Gå til innhold

Tips når man skal sitte eksamensvakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sitte eksamensvakt for skriftlig eksamen senere i høst. Skal få tilsendt instrukser og sånn, men tenkte å høre her om noen har erfaring, og tips, for eksempel innen hva man kan/bør ha med å spise til sin egen lunsj.. kanskje ikke noe som knitrer? Ha et sitteunderlag hvis det bare er harde trestoler? 

Sånne ting, helt basic, siden jeg ikke har sittet eksamensvakt før. :)

Anonymkode: b53aa...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips fra student som har sittet veldig nærme en eksamensvakt😅:

- Bruk matboks, ikke matpapir (bråker)

- Velg mat som lukter og bråker lite, altså unngå knekkebrød med makrell i tomat. 

Anonymkode: ea49e...ea4

Gjest Muffin man
Skrevet (endret)

Ta med en termos med kaffe.

Herregud så trøtt jeg ble den gangen jeg satt eksamensvakt..  Dagens høydepunkt var liksom å følge studentene på toalettet og smaltalke i luftepausene.😅At du ender opp med å måtte på do selv etter å sippe kaffe gir deg liksom en ekstra grunn til å strekke litt på bena ;) 

Ellers kan du prøver å se humoren i den forsiktige eksamenskremtinga i rommet og at studentene som hoster virkelig gjør alt de kan for å være så diskre som mulig 

Endret av Muffin man
Skrevet

Ta med en pute til å sitte på/ha i ryggen. Nok drikke. Mat som ikke lukter eller lager mye lyd. Ha mat i matboks og ikke pose/noe som knitrer. Skiver eller polarbrød med pålegg, druer, banan. 

Aner ikke hva som er lov i dag. Er det lov å f.eks bruke en ørepropp og høre på lydbok/podcast? Eller lese bok? 

Anonymkode: e34b5...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...