Gå til innhold

Exen skulle hente barnet med «ny» flamme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet ut for 3 uker siden, og når han skulle hente barnet på 1,5 år så satt det en ny «dame» jeg aldri har hilst på. Han prøvde først å skjule henne og hun var ikke med å hentet i døren, og i det han setter barnet i setet så ser jeg håret til ei jente foran! Jeg røsket opp døra hvor barnet mitt satt og tok henne inn igjen. Han ville skjule at han hadde noe «nytt». Han har «kjent/datet» denne jenta i 1 uke!!!! Hva gjør jeg her? Kan ikke lenger sende jenta til pappaen. Han bytter dessuten kvinnfolk hver måned, og introduserer vårt barn med EN gang! Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: 858e8...650

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids ta en prat og prøve å få i stand en felles avtale/enighet. 
Eventuelt, så får du redusere samværstiden som han har med barnet.

Men du kan ikke kontrollere han lengre. 
Du kan selvsagt prøve å bruke ungen for å få noe makt over exen din, men det blir litt patetisk av deg igjen.

• Liker 15
Skrevet

Bestill time til samtaler og dra han med dit så får du litt hjelp til å få en avtale på dette.

Anonymkode: c9ee1...b12

• Liker 7
Skrevet

Hvem han dater og hvor ofte vedkommer ikke deg. For alt du vet, presenteres disse som venninner, med mindre du spionerer. Så du skal spolere samvær pga. en sånn filleting? Stakkars mann.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du skulle ihvertfall ikke reagert på den måten du gjorde.. Hva tror du barnet tenker når du oppfører deg som du gjør? 

Du kunne fint ringt han i ettertid og fortalt hva du mener, og spurt om han kunne komme tilbake tidligere med barnet.

Endret av apekatten123
  • Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere gjorde det slutt for 3 uker siden og han har ny dame hver måned? 

Anonymkode: d2b76...93f

• Liker 33
  • Nyttig 1
Skrevet

Du fremstår som ei meget bitter og psycho ex-dame ihvertfall!

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Altså, dere som kommenterer at Ts gjorde feil, og «stakkars mann»…. Dere ser at hun skriver at han ofte bytter damer?
Mener dere seriøst at det er «stakkars barn», at mor ikke godtar dette?

Jeg vil heller si at det er «stakkars barn», som får en ny «stemor» hver andre mnd, eller «venninne» som noen her klarte på trykke ut på tastaturet sitt.

jeg skal skrive fra mitt tastatur, at far til mine bytter også dame hver andre mnd, han klarer ikke å holde på noen av de. Disse damene eller «venninnene» kommer, bare for å forsvinne ut av løse lufta igjen. Og barna sitter igjen med ingenting annet enn forvirring og spørsmål. Ustabil situasjon.

selv har jeg hatt samme mann i syv år, og barna er trygge og fornøyde! 

… eller kanskje jeg bare er en «psyko ex» 🤷‍♀️

Endret av Hallo12345
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
MissIndependent45 skrev (10 minutter siden):

Hvem han dater og hvor ofte vedkommer ikke deg. For alt du vet, presenteres disse som venninner, med mindre du spionerer. Så du skal spolere samvær pga. en sånn filleting? Stakkars mann.

Far er jo åpenbart ikke skikket til å ivareta ungens interesser når han introduserer nye damer for hn hele tiden.

Anonymkode: 65921...84e

• Liker 14
Skrevet

Hva så om det satt en dame i forsetet? For barn er det jo helt normalt at man har venner av begge kjønn, så akkurat det tviler jeg at barnet reagerte på. Men din reaksjon skremte nok derimot barnet deres. 

Hallo12345 skrev (1 minutt siden):

Altså, dere som kommenterer at Ts gjorde feil, og «stakkars mann»…. Dere ser at hun skriver at han ofte bytter damer? Mener dere seriøst at det er «stakkars barn», at mor ikke godtar dette? Jeg vil heller si at det er «stakkars barn», som får en ny «stemor» hver andre mnd, eller «venninne» som noen her klarte på trykke ut på tastaturet sitt.

jeg skal skrive fra mitt tastatur, at far til mine bytter også dame hver andre mnd, han klarer ikke å holde på noen av de. Disse damene eller «venninnene» kommer får så å bare forsvinne ut av løse lufta igjen. Og barna sitter igjen med ingenting annet enn forvirring og spørsmål. Ustabil situasjon.

selv har jeg hatt samme mann i syv år, og barna er trygge og fornøyde! 

… eller kanskje jeg bare er en «psyko ex» 🤷‍♀️

En ny stemor? Hvor godt klarer et barn å knytte seg til en person, om personen likevel er byttet ut om en måneds tid. Og med tanke på at de kun møtes ved samvær denne måneden også, så kan umulig tilknytningen være særlig god.

Eksene deres er jo åpenbart i stand til langvarige forhold, for dere har jo tross alt fått barn med dem. Dessuten er det litt spesielt at eksen til ts allerede har rukket å komme inn i et mønster hvor han bytter dame hver måneder og introduserer alle ovenfor barnet, når de bare har bodd fra hverandre i 3 uker..

Anonymkode: 9e87b...af6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere gjorde det slutt for 3 uker siden og han har ny dame hver måned? 

Anonymkode: d2b76...93f

👆 Dette! 👆

Eksen og jeg har skriftlig avtale om at vi skal informere hverandre om evt nye kjærester før vi introduserer barna.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far er jo åpenbart ikke skikket til å ivareta ungens interesser når han introduserer nye damer for hn hele tiden.

Anonymkode: 65921...84e

Dummeste jeg har hørt. Hvorfor gjør det ham til en dårlig far? Han legger vel neppe dama over kjøkkenbordet foran barnet, eller? 

• Liker 5
Skrevet

Dette er selvfølgelig et stort problem for barnet. Utryggheten som fører med dette kan være ødeleggende.

Jeg kjenner og har kjent både menn og kvinner som stadig drar nye partnere inn i livet til barna. Selv om vi ikke er sammen ofte så ser til og med jeg hvordan det har påvirket barna. 

Som når en venninne og den relativt nye flammen har en diskusjon (det var ikke en gang en krangel) får mor beskjed av 6-åringen om å holde kjeft for hun kommer bare til å skremme bort den nye mannen så de mister han. Hørt noe så trist??

Kontakt familievernkontoret slik at noen voksne han kanskje respekterer kan fortelle han hvor skadelig dette er for barna. 

Anonymkode: f8b74...88e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva så om det satt en dame i forsetet? For barn er det jo helt normalt at man har venner av begge kjønn, så akkurat det tviler jeg at barnet reagerte på. Men din reaksjon skremte nok derimot barnet deres. 

En ny stemor? Hvor godt klarer et barn å knytte seg til en person, om personen likevel er byttet ut om en måneds tid. Og med tanke på at de kun møtes ved samvær denne måneden også, så kan umulig tilknytningen være særlig god.

Eksene deres er jo åpenbart i stand til langvarige forhold, for dere har jo tross alt fått barn med dem. Dessuten er det litt spesielt at eksen til ts allerede har rukket å komme inn i et mønster hvor han bytter dame hver måneder og introduserer alle ovenfor barnet, når de bare har bodd fra hverandre i 3 uker..

Anonymkode: 9e87b...af6

Det handler ikke bare om «tilknytning». 
Det handler om at barn(a) blir satt i en ustabil situasjon, gang på gang. Som igjen kan medføre til forvirring, spørsmål og utrygghet.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes din reaksjon var verre enn hans valg om å ha en venninne med seg, fordi din reaksjon påvirker barnet LANGT verre enn det å bli introdusert til en midlertidig venninne når barnet er 1,5 år gammelt.

Anonymkode: 66bd3...a0e

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner deg godt Ts! Jeg hadde klikka

Anonymkode: 0eebf...8e5

• Liker 1
Skrevet
Hallo12345 skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke bare om «tilknytning». 
Det handler om at barn(a) blir satt i en ustabil situasjon, gang på gang. Som igjen kan medføre til forvirring, spørsmål og utrygghet.

Og du tar det for gitt at han introduserer disse som noe annet enn venninner. Tror du seriøst det blir en tilknytning om det er slik at han er en ny dame hver uke? Skal han ikke ha venner på besøk heller? Dessuten skriver TS at de flyttet for TRE UKER siden...så hvor mange damer kan han han ha rekki over tror du? Dette er ingenting annet enn hysteri fra TS sin side, og det oser av at det er faktumet at han har gått videre som er det virkelige problemet her. Dessuten å rive den stakkars ungen ut av bilen, se det er helt greit? 

• Liker 6
Skrevet

Hvis dere har en samværsavtale, har ikke du rett til å dra felles barn ut av bilen til sin far bare på grunn av at det satt en annen kvinne der. En far har like rett til samvær med sitt barn som du som mor. Skjønner meg ikke på mødre som mener at barna er kun "deres" og at de kan legge premissene for fars samvær med eget barn. 

• Liker 8
Skrevet
MissIndependent45 skrev (4 minutter siden):

Og du tar det for gitt at han introduserer disse som noe annet enn venninner. Tror du seriøst det blir en tilknytning om det er slik at han er en ny dame hver uke? Skal han ikke ha venner på besøk heller? Dessuten skriver TS at de flyttet for TRE UKER siden...så hvor mange damer kan han han ha rekki over tror du? Dette er ingenting annet enn hysteri fra TS sin side, og det oser av at det er faktumet at han har gått videre som er det virkelige problemet her. Dessuten å rive den stakkars ungen ut av bilen, se det er helt greit? 

Himmel, ro nervene. Makan til hissig!

Se svaret mitt over. ☝🏼

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...