Gå til innhold

Depresjon og matlyst. Pulver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en depresjon og har nå mistet all matlyst. I tillegg til at jeg i utgangspunktet har et «litt» vanskelig forhold til spising.. Så jeg strever med å få i meg nok mat..lettere å drikke. 

I skapet har jeg en boks med måltidserstatterpulver med sjokoladesmak (fra protein.no, den som heter SLIM) som smaker helt ok. Den er i utgangspunktet beregnet for vektnedgang, og det bør jeg absolutt ikke ha mer av..men er ikke det et bedre alternativ enn melk (kun melk, rister pulveret med melk ellers) eller juice?

Jeg spør ikke om det er «sunt»..det er ultraprosessert og hele greia. I akkurat denne perioden er det nødvendig med noe jeg faktisk klarer å få ned..  Det inneholder iallfall en del tilsatte vitaminer og mineraler, siden det skal kunne erstatte et måltid eller to?

Likevel, det føles litt…feil? Å drikke «slankepulver» når jeg er på grensen til undervektig liksom. 🙄 Blande med H-melk kanskje, er det bedre? Hørtes lurt ut i mitt hode først, nå trenger jeg innspill.. (Jeg spiser mat altså, bare på trass..men det blir for lite alt i alt). Fillen altså..det er vanskelig nok å spise, men nå vokser maten i munnen på meg i tillegg. Ingenting frister, ingenting smaker godt.. utenom sjokolade. Men det har jeg jo prøvd å holde meg mest mulig vekke fra.

Anonymkode: f2899...0fc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vondt å gå gjennom slike perioder. Har vært gjennom livskriser selv, og mistet all matlyst. Ante ikke at kroppen min kunne reagere på den måten, helt nytt for meg. Ble altfor tynn, men matlysten var borte, helt tørr i munnen. Så jeg skjønner greia.

Det jeg greide å få ned var havregrøt med meierismør blandet i. 

Og måltidserstatter må da være helt greit når du har det slik.

Ønsker deg god bedring! 🌼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...