AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Kan man levere oppsigelse nå og presisere start på oppsigelsestid fra den 4.1.23? Eller må jeg vente med å levere den til da? Anonymkode: 631d5...637
BMF Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Du må si opp mnd før oppsigelsestiden starter. Når starter du i ny jobb? Hvor lang oppsigelsestid har du?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 BMF skrev (3 timer siden): Du må si opp mnd før oppsigelsestiden starter. Når starter du i ny jobb? Hvor lang oppsigelsestid har du? Har 3 mnd oppsigelsestid. Så hvis jeg leverer oppsigelsen 4.1 så må jeg vente til februar før oppsigelsestiden starter? Desember er hektisk måned så vil helst unngå å komme med oppsigelsen da. Er en 60% stilling og har ikke fått ny jobb. Skal høre med andre deltidsjobben om jeg får flere dager der. Anonymkode: 631d5...637
BMF Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Leverer du den 4. januar, så starter oppsigelsestiden å løpe 1. februar. Da må du jobbe ut april. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Det er forskjell fra sted til sted. Noen (mange) steder så må du levere oppsigelsen før den 1. for at den skal gjelde for den måneden. Eks, om du ønsker å starte oppsigelsen 1. januar så må oppsigelsen leveres innen 31. desember. Andre steder så gjelder det fra den dagen du sier opp. Anonymkode: 2f7ae...929
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell fra sted til sted. Noen (mange) steder så må du levere oppsigelsen før den 1. for at den skal gjelde for den måneden. Eks, om du ønsker å starte oppsigelsen 1. januar så må oppsigelsen leveres innen 31. desember. Andre steder så gjelder det fra den dagen du sier opp. Anonymkode: 2f7ae...929 Glemte å skrive. Så kommer selvfølgelig de tre månedene etter dette. Så om man sier opp innen 31. desember så må man jobbe ut mars. Anonymkode: 2f7ae...929
Eneri Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Hvis du vet allerede nå at du vil slutte i jobben ved utløpet av mars måned, kan du jo si opp tidligere? Altså ikke slutte tidligere, men si opp tidligere. Da får arbeidsgiver god tid til å finne en erstatter, er ikke "sur på deg" i desember om du er redd for det, og det kan være en ny på plass som erstatter deg uten opphold mellom deg og nyansatt. Det vanlige med tre mnd oppsigelse er at oppsigelsen gjelder fra den 1. i måneden etter du har sagt opp. Så oppsigelse datert 31.12. vil begynne å telle 1. januar så du må jobbe ut mars. Oppsigelse datert 1..januar begynner å telle 1.februar så du må jobbe ut april. Som sagt så kan du si opp feks 20.oktober og si du vil jobbe ut mars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå