Gå til innhold

Opplever du at avsporing av tråder er et problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til dette i en del tråder. Da blir det egentlige temaet, dreid lenger og lenger unna diskusjonen. Er dette noe du opplever som problematisk?

Anonymkode: e5be8...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis tråden er kort, så synes jeg det er respektløs å avspore. Men om tråden er veldig lang, så tenker jeg det går fint å avspore på ett tidspunkt. Samtaler går jo videre 

Skrevet

Det er vel først og fremst et problem for en eventuell trådstarter som ønsker svar på spørsmålene sine, men i en del tilfeller mistenker jeg at avsporingen er hensikten. Eksempelvis er det veldig forutsigbart at en tråd der TS spør menn hvor mange tidligere sexpartnere de kan akseptere hos en fremtidig partner ender med vel så mange innlegg fra kvinner som er sinte over menns preferanser. Det er også et problem om en faktisk ønsker å diskutere et konkret tema, rett og slett fordi en del er veldig ivrige etter å snakke om seg selv eller egne hjertesaker, men mindre villige til å opprette en dertil egnet tråd om dette. Da ender en fort med lange tråder der en til slutt klør seg i hodet over hvordan en endte opp så langt unna utgangspunktet. 

Skrevet
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Det er vel først og fremst et problem for en eventuell trådstarter som ønsker svar på spørsmålene sine, men i en del tilfeller mistenker jeg at avsporingen er hensikten. Eksempelvis er det veldig forutsigbart at en tråd der TS spør menn hvor mange tidligere sexpartnere de kan akseptere hos en fremtidig partner ender med vel så mange innlegg fra kvinner som er sinte over menns preferanser. Det er også et problem om en faktisk ønsker å diskutere et konkret tema, rett og slett fordi en del er veldig ivrige etter å snakke om seg selv eller egne hjertesaker, men mindre villige til å opprette en dertil egnet tråd om dette. Da ender en fort med lange tråder der en til slutt klør seg i hodet over hvordan en endte opp så langt unna utgangspunktet. 

Jeg synes at 10 sexpartnere er nok! 🤣

Anonymkode: fc33b...d83

Skrevet

Er det noen andre her som liker taco?

Anonymkode: 51740...cfa

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke huske noen konkret tråd der jeg irriterte meg over avsporing. Men jeg kan huske MANGE tråder som starter med noe påtatt "uskyldig" men som sikter seg inn på å bli enda en tråd som hetser uføretrygdede. De trådene sporer alltid, alltid av og blir til hets og nedrakking. 

Anonymkode: cd723...05a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå kostet kjøttdeig 76 kr i dag, så jeg prøver å blande med bønner, for å drøye kjøttet. Vi er 5 i familien, så må vanligvis ha 2 kjøttdeiger. Men blir for dyrt.

Skrevet

Ja! Jeg er dritlei av å scrolle igjennom 15 sider der to-tre brukere krangler og debatterer mellom seg, sporer av og bare er kjærringer. Skulle ønske forumet på KG var bygd opp annerledes. Litt mer som Reddit hadde vært fint.

Anonymkode: b2db3...d4a

Skrevet

Hvorfor må alt bli "problematisk", avsporinger kan jo til tider være underholdende. Og liker man ikke det man leser så scroller man jo bare videre.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Yes, vi skal faktisk ha taco i dag siden vi var ute i går og ikke fikk hatt fredagstacoen 🌮😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå kostet kjøttdeig 76 kr i dag, så jeg prøver å blande med bønner, for å drøye kjøttet. Vi er 5 i familien, så må vanligvis ha 2 kjøttdeiger. Men blir for dyrt.

49 for 400 g på Rema 

Anonymkode: 3fc7a...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes at 10 sexpartnere er nok! 🤣

På et helt liv eller den alderen du er i nå?

Anonymkode: f37d3...5b1

Skrevet

Avsporing inn i beslektede emner trenger ikke være så ille. Men det er som er irriterende, er når en tråd utvikler seg til bitching frem og tilbake mellom to brukere, ofte på siden av tema. Man tror det har kommet mange svar i et emne, og så viser det seg å være side opp og side ned med sånt som dette.

- Ja, bare fortsett å tro du har rett du, lille venn
- Hersketeknikk, much?
- Blande inn det engelske språket, virkelig?
- Du må være veldig ung
- Nå har jeg sagt mitt i tråden, god natt
- Jeg også, natta
- Da  tenker vi jeg sier jeg får siste ord
- Nei, det fikk du ikke, det fikk jeg
- Nei, jeg er her fortsatt
- Ukrutt forgår ikke så lett
- Rapportert
- Rapportert tilbake
- Jeg rapporterer mer enn du  rapporterer
- Faren min er sterkere enn mora di
- Trailer trash
- Typisk unge mødre, sikkert ufør også du

Anonymkode: a6336...11b

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (32 minutter siden):

Hvorfor må alt bli "problematisk", avsporinger kan jo til tider være underholdende. Og liker man ikke det man leser så scroller man jo bare videre.

Det handler vel om at det ødelegger en potensielt interessant diskusjon om en tråd degenerer til en en krangel om noe helt annet enn trådens tema. Da skygger fort de som har noe vettugt å si om temaet banen, og igjen sitter en håndfull og krangler om noe TS ikke har spurt om, og det er ikke noe å scrolle videre til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...