Gå til innhold

Tilbakesatt termin, får det ikke til å stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble tilbakesatt ca 5 dager. Har derfor ifølge den nye terminen hatt befruktning/eggløsning 17 juni, men fikk positiv digital test 24 juni - altså 7 dager etterpå. Kan dette stemme? 

Anonymkode: 6e510...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ul viser ikke nøyaktig når eggløsning var. Den kan ha vært før eller etter, de setter ca, men den er unøyaktig.  

Anonymkode: e6ab2...c8c

Skrevet

Termin etter ultralyd er sånn ca. Det er vanskelig å måle helt nøyaktig på skjermen så mest sannsynlig satte de deg tilbake litt for mye.

Anonymkode: 4103f...c3e

Skrevet

Spiller ingen rolle, du regnes som innefor termin i lang tid både før og etter datoen.

Anonymkode: 957f9...95a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiller ingen rolle, du regnes som innefor termin i lang tid både før og etter datoen.

Ja, jeg tenkte bare at det spiller en rolle for min samboer som jobber i Nordsjøen og kun har fri 2 uker før fødsel. Om jeg blir tilbakesatt en uke for mye rekker han kanskje ikke hjem, om ungen kommer før. Dette kan selvfølgelig skje uansett da, men blir litt stresset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg tenkte bare at det spiller en rolle for min samboer som jobber i Nordsjøen og kun har fri 2 uker før fødsel. Om jeg blir tilbakesatt en uke for mye rekker han kanskje ikke hjem, om ungen kommer før. Dette kan selvfølgelig skje uansett da, men blir litt stresset. 

Ja det kan skje uansett, og du får jo ikke gjort noe med det nå uansett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår tankegangen - men om barnet bestemmer seg for å komme før, gjør det jo det uansett hvilken termindato du har. Du regnes jo å være til termin fra uke 37+0 til og med 42+??, og babyen kan komme når som helst så det er jo bare en slik risiko man må leve med med en mann med Nordsjøturnus. 

Anonymkode: b8167...01c

Skrevet

Jeg tenker termin er et utgangspunkt. Mange kommer to uker før, eller to uker etter. Det er ingen garanti for at babyen kommer på eksakt UL-dato. Om det er noen trøst har jeg hatt en termin hele svangerskapet mitt, og de innså at de har operert med feil termin på sykehuset når jeg har vært der for spesialkonttoller. Så jeg ble helt i slutten av svangerskapet satt tilbake med 3 dager, selv om babyen var større enn gjennomsnittet. Litt håpløst når alt man søker om er en dato, men babyen kommer uansett ikke mest sannsynlig den dagen de setter. Om det er 18.09 eller 22.09. Den kommer når den vil. Så mest sannsynlig vil fødselen starte når du minst aner det, eller la vente på seg. :) 

Anonymkode: 3d2cb...0b2

Skrevet

Vet du siste mensdato? Regne 40 uker fra første dag i siste mens. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo ikke noe du får gjort noe med uansett. 

Anonymkode: 38cd2...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...