Gå til innhold

Damene danser for Toska

Anbefalte innlegg

Gjest krasafaren
Skrevet

Dette er et tegn på normoppløsning:

"(Dagbladet.no): Du er heit, men altfor feit, sang de fra scena og viste romper med T-O-S-K-A til publikum. "

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/25/450442.html

Hvor kult er det å rane en bank/tellesentral med døden til følge? I følge dagbladet.no er det helt greit å nå promotere Toska som en helt.

Dette må jo være inspirerende lesning for andre ransmenn-in-spe.

Og kanskje ikke fullt så inspirerende for Klunglands familie og andre politimenn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes ikke det er noe rart jeg. Toska er en helt for gutta i ransmiljøet.

Tragisk - JA

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Generelt bruker avisene nå om dagen alt for mye spalteplass på disse drittsekkene.. Og jeg er så forbanna lei av å se trynet til Toska!! Disse folka har begått fæle forbrytelser og drept en mann, de fortjener overhodet ikke noe oppmerksomhet..

Jeg skjønner at avisene til en viss grad må dekke denne rettssaken, men et sted går faktisk grensen.. Jo mer kjent disse gutta blir, desto større helter er de for visse miljøer. Jeg blir rett og slett kvalm!

Skrevet

Det er jo fra revyen ved Bredtveit Kvinnefengsel - altså er det kriminelle selv som har satt opp og sikkert lagd sketsjen. Hvor "kul" de synes Nokas-saken er framgår ikke egentlig av artikkelen. Jeg synes de må kunne sette opp en revy med det innholdet de måtte ønske.

Om Dagbladet egentlig trenger å dekke akkurat dette, eller vinkle det som de gjør, er nå så sin sak. Jeg vil personlig tro det finnes en del annet kulturstoff av større verdi.

Gjest krasafaren
Skrevet
Det er jo fra revyen ved Bredtveit Kvinnefengsel - altså er det kriminelle selv som har satt opp og sikkert lagd sketsjen. Hvor "kul" de synes Nokas-saken er framgår ikke egentlig av artikkelen. Jeg synes de må kunne sette opp en revy med det innholdet de måtte ønske.

Om Dagbladet egentlig trenger å dekke akkurat dette, eller vinkle det som de gjør, er nå så sin sak. Jeg vil personlig tro det finnes en del annet kulturstoff av større verdi.

Ja, jeg er enig i at dette har flere dimensjoner, og innholdet i artikkelen er forsåvidt OK; en revy for innsatte unner jeg dem. Men slik vinklingen er - og spesielt forsiden på db.no den dagen - blir det 'kult' å ha begått et ran.

Dette er flere artikler der Toska blir gitt heltestatus ved bruk av ord som 'mesterhjernen' og hele vinklingen gir inntrykk av beundring for at han planla og utførte ranet. Det blir litt Hollywood.

Revyer for innsatte er greit, men man kan kanskje vente til de er dømt og har sittet inne en stund med å vise duskedamer i avisa? :ler:

Skrevet
Ja, jeg er enig i at dette har flere dimensjoner, og innholdet i artikkelen er forsåvidt OK; en revy for innsatte unner jeg dem. Men slik vinklingen er - og spesielt forsiden på db.no den dagen - blir det 'kult'  å ha begått et ran.

Dette er flere artikler der Toska blir gitt heltestatus ved bruk av ord  som 'mesterhjernen' og hele vinklingen gir inntrykk av beundring for at han planla og utførte ranet. Det blir litt Hollywood.

Revyer for innsatte er greit, men man kan kanskje vente til de er dømt og har sittet inne en stund med å vise duskedamer i avisa?  :ler:

Enig i at Dagbladet ikke hadde trengt å ha det på forsiden og gi det så mye oppmerksomhet, ja.

Skrevet
Dette er et tegn på normoppløsning:

"(Dagbladet.no): Du er heit, men altfor feit, sang de fra scena og viste romper med T-O-S-K-A til publikum. "

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/25/450442.html

Hvor kult er det å rane en bank/tellesentral med døden til følge? I følge dagbladet.no er det helt greit å nå promotere Toska som en helt.

Og kanskje ikke fullt så inspirerende for Klunglands familie og andre politimenn.

Mulig noen har det gøy ang toska. for meg fremstår han som en kynisk forbryter uten omtanke for andre enn seg selv og sitt mijø, Før i tiden ble det kalt varige svekkede sjelsevner. At han i dag fremstår som "angrende" er et spill for galleriet.

Han kommer til å ha kontakter og planlegger bak murene.

Han kommer aldri til å bli noe annet enn TOSKEN TOSKA.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Jeg tviler sterkt på at det inspirerer til å bli ransmann bare fordi man blir nevt i revyen til Bredtvedt kvinnfengsel...Og at tunge kriminelle har andre normer enn ellers i samfunnet trodde jeg var en kjent sak. Er enig i at media gjør for mye utav det, slik har det da alltid vært i kriminelle miljøer, så dette er ikke noen nyhet.

Endret av Varg-Menja
Gjest krasafaren
Skrevet
Jeg tviler sterkt på at det inspirerer til å bli ransmann bare fordi man blir nevt i revyen til Bredtvedt kvinnfengsel...Og at tunge kriminelle har andre normer enn ellers i samfunnet trodde jeg var en kjent sak. Er enig i at media gjør for mye utav det, slik har det da alltid vært i kriminelle miljøer, så dette er ikke noen nyhet.

Normoppløsningen ligger hos oss, ikke hos de kriminelle. Dvs. i dette tilfellet: hos db.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...