Gå til innhold

Huden min trekker seg ikke sammen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 30 kg på et år. Veide 92 kg i fjor, begynte å slanke meg i august ifjor, spise sunt og trener flere ganger i uka. Jeg er glad for at jeg endelig er nedi i min trivselsvekt på 62 kg, men problemet er at huden på mage og lår er ganske slapt og litt hengete :( Jeg hadde egentlig ikke så VELDIG stor mage sånn egentlig, da jeg er litt høy og var vel egentlig det man kan kalle litt smålubben. Men magen min ser litt skrukkete ut og det ser nesten ut som at jeg har fødd barn.. :( Jeg er ung i tillegg så dette er skikkelig kjedelig å se ut som man har kroppen til en 40-50 åring.. Er det ingenting som kan gjøres med dette? Går det ann å trene det bort? Eller trene magen strammere? Noen som har erfaring? Lårene mine er skikkelig celullitete og stygge.. 

Hilsen frustrert.

Anonymkode: d71ec...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puppene mine og henger en del :( Føler jeg ser ut som jeg har født 7 unger.. Det er virkelig ikke pent. 

Anonymkode: d71ec...9a5

Skrevet

Har gått ned 27 kg på 7 mnd og har ikke noe slapp hud i det hele tatt, så det handler nok mest om gener. Jeg drikker en del vann og bruker fuktighetskrem hver dag, så det har nok hjulpet litt og

Anonymkode: 571c4...423

Skrevet

Hud som henger kan dessverre ikke på magisk vis krympe og trekke seg sammen flere cm. Dette er et vanlig problem etter store vekttap. Jo lenger man har vært overvektig, jo lenger har huden vokst seg stor også for å romme dette, og jo vanskeligere blir det for huden å skulle "krympe". Det er ofte umulig.

Det eneste som kan få bort hud som henger etter stort vekttap, er operasjon. Kosmetisk operasjon for å fjerne overflødig hud. Om du får dette på offentlig sykehus og dekket på statens regning, eller om du må gå til privatklinikk og betale selv, det vet jeg ikke. Start hos fastlegen din.

Anonymkode: 3c2ef...62a

Skrevet

PS! Trening kan ikke få hud til å krympe og trekke seg sammen, for hud har ikke muskler.

Skrevet

Huden bruker lang tid på å trekke seg sammen, og jo fortere du går ned, jo lengre tid tar det. Så tren muskler for å fylle ut huden og vent en stund til før du freaker ut 

Anonymkode: 25ad4...8ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

PS! Trening kan ikke få hud til å krympe og trekke seg sammen, for hud har ikke muskler.

Man får bedre blodomløpet i hele kroppen, inkludert huden, når man trener, så jo det kan påvirke huden. 

Det tar forøvrig to år før man kan si at huden har sluttet med å trekke seg sammen. Den trenger tid, og trening (bedring av blodomløpet) hjelper. Gener påvirker hvor mye det kan hjelpe. 

Anonymkode: 45bfc...a39

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...