AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg bestillte bankid fra sbanken. Men angrer på det fordi jeg fikk min bankid fra en annen bank til å virke. Og jeg trenger jo ikke 2 bankid. Det er nå en sending til meg på posten. Står at den veier 1 kg. Jeg vet ikke hva den inneholder. Er det en scanner til legitimasjon oppi pakken eller bare papirer? Og hva skjer om jeg ikke henter den ? Jeg angrer på at jeg bestillte bankid fra sbanken. Trykket på en tast og plutselig var den sendt og hentemelding kom. Anonymkode: 82090...8be
Mrs Robinson Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Inneholder nok 970 gram kokain og en 30 grams bruksanvisning. Hvordan i alle dager skal man kunne vite det? 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Just now, Mrs Robinson said: Inneholder nok 970 gram kokain og en 30 grams bruksanvisning. Hvordan i alle dager skal man kunne vite det? Nei det inneholder den ikke!. Ja jeg forstår ingenting av hva den inneholder. Jeg gjorde noe dumt med å trykke på en tast der det sto bestill bankid.... og da kom pakken. Jeg tror at det de noe med at jeg skal fremvise legitimasjon, men jeg lar nok pakken bare gå i retur. Anonymkode: 82090...8be
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei det inneholder den ikke!. Ja jeg forstår ingenting av hva den inneholder. Jeg gjorde noe dumt med å trykke på en tast der det sto bestill bankid.... og da kom pakken. Jeg tror at det de noe med at jeg skal fremvise legitimasjon, men jeg lar nok pakken bare gå i retur. Anonymkode: 82090...8be Det er mulig de bare har satt 1 kg. som en standard minstevekt. Tviler på at en bankID veier så mye, og jeg har aldri hørt om at noen sender ut en skanner for legitimasjon sammen med bankID'en. Men om du ikke vil ha den likevel er det bare å la den gå i retur. Dette er ikke noe å overtenke og bekymre seg for. (Jeg tar da for gitt at det er banken som står som avsender, så du vet at dette ikke kan være noe annet du har glemt du har bestilt.) Anonymkode: 59bc4...afe 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Jeg tror sbanken fortsatt har et kodekort på størrelse med et bankkort som bank-id. Derom du logger deg på nettbanken og spør de i chaten, så pleier du å få svar på det du lurer på. Anonymkode: 0864c...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mulig de bare har satt 1 kg. som en standard minstevekt. Tviler på at en bankID veier så mye, og jeg har aldri hørt om at noen sender ut en skanner for legitimasjon sammen med bankID'en. Men om du ikke vil ha den likevel er det bare å la den gå i retur. Dette er ikke noe å overtenke og bekymre seg for. (Jeg tar da for gitt at det er banken som står som avsender, så du vet at dette ikke kan være noe annet du har glemt du har bestilt.) Anonymkode: 59bc4...afe Banken er avsender. Jeg lar den gå i retur. Beholder heller bankid i den andre banken. Henter ikke 1 kg med dokumenter eller hva som er i pakken bare for å få en til bank id. Anonymkode: 82090...8be
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Banken er avsender. Jeg lar den gå i retur. Beholder heller bankid i den andre banken. Henter ikke 1 kg med dokumenter eller hva som er i pakken bare for å få en til bank id. Anonymkode: 82090...8be Det er kun bankid i pakken, ikke noe mer. Kanskje et ark eller to med info. 1 kg er minstevekt og derfor står det det, den veier nok mye mindre egentlig Anonymkode: 91bad...f74 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Banken er avsender. Jeg lar den gå i retur. Beholder heller bankid i den andre banken. Henter ikke 1 kg med dokumenter eller hva som er i pakken bare for å få en til bank id. Anonymkode: 82090...8be Det er ikke 1 kg. Anonymkode: 54a92...a3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 Det er tryggest for deg å hente den. Sending med bankid inneholder personlig informasjon, og hvis du lar den gå i retur er det økt risiko for at det kommer på avveie. Jeg har noe erfaring med noen dataprogrammer som benyttes av bedrifter for å registrere pakker. Flere av dem støtter ikke komma der man fyller inn vekt, så den må oppgis i hele kilo. 1 kg er derfor minimum, selv om pakken egentlig veier bare 100g. Anonymkode: 0b0da...48c 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 10.26): Nei det inneholder den ikke!. Ja jeg forstår ingenting av hva den inneholder. Jeg gjorde noe dumt med å trykke på en tast der det sto bestill bankid.... og da kom pakken. Jeg tror at det de noe med at jeg skal fremvise legitimasjon, men jeg lar nok pakken bare gå i retur. Anonymkode: 82090...8be PUM er en sending med ekstra høy sikkerhet for ID. F.eks. BankID kodebrikke krever såpass høy sikkerhet. Hvis du vil hente den tar du med deg pass, posten vil da scanne passet ditt og du vil få pakken din. Anonymkode: a4374...a8f
Birdyen Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 PUM er rett og slett enkelte bankers måte å få legitimasjon ned i ett hovedregister. Flere banker har f.eks. inngått samarbeid med postnord som har en egen scanner for pass / ID og får lagt id ned i bankid's hovedregister. "pakken" du da skal hente er rett og slett ett informasjonsskriv om dette. FLere banker har ikke filialer overalt og benytter derfor postnord som de har inngått ett samarbeid med.
newman01 Skrevet 6. september 2022 #14 Skrevet 6. september 2022 Grunnen til at pakken veier 1kg er pga kodegeneratoren til Sbanken. 1
Maskinfører Skrevet 6. september 2022 #15 Skrevet 6. september 2022 Mest sannsynlig en Kodebrikke eller noe annet bankdokumenter etc Personlig mottaker dvs kun den brevet er til får hentet den må vise Pass/Id kort for å hente den far er på sykehjem og det var ett svaret strev med å få ut noe fra posten i hans navn fikk det ut til slutt siste brevet var ett nabovarsel fra Karmøy noen som skulle bygge ett Naust 🙂
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 Min bank-ID-brikke sluttet å virke når banken bestilte ny til meg. Er du sikker på at din ikke slutter å virke?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #17 Skrevet 6. september 2022 Maskinfører skrev (1 time siden): Mest sannsynlig en Kodebrikke eller noe annet bankdokumenter etc Personlig mottaker dvs kun den brevet er til får hentet den må vise Pass/Id kort for å hente den far er på sykehjem og det var ett svaret strev med å få ut noe fra posten i hans navn fikk det ut til slutt siste brevet var ett nabovarsel fra Karmøy noen som skulle bygge ett Naust 🙂 Hun skrev jo i hi at hun hadde bestilt ny bankid, så da er det opplagt at det er den. Anonymkode: a1fc8...e80
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (5 timer siden): Min bank-ID-brikke sluttet å virke når banken bestilte ny til meg. Er du sikker på at din ikke slutter å virke? Det er fullt mulig å ha bankID fra mer enn en bank, så om du bestiller fra en annen bank enn den du har i fra før vil ikke den eksisterende bankIDen slutte å virke. Bestiller du ny fra samme bank blir det kanskje en annen sak. Anonymkode: 59bc4...afe
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fullt mulig å ha bankID fra mer enn en bank, så om du bestiller fra en annen bank enn den du har i fra før vil ikke den eksisterende bankIDen slutte å virke. Bestiller du ny fra samme bank blir det kanskje en annen sak. Anonymkode: 59bc4...afe Jeg bruker samme brikke i alle banker jeg har konto i (dvs før jeg lastet ned sppen). Jeg spurte en gang om brikke til banken jeg disponerer en foreningskonto, men fikk beskjed om at jeg allerede hadde brikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå