Gå til innhold

Hva slags utslett er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært 2 ganger innom fastlegen angående et utslett som jeg fikk i starten av juni. Utslettet er på beggene hendene mine. Det klør noe jævlig!! Jeg fikk en sopp salve, legen mente det er sopp. Men jeg fikk ingen resultat av den salven, legen mente i juli at dette ikke er sopp likevel, men eksem...jeg har prøvd eksem salver og canoderm lotion  uten hell, holder meg mest mulig unna vann og parfymerte produkter. Men likevel forsvinner ikke utsettet og urritasjonen blir verre..det klør og det klør. Jeg har endelig fått time til hudlege men timen er ikke før i midten av november. 

Legger ved bilder av utsettet, hva tror dere det er?kan dere komme med råd og tips på hva jeg  skal smøre meg med så det slutter å klø så mye?

Setter mye pris på alles råd 💗

Anonymkode: 1440f...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være nummulært eksem? 

https://nhi.no/sykdommer/hud/andre-eksemer/nummular-dermatitt/

Jeg har en liten flekk selv, under albuen. Klør som f... bare sterk kortison som fungerer på det. Men i det minste er det ufarlig, og det forsvinner etter et par måneder sies det...

Anonymkode: a44c9...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steg en er jo å kutte alt som forverrer. Såpe med fargestoffer, parfyme etc. kutt alt fra oppvasksåpe vis gulvvask til shampoo og håndsåpe. Og husk å kutte vaskemiddel. 

Så kjøper du en tube kortisonkrem og smører en knappenåls-str på hver dag. En gang per dag i en uke eller to. Husk å smørre med tykk, ikke-parfymert krem uten fargestoffer 15 min etter kontisonkremen. A-krem bør duge. (Det er ikke veldig mye annen krem som ikke forverrer utslett.)

Dette kan også være helt bog standard hudskader etter mye soleksponering. Søk opp seborrhoisk eksem og se om ting stemmer (ikke seboreisk, seborrhoisk)

Anonymkode: de0b3...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...