AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Hva foretrekker du, sterk eller mild kaffe? Mitt inntrykk er at de fleste foretrekker kaffe med sterk smak. Foretrekker kaffe med rund og mild smak og får ofte halsbrann av kaffe jeg får servert hos venner og kjente. Anonymkode: 68ef7...663
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Snakker du om bryggestyrke eller om brenning og/eller preg på kaffen? For meg er "sterk" (og motsatsen "svak") bryggestyrke, mens "rund og mild" går mer på selve kaffebønnenes egenskaper. Jeg liker kaffen sterk, men helst ikke brygget på de aller hardest brente bønnene. Sterk, rund og fyldig (heller enn mild) er vel det jeg foretrekker, om jeg skal prøve å sette ord på det. (Men jevnt over drikker jeg hva som helst så lenge det kalles kaffe, og ikke er for svakt. Svak, vannete "kaffe" skulle vært forbudt. ) Anonymkode: 3ad5e...d0f 1
Hoppetaujenta Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Fra middels til sterk og fyldig smak her.
Gjest Athena Catalina Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Foretrekker mild kaffe, som Blå Java.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Snakker du om bryggestyrke eller om brenning og/eller preg på kaffen? For meg er "sterk" (og motsatsen "svak") bryggestyrke, mens "rund og mild" går mer på selve kaffebønnenes egenskaper. Jeg liker kaffen sterk, men helst ikke brygget på de aller hardest brente bønnene. Sterk, rund og fyldig (heller enn mild) er vel det jeg foretrekker, om jeg skal prøve å sette ord på det. (Men jevnt over drikker jeg hva som helst så lenge det kalles kaffe, og ikke er for svakt. Svak, vannete "kaffe" skulle vært forbudt. ) Anonymkode: 3ad5e...d0f Tenker mer på kaffebønnenes egenskaper ja, takler ikke kaffe med bitter smak. Liker den runde og milde smaken, men opplever dessverre at folk ofte liker kaffe med sterk og bitter smak. Svak kaffe er ikke godt, men tror jeg foretrekker det fremfor kaffe som er skikkelig bitter, får halsbrann bare av å tenke på det. Anonymkode: 68ef7...663
Maskinfører Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Den gule kaffen til Coop er god bruker den ute på jakt og hjemme 🙂 1
Frøkenfryden Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Jeg tenker også på sterk og mild som mengde kaffe i forhold til vann. Jeg liker mørkbrente og min faste kaffe er fransk kontinental fra kaffebrenneriet. Mørkbrent. Liker også espressortyper. Mann liker ofte sånn syrlighet og fruktighet og sånn i sine, smaker veldig annerledes, liker ikke det! 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 Jeg liker middels sterk kaffe. Jeg klarer ikke drikke det min søster brygger, hun fyller filteret fullt og gønner på. Det er bare helt jævlig.. Anonymkode: cebe0...ae5
tussi680 Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Går i milde typer her, pga samme symptomer som ts har. Får halsbrann ellers.
Dolce Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Foretrekker 100% arabica, brent på søritaliensk vis. Svart og sterkt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Liker kaffen sterk. Anonymkode: caa6c...184
Fru Uperfekt Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Sterk, kan ikke fordra det når jeg får danserinnepiss (tynn utvannet kaffe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå