Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 40+4 og har hatt tegningsblødning i et par uker av og på nå, slimproppen har gått over tid. Jeg er utrolig øm i livmoren, og har lenge hatt sterke kynnere. I natt i flere timer hadde jeg noe som må ha vært rier, de var veldig sterke, bygde seg opp og varte ganske lenge. Men etter mange timer ga dem seg. 

Når jeg står opp i dag er det litt veske på puta jeg har hatt mellom bena, flekk på str med en knyttet neve. Føler meg våt mellom bena, men renner ikke. Tørker meg og det er mye slim med litt gulfarge. Hatt noen sterke, veldig vonde sammentrekninger siden jeg sto opp, men alt for lite til å kanskje kalle det rier nå 🤷‍♀️

Burde jeg ringe føden eller vente? Jeg er tredjegangsfødende. De to andre fødslene har startet på en annen måte evt, der har vannet bare gått uten forvarsel og så kom riene i full fart. Jeg fødte dem andre på rask tid, så redd denne skal komme enda fortere når ting er ordentlig i gang. 

Anonymkode: 60c76...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader ikke med en telefon for å forhøre seg, så avgjør de om det er nødvendig med sjekk👍

Anonymkode: 00aed...52b

• Liker 3
Skrevet

Du kan alltid ringe føden om du har spørsmål, du skal IKKE føle at du er til  bry ❤

Det du skal gjennom nå for tredje gang er det største i livet! Du skal slippe å gå rundt med usikkerhet. Om de sier at du skal vente med å komme så ringer du ned igjen tvert du blir usikker på nytt. Det er du som skal trygges i denne situasjonen, og føler du deg ikke trygg hjemme så krever du å få komme inn.

Jeg er så lei av måten føde- og barselomsorg får kvinner til å føle seg som en pest og plage, så de ikke føler seg trygge på å ringe dem en gang. Det burde vært en selvfølge at vi ringte dem om vi følte at fødsel var på gang på en eller annen måte. ❤❤

Anonymkode: 7223e...8b5

• Liker 2
Skrevet

Hadde ringt! Spes siden du har hatt raske fødsler tidligere. Det har jeg også. Med min nr 2 dro jeg inn for en sjekk en morgen pga jeg hadde ei lita blødning. Da jeg ble sjekka hadde jeg 4 cm åpning, riene startet like etterpå, og etter kort tid var babyen kommet til verden 🥰

Anonymkode: 102bd...4ae

• Liker 1
Skrevet

ring ☺️

Skrevet

Skjønner godt at mange lurer på om det er "lov" å ringe føden. Føler man blir proppet med beskjeder om å avvente og ikke ringe før riene kommer hyppig. Og skremsel om at man kan bli sent hjem igjen, unødvendige sjekker, travelt på fødeavdelingen osv. 

Anonymkode: 444e7...839

Skrevet

Det kan være at det var litt v vannet som gikk. Da vil de gjerne ha deg inn til sjekk

Anonymkode: 71bfa...6b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker alltid når spørsmålet er «Bør jeg ringe føden?» så er svaret JA! 

Anonymkode: 6d82a...a9b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ringte, og vi er på vei til sykehuset nå. Håper noe er på gang 🤞

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Lykke til! Bra du ringte! 😊

Anonymkode: c22ce...b8a

Skrevet

Er hjemme igjen nå, det er for lang tid i mellom riene. Kan være dager til fødsel enda, men jeg håper vi må inn i kveld eller i morgen igjen. Jeg er fødeklar 😂

• Hjerte 3
Skrevet

Hadde enda 1 cm livmorhals, håper ikke det betyr at det tar mange dager til 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde enda 1 cm livmorhals, håper ikke det betyr at det tar mange dager til 🙈

Ei venninne gikk hjemme i 2 dager med det og smårier 😅 du får gjøre litt aktiviteter. Gå i trapper, humpe på yogaball om du har, gå tur. 

Anonymkode: d3a91...5cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ei venninne gikk hjemme i 2 dager med det og smårier 😅 du får gjøre litt aktiviteter. Gå i trapper, humpe på yogaball om du har, gå tur. 

Da skal jeg tar frem yogaballen fra kjelleren, hadde glemt jeg hadde den. Humpe til tvserie i kveld og håpe på at det kan gi resultater 😅 

De riene jeg har nå er ganske intense når de kommer selvom de er langt fra regelmessige enda 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da skal jeg tar frem yogaballen fra kjelleren, hadde glemt jeg hadde den. Humpe til tvserie i kveld og håpe på at det kan gi resultater 😅 

De riene jeg har nå er ganske intense når de kommer selvom de er langt fra regelmessige enda 🙈

Yogaball kan gjøre mirakler 🙌🏼

Skrevet

Sånn er riene mine nå, se på klokkeslett under så ser man rekkefølgen. Hva tenker dere? ☺️Screenshot_20220903-184310_Contractions.thumb.jpg.763d7bd6dce1ba6d2adb16e5b36afc06.jpg

Screenshot_20220903-184321_Contractions.jpg

Skrevet

Jeg vil tro du ikke er langt unna en fødsel og at babyen kommer i helgen :) 

Anonymkode: 9b2a3...941

Skrevet

På tide med veddemål? 🙊 

tipper babyen kommer i natt mellom 23 og 01😎 

• Liker 1
Skrevet

De eneste som kan gi deg råd er føden😊

Vannet mitt gikk i uke 35, så jeg ble lagt inn da. Gikk med relativt hyppige og kraftige rier i 2 døgn uten at det åpnet seg en eneste cm😅 Plutselig snudde det, og på 30 min gikk det fra ingen til full åpning, og ungen var ute 10 min senere. Det kan gå sakte, også plutselig utrolig fort.

Husker ikke helt hva «regelen» for hyppighet og varighet på riene er for å komme inn, men det skader jo ikke å ringe og lese opp loggen din. Når du har hatt raske fødsler tidligere så burde de gjøre unntak.

Anonymkode: 8e066...a9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil tro du ikke er langt unna en fødsel og at babyen kommer i helgen :) 

Anonymkode: 9b2a3...941

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På tide med veddemål? 🙊 

tipper babyen kommer i natt mellom 23 og 01😎 

Ååå jeg håper så dere har rett! Krysser alt jeg har 🤞😄 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...