Gå til innhold

Endret samboer drikkevaner etter dere fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er igrunn ganske sliten. Er bare 14 uker på vei, men samboer må gjøre noe hver eneste helg. Jeg jobber svært mye i ukedagene, og på kveldene er han ofte med kompiser. I helgene har jeg lyst å slappe av da jeg er sliten, trøtt, kvalm og stresset men han har en kompis som ringer hver helg. Han vil se fotballkamper her, spille drikkespill eller bare «ta noen øl». Før har jeg jo deltatt på dette men kjenner nå at det er sykt slitsomt. Da blir det gjerne drikking fredag og lørdag, noe det har vært 7-8 helger på rad nå. Endret deres samboer seg når baby var født? Det er ikke flatfylla, men kanskje 5-6 halvlitere eksempel. 

Anonymkode: a9a5c...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vært sammen med en slik mann i utgangspunktet, så det er heldigvis ikke et tema her.

Anonymkode: 2ffbe...f09

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei dessverre. Men han sluttet med det da ungen begynte på skolen, av en eller annen grunn, og det er jeg utrolig glad for, det provosert dog irriterte meg sånn at jeg vurderte skilsmisse.

Ikke snakk om grøftefyll liksom, men typ 4-6 halvlitere omtrent hver dag, så verre enn din som i det minste kun har helgene, men irriterende er det uansett.

Anonymkode: ef9ee...520

Skrevet

Min drakk ikke veldig mye før heller, noen helger innimellom bare. Men etter at babyen kom så har han så og si sluttet. Tror jeg har sett han ta et par glass vin 5 ganger i året eller noe.

Anonymkode: 07fc7...2a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da blir det gjerne drikking fredag og lørdag, noe det har vært 7-8 helger på rad nå.

Rødt flagg.

Anonymkode: 70787...74e

• Liker 2
Skrevet

Min mann likte å ta seg en øl eller en dram (eller 5), han har vært sånn i alle år. Men han sluttet helt å drikke 1 måned før termin og har ikke drukket en dråpe siden. Ungen er nå 7mnd. 

Men han har aldri vært en festfyr som liker å dra mye ut. Bare innimellom (han har pleid å drikke hjemme i helgene). Men det har blitt helt stopp nå. Jeg nekter han det ikke, men han ønsker heller å være med barnet sitt. Og han sier han ikke har lyst på alkohol lenger.

Anonymkode: 1ec5b...34b

Skrevet

Min var akkurat som din, ett eller annet hver helg. Det er mye bedre etter baby, men kompisene holder jo på som vanlig, og merker at han fortsatt har lyst å bli med på ting. De spør jo alltid. Han blir vel med va halvparten av helgene nå, men drikker mindre og kommer hjem tidligere (stort sett).

Anonymkode: f61a9...b84

Skrevet

drikker og fester mindre, skulle bare mangle, Han er ute med kompiser maks 1 kveld i måneden. De fleste venne har barn selv så r uansett ikke press for å bli med ut å feste. Er oftere at famliene våre henger sammen.

Skrevet

Ikke så mye som jeg mener han burde gjort.. drikker 1 gang i uka men da blir han jo fraværende mye av den kvelden og mye av dagen etter. Han drikker mye da synes jeg. Før drakk han ofte 2 dager da. Og han starter litt senere på kvelden nå enn han pleide før så han ikke er full før leggetid.

Baby er bare 5,5 mnd da og veldig avhengig av meg.. håper det bedrer seg når han skal i perm og må ta mer ansvar for barnet, og når barnet blir større. Så får vi se hva jeg gjør hvis ikke.

Føler kanskje ekstra på det siden mitt liv er så forandret og jeg er så låst til baby. Pluss at han selv har sagt han skulle drikke mindre når vi fikk barn (han ville ha barn). Tror også han selv synes han har endret det nok.

Anonymkode: c3129...fcb

Skrevet

Ja, noe helt voldsomt. Han gikk fra å ta en og annen øl en lørdagskveld en gang i måneden, til å drikke en sixpack hver kveld, hverdag som helg. Det var mye han begynte med etter fødsel, men drikkingen var dråpen som gjorde at jeg dro.

Anonymkode: 91c50...708

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...