Littforgøy Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg går for tiden sisteåret som ingeniørstudent, og i det siste har jeg mistet litt motivasjon for arbeidslivet som kommer etter studiet. I løpet av studieløpet hittil har jeg hatt et par valgfag i programmering, og har innsett at det har vært disse fagene jeg har likt mest. Derfor vurderer jeg nå å bytte over til dataingeniør. Burde jeg fullføre graden min? Har jobbet meg opp mot et ganske greit snitt hittil (B/A) og føler nesten at all innsatsen har vært forgjeves hvis jeg bytter retning nå, men samtidig har det vært veldig demotiverende å jobbe med fagene i det siste..
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Hvis du et ferdig nå til våren så ville jeg definitivt ikke gitt meg på sluttstreken. Det er ikke så lenge igjen og du kan ta programmeringsfagene etterpå om du ønsker det. Anonymkode: c2440...66a 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du et ferdig nå til våren så ville jeg definitivt ikke gitt meg på sluttstreken. Det er ikke så lenge igjen og du kan ta programmeringsfagene etterpå om du ønsker det. Anonymkode: c2440...66a Enig! Sjekk også om du kan ta flere programmeringsfag i graden din som valgfag og velg en bacheloroppgave hvor du programmerer. Programmeringsjobber har ofte runde krav og når du har programmert i graden din kan du absolutt bruke graden til å søke en del programmeringsjobber. Det du trolig mangler i graden din er programmeringskurs i programmeringsspråk som er mest etterspurt av arbeidsgivere. Så når du er ferdig med graden ville jeg tatt noen av disse språkene som enkeltemner. Kanskje kan du også ta ett nå kombinert med graden din? Lære deg f.eks Java eller det programmeringsspråket som er vanligst å bruke i jobbene du ønsker. Gå på Finn.no og les jobbannonser og se på stillingskravene og sjekk om du kan få brukt graden du allerede tar og hva du eventuelt må ta i tillegg. Jeg tror ikke du trenger en helt ny grad. Anonymkode: 91d03...547
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Fullfør! Jeg kjenner en farmasøyt (mastergrad) som jobber med programmering, han har altså ingen formell utdanning av relevant art, men har nok alltid vært "datanerd". Han ble kjent med folk i IT-avdelingen ved apotekgrossisten han jobbet i, og bygget nettverk på den måten. Det finnes mange veier til målet. Anonymkode: c5d12...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå