Gå til innhold

Pga en skade er jeg for første gang sykmeldt 30%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mest for å unngå en arbeidsoppgave som krever mye logistikk, som jeg akkurat nå ikke klarer. Så er ellers på jobben mer enn 70%, men bruker de 30% til noe opptrening.

Problemet ligger i meg selv. Bare møtt forståelse, men føler meg ordentlig dum for at andre må ta hensyn til meg. Og føler at andre tenker jeg er en unnasluntrer, eller at jeg kunne klart det om jeg virkelig presset meg. 

Flere som er sånn?

Anonymkode: b6230...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Nei.

Anonymkode: 70b68...5b0

Skrevet

Sånn som dette skjer bare i Norge. I andre land må man jobbe om man kan gjøre jobben selv om det medfører noe ubehag. Vi hadde en på kontoret som var sykemeldt nesten ett år fordi han skadet kneet. Han kunne fint ha jobbet, men legen mente han ville få litt stivt kne om han satt rolig hele arbeidsdagen. Fint for han og dyrt for samfunnet.

Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Sånn som dette skjer bare i Norge. I andre land må man jobbe om man kan gjøre jobben selv om det medfører noe ubehag. Vi hadde en på kontoret som var sykemeldt nesten ett år fordi han skadet kneet. Han kunne fint ha jobbet, men legen mente han ville få litt stivt kne om han satt rolig hele arbeidsdagen. Fint for han og dyrt for samfunnet.

Nja. Jeg har gått på jobb med store plager før, men denne skaden er ikke forenlig med å gjøre jobben. Kanskje hadde jeg klart det en halv økt, og så hadde jeg fått større problemer med skadeområdet. 

Har tross alt mer enn 20 år med jobb bak meg, med ekstremt lite fravær. Og 3 graviditeter i 100%. Men føler meg så verdiløs og litt flau over sykmelding.

Anonymkode: b6230...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...