AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Noen sa akkurat at jeg er pliktig til å melde ifra til arbeidsgiver dersom jeg oppretter enkeltmannsforetak? Har arbeidsgiver noe med dette når dette er en hobby/fritidsaktivitet som ikke er i konflikt med primærjobb verken med tid eller oppgaver? Ikke at det er noe «hemmelig», men føler det er litt «personlig» på et vis. Anonymkode: 51598...790
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 På generelt grunnlag har du ikke plikt til det. Noen arbeidsgivere har det i kontrakten/ reglene, oftest gjelder det dersom det som du sier kan komme i interessekonflikt med arbeidsgiver. Anonymkode: b9ee1...b16
Apis Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Dette er uansett offentlige opplysninger, så tenker at en kommer lengst, med å være åpen om det ovenfor arbeidsgiver. Så vet en ikke om det i fremtiden kan bli et tema, og da tenker jeg en kommer lengst med å ha vært åpen om det.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen sa akkurat at jeg er pliktig til å melde ifra til arbeidsgiver dersom jeg oppretter enkeltmannsforetak? Har arbeidsgiver noe med dette når dette er en hobby/fritidsaktivitet som ikke er i konflikt med primærjobb verken med tid eller oppgaver? Ikke at det er noe «hemmelig», men føler det er litt «personlig» på et vis. Anonymkode: 51598...790 Så lenge du ikke driver "butikk i butikken" eller går din egen arbeidsplass i næringa, bryr ikke arbeidsgiver seg uansett. Anonymkode: 33601...b5e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 På min arbeidsplass må slikt klareres med nærmeste overordnede og registreres i personalsystemet. Men så lenge det ikke er konkurrerende og/eller så omfattende at det går ut over den faste jobben, er det alltid ok. Anonymkode: a47cf...de4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Skatteetaten har en bistillingsinstruks og vi som jobber der må opplyse om ENK. Du må sjekke hvilke regler din arbeidsgiver har. Anonymkode: d566b...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå