d...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde leid av deg. Eventuelt kjøpt en liten del og plassert mikrohuset der selv 

Anonymkode: 7524d...fbe

Jeg hadde i alle fall ville fått en pris før jeg hadde bestemt meg for å leie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...