AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg fikk ny stilling internt, samme avdeling som før, men med litt endrede arbeidsoppgaver i mai. Jeg fikk da en liten, meget minimal lønnsjustering. Vi har nå fått tidenes lønnsoppgjør, og for meg og min økonomi vil det ha enormt mye å si. Så sier sjefen at jeg ikke er en del av oppgjøret fordi jeg allerede har fått lønnsjustering i år. Det føles surt da lønnsoppgjøret ville gitt meg en myye større justering opp enn hva jeg fikk i mai. Jeg burde med andre ord aldri takket ja til ny stilling men fortsatt med lite ansvar og fått høyere lønn. Sjefen min er sleip, men jeg kan også lite om det her. Stemmer det sjefen min sier? Skal sjekke med hr, men der er ingen tilgjengelige før om en uke. Anonymkode: 48b5c...34d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Hos oss blir de som går opp i lønn etter virkningsdato ikke med i lønnsoppgjøret. Men tidenes lønnsoppgjør, hvor jobber du?? Anonymkode: 840b2...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Det stemmer det sjefen sier. Har du fått ny stilling så har du ikke krav på å vurderes i lønnsoppgjøret før året etter. Anonymkode: 5fd01...b79
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Sjefen er ikke sleip, dette er helt vanlig. Jeg var i helt samme situasjon i vår, og da jeg forhandlet om lønn forhandlet jeg fram at jeg også skulle få delta i årets lønnsoppgjør. Jeg er glad for det nå pga. inflasjonen, men jeg er i denne heldige situasjonen fordi jeg var våken da jeg forhandlet kontrakten. Forstår at dette er kjedelig for deg, men jeg ville likevel vært glad for ny jobb. Dette kan lede til nye muligheter senere som igjen kan gi deg mer lønn. Anonymkode: bbfd4...d1c 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Er det aktuelt for deg å bytte jobb (dvs arbeidsgiver)? Det hadde jeg glatt gjort hvis internt jobbytte førte til reduksjon i reallønn. Anonymkode: 681f7...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå