AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Skal opereres for rectocele/fremfall neste uke, og er redd det blir uutholdelige smerter etterpå. 😖 Fikk beskjed om at det er vanlig med 5-6 uker sykemelding! Noen som har tatt en slik operasjon som kan dele erfaringer om operasjonen og tiden etterpå? Hvordan ble det å ha samleie etterpå for eksempel? Anonymkode: 83b04...55d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Jeg har gjort denne operasjonen to ganger, og min erfaring var at det er lite smerter og helt overkommelig. Anonymkode: 78461...345 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Jeg har tatt denne operasjonen, samt løfte blære og livmor samtidig og kirurgen lagde "nye" skjedevegger pga fremfallet hadde strekt huden såpass. Tok ca 1 1/2 time i operasjontid. Ikke for å skremme, men jeg hadde store smerter i flere uker etterpå. Jobb var utenkelig di 7 første ukene, da var det senga/sofa i liggestilling. Jeg måtte få med tramadol og andre smertestillende. Sex var umulig di første 6 månedene. Di første pga sting, resten pga ubehag. Nå 3 år etterpå er sexlivet fortsatt ikke det samme, jeg er blitt mye kortere og trangere. Det er mer ubehag for meg. Men god tid så går alt om man vil. Det har derimot blitt et helt annet liv med ingen urinlekkasjer, ingen bulende underliv, bedre hverdag generelt enn med fremfall! Så for min del var det absolutt verdt det. Men jeg hadde satt pris på å fått vite at det kunne bli slik etterpå også, for det var utrolig skuffende å ikke være like frisk som alle sa di var etterpå og hadde gitt jobben urealistisk mål om når jeg kom tilbake 😂 masse lykke til! Anonymkode: 16b3e...728 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har tatt denne operasjonen, samt løfte blære og livmor samtidig og kirurgen lagde "nye" skjedevegger pga fremfallet hadde strekt huden såpass. Tok ca 1 1/2 time i operasjontid. Ikke for å skremme, men jeg hadde store smerter i flere uker etterpå. Jobb var utenkelig di 7 første ukene, da var det senga/sofa i liggestilling. Jeg måtte få med tramadol og andre smertestillende. Sex var umulig di første 6 månedene. Di første pga sting, resten pga ubehag. Nå 3 år etterpå er sexlivet fortsatt ikke det samme, jeg er blitt mye kortere og trangere. Det er mer ubehag for meg. Men god tid så går alt om man vil. Det har derimot blitt et helt annet liv med ingen urinlekkasjer, ingen bulende underliv, bedre hverdag generelt enn med fremfall! Så for min del var det absolutt verdt det. Men jeg hadde satt pris på å fått vite at det kunne bli slik etterpå også, for det var utrolig skuffende å ikke være like frisk som alle sa di var etterpå og hadde gitt jobben urealistisk mål om når jeg kom tilbake 😂 masse lykke til! Anonymkode: 16b3e...728 Oi! Det høres gjerne ut som din operasjon var litt mer omfattende enn den jeg skal ta? Hørtes jo helt forferdelig ut, stakkars deg! Jeg er bare litt plaget nå, og er derfor jeg er litt engstelig også. Hva om jeg blir verre etterpå liksom..? Anonymkode: 83b04...55d
Nina Gregersen Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Jeg er i samme situasjon og er veldig usikker på om jeg skal gjennomføre operasjonen. Har time tirsdag 27. september og kan fortelle hvordan det gikk hvis jeg ikke trekker meg 🤨
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Du har trolig allerede blitt operert. Men jeg svarer da det kanskje er andre der ute som oss som lurer. Holdt på å google meg ihjel før operasjon🙊Jeg ble operert for 1,5 uke siden. For rectocele og perineumsplastikk på det lokale sykehuset. Det var ikke sånn at plagene mine ødela livet mitt, men det plaget meg såpass at jeg fikk dekket operasjon. De første 3 dagene var det såpass smertefullt at jeg måtte ty til oxynorm(opiat) 4 ganger om dagen. Og tok avføringsmidler så det kostet etter siden jeg var redd for å få hard avføring. Nå, 1,5 uke etter, tar jeg ingen smertestillende. Kjenner det jo godt når jeg reiser og setter meg(det er stingene på utsiden jeg kjenner) men har ikke smerter når jeg er i ro. Så langt har jeg iallefall ikke angret. Har selvfølgelig ikke hatt sex enda, men kjente forsiktig med en finger i går siden jeg var så spent på hvordan det føltes og det viket ok. sykemeldt i 6 uker da jeg har et fysisk hardt arbeid. Anonymkode: 724e5...17f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 Jeg jobber som spl. Var tilbake på jobb etter 10 dager. Litt ømt, men helt overkommelig. Anonymkode: 53076...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå