AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Datteren min forteller at pappa er ustabil og at hun ikke har det bra hos han. Kan jeg nekte samvær med far? Vi har delt foreldreansvar, men fast bosted hos meg. Far er veldig ustabil og har blitt det mer og mer med tiden. Anonymkode: 527c0...4bf
Gjest Kerrs Pink Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Hvor gammel er hun da? Over 12 skal ungene bli hørt, over 16 bestemmer de selv. Og hvis du har en ordentlig bekymring for hennes sikkerhet og/eller helse, kan du ta en tlf til fvk eller barnevernet og høre om de er enig i bekymringen din. Så ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Hvis du er er oppriktig redd for å sende barnet til far fordi noe kan skje barnet kan du det. Jeg holdt tilbake samvær pga sterke mistanker om rus og han var ekstremt ustabil, telefoner jeg fikk fra andre om hva far drev med osv. ikke minst reaksjoner fra barnet mitt. Jeg brukte advokat så jeg ikke gjorde noe feil han kunne bruke mot meg, viste bevis til advokat om hvordan han holdt på og fortalte hvordan barnet mitt reagerte. Jeg er omsorgspersonen og jeg fikk beskjed om at det er min oppgave å sørge for at barnet er trygt. Husk at far kan prøve å ta deg til sak ang samværssabotasje da, så vær smart og gjør det riktig om det faktisk er reell bekymring ang samværene. Anonymkode: 6d408...364 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Du har rett til å Holde igjen samvær, dersom du mener det kan være til skade for barnet, men ikke tett til å nekte for å møte barnet. Har selv en ustabil ex. Har måtte stoppe samvær et par ganger, men har da heller sagt at han kan komme å være her sammen med oss (Nå skal det sies at jeg har drøftet dette med barnevernet og vår situasjon). Du kan snakke med familievernkontoret for råd og veiledning (selvom det er lite de får gjort) , melde/ drøfte saken med barnevernet- ?De har vært til god hjelp for meg) eventuelt advokat dersom dette ikke er holdbart. Er selv i startfasen med advokat her, for å finne veien videre, men her sliter far med periodevis tung psykiatri Anonymkode: 41862...0af
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Hva er det som gjør far ustabil, da? Anonymkode: c3d68...2ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå