Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv graviditetstest tre dager før jeg skulle på gynekologisk undersøkelse. Beregnet at jeg da var ganske nøyaktig 4 uker (altså 2 uker siden befruktning). Gyn kunne ikke se noen tegn til graviditet på innvendig UL og sa at jeg trolig ikke er gravid. Tok Hcg som var 25. 

Fått beskjed om at det er veldig usikkert om jeg er gravid, og at jeg skal leve som normalt inntil videre. Dette er nå 1,5 uke siden. 

Spørsmålet er; kan jeg være gravid selvom gyn ikke så noe på ultralyd? Trodde jeg er gravid sålenge jeg har hcg 25, men gyn tviler siden hun ikke så noe i livmor. Hvor tidlig kan man egt se noe?

Anonymkode: c44c4...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde absolutt se noe i uke 6, og hjerte er helt garantert på plass fra uke 8.

Anonymkode: 06ac4...bf9

Skrevet

Det er ikke unormalt å ikke se noe ved fire uker. Ved seks uker bør det være mulig å se noe.

• Liker 2
Skrevet

Sist jeg var gravid kunne ikke gynekolog se noe på innvendig UL da jeg var 4+5 tror jeg det var. Så ikke ut som jeg var gravid.

En uke senere så de plommesekk og fosterhule. En uke etter det igjen et bittelite foster med hjertelyd.

Så, kan godt hende du var til undersøkelse for tidlig til at noe kunne sees.

Men, min HCG i slutten av uke 4 var på over 2000.

Anonymkode: 27cdf...c22

• Liker 1
Skrevet

Okei, på gyn hørtes det ut som at man skal kunne se et sluppet egt eller «plommesekk». Hun så en tjukk og fin slimhinne, men tvilte som sagt på graviditet da hun forventet at hun skulle se noe. Men da er ikke det en selvfølge?

Skrevet

Jeg føler meg jo gravid, har jo positive tester og har de siste dagene vært kvalm på morgenen og på kvelden + har hatt ømme bryster siden et par dager etter pos test.

Skrevet

Da får du dra til legen og måle hcg på mandag. Hvis hcg har økt betraktelig, så er du gravid. Hvis det er under 25 så vet du at du ikke er gravid

Anonymkode: de20a...7fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg føler meg jo gravid, har jo positive tester og har de siste dagene vært kvalm på morgenen og på kvelden + har hatt ømme bryster siden et par dager etter pos test.

Har vært gravid noen ganger, aldri kjent noen symptomer før i uke 6-7, men kan hende det er reelt det du kjenner evt. PMS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært gravid noen ganger, aldri kjent noen symptomer før i uke 6-7, men kan hende det er reelt det du kjenner evt. PMS?

Om jeg er gravid er jeg isåfall uke 6 nå

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om jeg er gravid er jeg isåfall uke 6 nå

Ta en test med ukesindikator?

Anonymkode: 03299...196

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ta en test med ukesindikator?

Anonymkode: 03299...196

Har fått positiv på ukesindikator også, for en uke siden vel og merke, 2-3. Så synes det er rart at gyn sier jeg trolig ikke er gravid..

Skrevet

Om du tok ultralyd når du skulle ha mens så har jo egget akurat begravd seg..der tar tid å lage noe.

Jeg tok ultralyd uke 7 og da så vi liten sekk med lite hjerte.

Vil tro at det er for tidlig med ultralyd. Ta heller blodprøver 

• Liker 2
Skrevet

Be legen om rekvisisjon til å få målt beta-hcg med 48 timers mellomrom. Det skal doble seg på den tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk positiv graviditetstest tre dager før jeg skulle på gynekologisk undersøkelse. Beregnet at jeg da var ganske nøyaktig 4 uker (altså 2 uker siden befruktning). Gyn kunne ikke se noen tegn til graviditet på innvendig UL og sa at jeg trolig ikke er gravid. Tok Hcg som var 25. 

Fått beskjed om at det er veldig usikkert om jeg er gravid, og at jeg skal leve som normalt inntil videre. Dette er nå 1,5 uke siden. 

Spørsmålet er; kan jeg være gravid selvom gyn ikke så noe på ultralyd? Trodde jeg er gravid sålenge jeg har hcg 25, men gyn tviler siden hun ikke så noe i livmor. Hvor tidlig kan man egt se noe?

Det går ikke an å se graviditet på ul så tidlig så dumt av gynekologen å si noe sånt! 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Eggløsning: 2-4 Jan

UL: 2.feb, da kunne de se jeg var gravid, men ikke noe foster.

ny UL 10 feb: et bankende hjerte og estimert til ca 6+2

Skrevet

10 dager har gått nå...hvordan gikk det?

Anonymkode: 42ea0...01d

Skrevet

Plutselig negativ g-test for en uke siden, men enda ikke fått blødning, så ventet bare på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...