Gjest Gjest_cherie_* Skrevet 25. november 2005 #1 Skrevet 25. november 2005 Noen som kan hjelpe meg litt.. Jeg kjøpte meg en personvekt i dag. Jeg går på Grete Roede kurs, og siden det er siste kvelden nå til uka, tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en slik at jeg kan holde oversikten etter at kurset er over. Jada, jeg fant en rimelig en..ukjent merke tror jeg...Primera heter den. Ettersom jeg denne uken har trent 1 time hver dag, var jeg meget spent da jeg trådte på vekta. MEN i følge den veier jeg nå 2 kg mer enn jeg gjorde tirsdag kveld... Er det mulig? Jeg tok derfor en kg`s pose mel fra skapet og plasserte på vekta. Man skulle jo tro 1 kg mel skulle veie 1 kg. Men nei, den veide visst 2,8 kg den. I morgen returnerer jeg vekta.
Gjest Piper Skrevet 25. november 2005 #2 Skrevet 25. november 2005 Enten kan du returne den, eller trekke fra 1.8 kg for hver gang du veier deg.
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2005 #3 Skrevet 25. november 2005 Pass på at vekta står på et helt horisontalt underlag, ellers kan den vise feil.
Gjest Gjest_cherie_* Skrevet 25. november 2005 #4 Skrevet 25. november 2005 Noen som kan hjelpe meg litt.. Jeg kjøpte meg en personvekt i dag. Jeg går på Grete Roede kurs, og siden det er siste kvelden nå til uka, tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en slik at jeg kan holde oversikten etter at kurset er over. Jada, jeg fant en rimelig en..ukjent merke tror jeg...Primera heter den. Ettersom jeg denne uken har trent 1 time hver dag, var jeg meget spent da jeg trådte på vekta. MEN i følge den veier jeg nå 2 kg mer enn jeg gjorde tirsdag kveld... Er det mulig? Jeg tok derfor en kg`s pose mel fra skapet og plasserte på vekta. Man skulle jo tro 1 kg mel skulle veie 1 kg. Men nei, den veide visst 2,8 kg den. I morgen returnerer jeg vekta. ← Enten kan du returne den, eller trekke fra 1.8 kg for hver gang du veier deg. ← Ja, nettopp det jeg tenkte og den første gangen jeg testet melposen, test nr to var det som viste 2,8 kg. Den første var 2,6. Den er jo så ustabil.. Trodde digitalvekter skulle være til å stole på jeg. Ikke er det noen mulighet for å stille den heller...
Gjest Piper Skrevet 25. november 2005 #5 Skrevet 25. november 2005 Du skal nok lete lenge, om du tror du får en 100% stabil vekt.
Jotunjenta Skrevet 26. november 2005 #6 Skrevet 26. november 2005 Hva med de vektene som viser fettprosent? Noen koster bare 2-300 kroner. Kan ikke skjønne at de heller er så stabile? Noen som har prøvd?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #7 Skrevet 26. november 2005 Det er ikke sikkert vekta di klarer å vise nøyaktig vekt ned til en kg. Tror det sto 4kg i bruksanv. på mi. (testet også min om den viste rett). Hvis den fortsatt er feil, kan du klage på den der du kjøpte den. Husk å ta med kvittering.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #8 Skrevet 26. november 2005 Meg over.... Så ikke at du skrev du skulle levere tilbake
Pasha Skrevet 26. november 2005 #9 Skrevet 26. november 2005 Hva med de vektene som viser fettprosent? Noen koster bare 2-300 kroner. Kan ikke skjønne at de heller er så stabile? Noen som har prøvd? ← tja...vet neppe hvor sikkre de er... har prøvd 2 forskjellige vekter av den typen.. på den dyreste av de hadde jeg vel en fettprosent på 18-19% og vanninhold på 55% mens på den billige varianten hadde jeg fettprosent på 26% og vanninnhold på 54 % BMI`en min er på 18,5 For å være helt ærlgi trur jeg neppe at en vekt kan måle fettprosenten din,, da den kun tar utgangspunkt i hvordan føttene dine er under,, (er sensorer som måler under der..) så jeg vet ikke helt jeg (dyreste koster normalt 1599 og den billige 1299 eller noe sånt..så det er jo egentlig dyre vekter begge to.. men vi har solgt de til rundt 500 kr på tilbud)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå