AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg ser at mange liker det og mange liker det ikke....det er vel kanskje et av de klesplaggene her inne som er mest er både skjelt ut og ikke minst noen elsker. Så hva mener du? Er det et klesplagg du liker eller ikke liker? Og hvorfor Når passer det ikke å bruke? Og når passer det ikke å bruke det? Hvilke alder passer/ikke passer seg å bruke tights? Dersom en skal kjøpe og bruke tights, hva bør en tenke på da? Kjøpe stort eller smått? Farge? Osv. Jeg spør vil høre hva du mener om dette Ha en fin dag! Wenche 36 år Anonymkode: d099c...112
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Jeg mener folk bruker det de selv de vil. Om det er pga praktisk eller liker selv, så kan alle som plages av andres valg ta sen bolle imens Anonymkode: 80df8...2d5 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Tights er et plagg jeg ikke liker å bruke bortsett fra i forbindelse med trening Skal jeg trekke frem et plagg jeg liker og bruker mye så blir det jeans: praktisk, komfortabelt og passer til det meste Anonymkode: 366b2...927
Perelandra Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, tull og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 3. september 2022 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Synes det passer i alle aldre og alle anledninger, dresses opp og dresses ned. Klarer ikke jeans selv, for det passer ikke min kroppsform og er ubehagelig og gå med. Bruker stort sett kjoler, men av bukser er det kun tights. Anonymkode: 63413...3c9 1
JegMotStrømmen Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Jeg gikk mye i tights på 80tallet, sammen med store oversizede strikkegensere i spreke farger. Nå er jeg ikke så glad i plagget lengre. Det ligger et par i skapet, brukes hovedsaklig innendørs om jeg ikke er helt i toppform. Brukes som oftest sammen med ei sliten, stor tsjorte. Er midt i 50årene nå. Utover det så tenker jeg at de som ønsker og liker plagget kan bruke det. Personlig syns jeg det ser best ut på de som verken er for tynne eller for tykke. Rett stylet så kan vel tights brukes til både hverdags og fest, men ikke noe jeg personlig syns hører hjemme i de fleste yrkessammenhenger eller fine selskaper. Og ser heller ingen aldershindring for plagget. Farger velger man utfra hva man føler seg vel i selv. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Tights er like greit å bruke, på lik linje som å ikke bruke bh. Dvs helt greit. Anonymkode: 8bd57...c7a 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Bruker treningstights til trening. Bruker vinterforede tights til fjellturer. Bruker svarte blanke jukse-skinntights med laaang overdel til uformelle bursdagsselskaper der jeg vil ha plass til så mye kake jeg vil. Bruker svarte bomullstights med lang genser over hjemme hvis jeg vet jeg ikke får besøk. Aldri tights på jobb, når jeg tenker meg om. Likevel eier jeg også både jeans, kjoler og skjørt. Og bruker en av delene hver dag på jobb. Alt til sin tid. 1
Morpheus Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 Tights for meg har blitt det motsatte v hva det er ment som. Dvs. ikke et treningsplagg men et slakkeplagg jeg gjerne bruker i sommerferien når jeg helst kler meg behgelig i fritidstøy og ikke tenker på at det skal være formelt og pent.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Synes en sporty tights med en sporty hettegenser eller college genser/ treningsjakke og hvite sokker som Nike over og kule sneakers kan være sexy, mens til tunika blir det plutselig tantete. Noe a la hun her synes jeg er sprekt og sexy. Anonymkode: 093ea...4cc 5 1 1
Bacteria Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes en sporty tights med en sporty hettegenser eller college genser/ treningsjakke og hvite sokker som Nike over og kule sneakers kan være sexy, mens til tunika blir det plutselig tantete. Noe a la hun her synes jeg er sprekt og sexy. Anonymkode: 093ea...4cc Dette var jo stilig, men mest for den yngre garde. Personlig tar jeg ikke på meg tights på bytur, middagsselskaper og møter, men jeg har venninner som har en annen kroppsform og som nesten ikke kan ha noe annet enn tights. Finnes jo tights som ser pyntet ut, som skinn som ei nevner over, fløyel ol. Mange muligheter. I dag har jeg vært på søndagstur, og gått med slække-tightsen min som jeg kjøpte etter tips fra dere her inne. Greia er at den har litt videre ben nederst, og derfor ser ut som en bukse. Orker ikke å gå i marka i dongeri, jeg synes dongeri er pent, men litt stivt, varmt og ukomfortabelt. Tar av meg dongeri med en gang jeg kommer hjem. Har nå investert i flere tights (med vidde nederst), sånne pop-trash og noen komfortable treningsbukser som jeg kan bruke hjemme på fritida uten at det er krise om jeg må en tur på matbutikk.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Jeg bruker mye tights, de til Bara. Elsker de! Men jeg har en kroppsform som gjør at jeans og vanlige bukser er vonde å gå i. Går ofte i kjoler med strømpebukse (tynne til fint og tykkere til hverdags i vinterhalvåret). Men i hverdagen kan det ofte bli tights med en genser eller t-skjorte som er lang nok til å dekke rumpa. Anonymkode: f7206...70f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 Tights passer til alle og til alle anledninger. Bruk riktig overdel og riktige sko til så er du good to go. Og hva andre mener om det, er uinteressant. Har jeg lyst så går jeg i tights. Anonymkode: d5cd4...b98 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg har en kroppsform som gjør at jeans og vanlige bukser er vonde å gå i. Da har du bare ikke funnet riktige jeans eller bukse Anonymkode: 366b2...927 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har du bare ikke funnet riktige jeans eller bukse Anonymkode: 366b2...927 Jeg har prøvd det meste. Jeg har kroniske smerter som gjør at det er vondt når noe strammer, og jeg har eplefasong, noe som gjør at alle bukser enten blir for store i bena eller for trang i livet. Anonymkode: f7206...70f
Ænema Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 jeg elsker tights. bruker det i alle sammenhenger foruten når jeg pynter meg. men har nervesmerter i ryggen og det er det eneste som ikke klemmer over området.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 Bruker mye tights! Men til trening. Av og til hvis jeg vasker.. Bruker en foret vinter tights på vinteren når det er kaldt, denne kan jeg gå i ute med lang kåpe uten at jeg føler meg teit, men det er mest fordi jeg hater å fryse og det trumfer hva andre tenker om meg. Men møter jeg noen i tights så tenker jeg heller ingenting om det 🫣 Anonymkode: e4399...f55
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Bruker tights kuuuunnn fordi jeg er gravid, hadde jeg ikke vært det hadde jeg 100% heller brukt joggebukse 😅 Anonymkode: 33b8c...3d0 1
Mardina Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Liker tights, har flere av dem og bruker dem akkurat når JEG føler for det. Hva andre mener om mine tights, bryr jeg meg ikke om.... Ikke om folk hadde sagt det til meg heller 😊
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 14.00): Jeg ser at mange liker det og mange liker det ikke....det er vel kanskje et av de klesplaggene her inne som er mest er både skjelt ut og ikke minst noen elsker. Så hva mener du? Er det et klesplagg du liker eller ikke liker? Og hvorfor Når passer det ikke å bruke? Og når passer det ikke å bruke det? Hvilke alder passer/ikke passer seg å bruke tights? Dersom en skal kjøpe og bruke tights, hva bør en tenke på da? Kjøpe stort eller smått? Farge? Osv. Jeg spør vil høre hva du mener om dette Ha en fin dag! Wenche 36 år Anonymkode: d099c...112 Bruker treningstights når jeg trener, ikke til hverdags og fest. Jeg syns derfor at det passer til trening og tur, ikke resten av livet. Syns det fort blir «slaskete» når folk bruker tights (eller joggebukser) istedenfor skikkelige bukser (eller skjørt/kjole). Det er som en fallitterklæring. Som med andre plagg, så er det ikke noen eksakt aldersgrense på å bruke tights. En bør velge en størrelse, modell og farge som passer den kroppen det skal brukes på og etter egne preferanser. På samme måte som alle andre klær. En nøytral mørk tights med høyt liv i et litt «fast» stopp er flatterende på «de fleste». Det der syns jeg at var et rart spørsmål, forøvrig. Anonymkode: bec9a...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå