Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene fått litt grå hår rundt ansiktet og farger de hos frisøren.

I begynnelsen tok hårene farge men holdt ikke lenger enn noen uker før fargen var vasket bort.

I går fikk jeg tatt i ny farge og ser etter at jeg har vasket bort fargen, at flere hårstrå ikke har tatt farge og står hvite og lysende ut fra hodet.

Er ikke klar for grått hår, og lurer på hva jeg gjør når det blir grått over hele hodet.

Har merket bare siste halvåret at de popper ut mer og mer.

Er i en situasjon med mye stress på hjemmebane (sykdom og utroskap), og tenker det fremskynder prosessen?

Hvorfor tar ikke hårene farge?

Frisøren sa hun brukte kun 10% vannstoff og det er vel det som kalles beising?

Anonymkode: 676cd...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du permanent farge? 
ville gått til frisør som har spisskompetanse på farging.

Anonymkode: 07abc...892

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg farger kun hos frisøren og de har hver gang beiset håret, men fargen jeg fikk i går henger ikke på.

Det var en lærling som satte i fargen, men frisøren fortalte henne hva hun skulle gjøre.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke alle frisører kunnskap om farging da?

Frisøren sa jeg hadde glasshår og de tar ikke fargen like godt.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som glasshår 😞

Anonymkode: c650f...a9a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker også mood, den er billig og funker kjempebra👍

Fargen holder seg også bedre/lenger hvis man bruker shampo/balsam til farget hår.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
flusa skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker også mood, den er billig og funker kjempebra👍

Fargen holder seg også bedre/lenger hvis man bruker shampo/balsam til farget hår.

Ja, den er kjempebillig. Og holder mye lenger enn andre hjemmefarger 😁 

• Liker 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå):

Ja, den er kjempebillig. Og holder mye lenger enn andre hjemmefarger 😁 

Den gjør det🤗

Skrevet

Ts her.

Jeg farger hos frisøren for å få beiset fargen.

Hjemmefarge funker ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg farger hos frisøren for å få beiset fargen.

Hjemmefarge funker ikke.

Du kam gå tilbake og klage, så farger de på nytt. Tipper det er glasshår som en over foreslår

• Liker 2
Skrevet

Glasshår lar seg ikke farge fordi de ikke er absorberende som normalt hår er. Farge og vann "preller av som vann på gåsa" rett og slett, det suges ikke opp og inn i hårstråene som er grå/hvite glasshår.

Dette er det rett og slett ingenting å gjøre ved. Glasshår er som de er.

Anonymkode: 7b93d...0fe

• Liker 3
Skrevet
Tuba skrev (12 minutter siden):

Du kam gå tilbake og klage, så farger de på nytt. Tipper det er glasshår som en over foreslår

Joda det er de forbaskede glasshår ene.

Var på gjennomreise på et sted og gikk til frisøren der, så ikke vits i å reklamere siden jeg ikke bor der.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har de siste årene fått litt grå hår rundt ansiktet og farger de hos frisøren.

I begynnelsen tok hårene farge men holdt ikke lenger enn noen uker før fargen var vasket bort.

I går fikk jeg tatt i ny farge og ser etter at jeg har vasket bort fargen, at flere hårstrå ikke har tatt farge og står hvite og lysende ut fra hodet.

Er ikke klar for grått hår, og lurer på hva jeg gjør når det blir grått over hele hodet.

Har merket bare siste halvåret at de popper ut mer og mer.

Er i en situasjon med mye stress på hjemmebane (sykdom og utroskap), og tenker det fremskynder prosessen?

Hvorfor tar ikke hårene farge?

Frisøren sa hun brukte kun 10% vannstoff og det er vel det som kalles beising?

Men hvis det virkelig er sånn at håret ditt ikke tar farge etter gjentatt klaging til frisøren er det på tide å endre innstilling til grått hår. For jeg skjønner godt at du ikke er klar for å bli grå. Men hvis det likevel ikke er noen vei utenom bør du Google litt, for internett har bilder av flere veldig pene og kule kvinner som rocker grått/hvitt hår. Og de kan brukes som inspirasjon til at grått ikke er synonym med gammel.

Anonymkode: 72c48...548

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Glasshår lar seg ikke farge fordi de ikke er absorberende som normalt hår er. Farge og vann "preller av som vann på gåsa" rett og slett, det suges ikke opp og inn i hårstråene som er grå/hvite glasshår.

Dette er det rett og slett ingenting å gjøre ved. Glasshår er som de er.

I starten gikk det an å farge de, men ikke nå to år etter at de begynte å komme.

Er eneste alternativet å bli grå da?😟

Alle i familien min bruker 50 år på å bli grå, og når de er 90 år er de 50-70 % grå.

Hvorfor får noen disse glasshårene?

Kjenner mange som opprinnelig har grått hår, med farger håret med hjemmefarge og det er ikke mulig å se at de er grå før etterveksten kommer.

Ts

Skrevet

Hvorfor får noen glasshår?

Har lest at årsaken er sykdom eller stress/traumer, men vet ikke om det stemmer.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke alle frisører kunnskap om farging da?

Frisøren sa jeg hadde glasshår og de tar ikke fargen like godt.

Ts

De fleste har noe kunnskap, men det er lurt å velge noen som har spesialisert seg på det. Da jeg bodde i England var det egen tilleggsutdanning for frisørene som skulle bli sertifisert til å kunne alt om farging. 

når det er sagt, om håret ditt ikke tar i mot farge ville jeg vurdert å la det være eller stripe noe av håret med normal farge for å blende det inn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke noe om glasshår, men kan dele med deg at jeg i en svært belastende periode i 30-årene fikk mye grått hår. Et par år senere da livet var bedre, vokste de ut igjen med min vanlige hårfarge. Vet det høres rart ut, men det er helt sant. Hårstråene så også merkelige ut, grå nederst og alminnelig hårfarge over. Jeg farget ikke håret før, under eller etter perioden.

Anonymkode: f605f...d68

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke noe om glasshår, men kan dele med deg at jeg i en svært belastende periode i 30-årene fikk mye grått hår. Et par år senere da livet var bedre, vokste de ut igjen med min vanlige hårfarge. Vet det høres rart ut, men det er helt sant. Hårstråene så også merkelige ut, grå nederst og alminnelig hårfarge over. Jeg farget ikke håret før, under eller etter perioden.

Anonymkode: f605f...d68

Jeg er 53 og fikk de første grå for 3-4 år siden, men de nappet jeg ut fordi det var maks ti stykker og vanlige grå hår.

I fjor fikk mannen min alvorlig sykdom og etter det kom det  mange glasshår iløpet av en uke eller to.

I år har jeg slitt med korona og long covid og nå har glasshårene eskalert.😐

Det er jo vanlig å få grått hår i min alder, men hadde det bare vært vanlig grått hår så hadde jeg ikke klaget for da kunne jeg ha farget de.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I starten gikk det an å farge de, men ikke nå to år etter at de begynte å komme.

Er eneste alternativet å bli grå da?😟

Alle i familien min bruker 50 år på å bli grå, og når de er 90 år er de 50-70 % grå.

Hvorfor får noen disse glasshårene?

Kjenner mange som opprinnelig har grått hår, med farger håret med hjemmefarge og det er ikke mulig å se at de er grå før etterveksten kommer.

Ts

Ikke alt grått hår er glasshår. Det er noen hår som er det, og på noen mennesker. Ikke alle får glasshår heller. Mine grå hår er ikke glasshår og alt tar farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...