Gå til innhold

Er det utroskap å ha sex med en annen dersom partneren aldri vil ha sex ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil du tenke om det ? Samboeren min og jeg har ikke hatt sex i hele år. Sist var på nyttårsaften. Etter det ingen sex. Han har alltid virket lite interessert i å ha sex. Var bare meg som tok initiativet i en lang periode. Tilslutt orket jeg ikke mer for jeg fikk så mye nei. Jeg mistenker at han er homofil. Forstår ikke hvordan han kan gå så lenge uten sex.. 

Tenker at hvis jeg hadde hatt møtt en som tilfredsstiller mine behov, er det da utroskap? Jeg er sikker på at mannen min kan lett gå resten av livet uten sex. 

Jeg er over 40 år. Og er ikke så lysten på å droppe han helt ut av livet mitt heller..  

Anonymkode: a7def...b0b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er utroskap. Dersom du ikke vil gå fra ham, må du ta praten om et åpent forhold. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Spør han rett ut om du kan ha en elsker. 

Anonymkode: be914...d44

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, MissIndependent45 said:

Ja, det er utroskap. Dersom du ikke vil gå fra ham, må du ta praten om et åpent forhold. 

Ok. Jeg må ta den praten. For jeg ønsker å oppleve å ha sex igjen. Jeg er fryktelig glad i han og veldig fornøyd med han ellers, derfor trist at sexlivet ikke fungerer i det hele tatt. :(

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er allikevel utroskap og ikke ok.

Samtidig forstår jeg veldig godt at folk er utro i din situasjon. 

Anonymkode: 9ad69...39b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er allikevel utroskap og ikke ok.

Samtidig forstår jeg veldig godt at folk er utro i din situasjon. 

Anonymkode: 9ad69...39b

Ja jeg og. Er helt imot utroskap selv. Men jeg forstår nå hvorfor folk er utro i denne situasjonen.  Jeg er 45 år. Jeg kan risikere å gå uten å få oppleve sex resten av mitt liv. Han viser null interesse for sex. Han sier at han blir kvalm hvis jeg sier at jeg må kjøpe bind. Det er kjempe-ekkelt sier han. Virker som om han er kvalm av alt som har med kvinnelig kjønnsorgan å gjøre også. Desverre. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja, det er utroskap! Dersom du er så glad i mannen din, hvordan klarer du da i det hele tatt tanken på å ha sex med andre?? 

Anonymkode: e7e1e...5fc

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Selvfølgelig er det utroskap. 

Skrevet

Ja det er utroskap.

Det er lov å ha ulike behov og når de er så ulike som hos dere så er det på tide å ta praten om åpent forhold eller andre måter å legge det opp på så begge får dekket sine behov. På den måten kan dere fokusere på kjærligheten dere i mellom uten å ha ei mørk sky hengende over dere.

Men vær og forberedt på at hen ikke vil. Og det er og ok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er utroskap! Dersom du er så glad i mannen din, hvordan klarer du da i det hele tatt tanken på å ha sex med andre?? 

Anonymkode: e7e1e...5fc

Det er helt naturlig etter så lenge uten sex........ Uansett hvor mye man elsker sin person. 

Anonymkode: edf55...362

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Må du gå bak ryggen til din partner? Lyve om hvor du skal, og hvem du skal være med? 

Er dette noe du virkelig er villig til å gjøre? Istedenfor å faktisk snakke med partneren din du liksom elsker? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er helt naturlig etter så lenge uten sex........ Uansett hvor mye man elsker sin person. 

Godt at du forstår. Jeg elsker han. Men det er to ting som skurrer. Han vil ikke ha sex. Han vil ikke gifte seg. Men jeg er desverre veldig fornøyd med han ellers. Det er derfor jeg ikke har klart å bare gå. 

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er det jo uansett.

Men jeg kan forstå at du tenker på å være utro. 

Kan du snakke med han om det, foreslå åpent forhold? 

Det er jo ikke for alle, men funker for noen.

Anonymkode: 890b6...878

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

det at han ikke er interessert i å ha sex med deg betyr jo ikke at han ikke har sex. 

dere må nok bare ta en grundig samtale. 

Anonymkode: ba448...4ef

• Nyttig 4
Skrevet (endret)

Kommer litt an på hva du spør om. 

Hvis du ber her om meninger om hvordan legge dette frem for din mann er dette noe annet enn om  du tenker å ha sex. 

Å bare ha sex er utroskap. Men det betyr jo ikke at dere ikke kan finne frem til en løsning. 

Jeg tenker at det første er å få han til bli enige om at dere burde være sammen om å finne løsning. At det som nå føles som ditt problem blir til noe dere er sammen om. At problemet ikke er "at hun maser om sex", men "kan vi få noe til å fungere på det seksuelle"? Husk at siden han ikke har dette behovet, så skjønner han kanskje ikke ditt behov heller. 

Når man blir avvist så mange ganger, så kvier man seg for å åpne seg. Men det er kanskje akkurat det du trenger å gjøre. At du anerkjenner at sex er noe han tenker lite på og som han ikke har samme utbytte av som deg. Og så får han anerkjenne at det er annerledes for deg. Og at problemet ikke går bort, men blir sterkere. Nok til at du ønsker at det er noe dere finner en løsning på. Jeg tenker at første praten ikke skal finne en løsning, men bare at han anerkjenner problemet og at du får en formening om hvor dere står. Og avtale at dere skal sette dere ned og prate. 

Det kan ta litt tid, men jeg tenker at det viktigste er at han tenker på problemet også mellom pratene; helst uten at du trenger å stille de mer fundamentale spørsmålene om han er okay med at du sliter. Dere har et forhold. Forhold skal fungere begge veier.

Endret av MuffinStud
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok. Jeg må ta den praten. For jeg ønsker å oppleve å ha sex igjen. Jeg er fryktelig glad i han og veldig fornøyd med han ellers, derfor trist at sexlivet ikke fungerer i det hele tatt. :(

Ja jeg synes du burde det. Å gå bak ryggen er et svik uansett. Kanskje blir du faktisk møtt med forståelse. Et godt sexliv bør det være i et samliv. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei. Da elsker man heller ikke partneren sin.

Anonymkode: d42dd...992

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei. Da elsker man heller ikke partneren sin.

Anonymkode: d42dd...992

Skal jeg gå sexløs resten av livet fordi jeg elsker han? Det er jo et alternativ. Jeg savner ikke en annen mann. Men jeg savner kun et sexliv. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva vil du tenke om det ? Samboeren min og jeg har ikke hatt sex i hele år. Sist var på nyttårsaften. Etter det ingen sex. Han har alltid virket lite interessert i å ha sex. Var bare meg som tok initiativet i en lang periode. Tilslutt orket jeg ikke mer for jeg fikk så mye nei. Jeg mistenker at han er homofil. Forstår ikke hvordan han kan gå så lenge uten sex.. 

Tenker at hvis jeg hadde hatt møtt en som tilfredsstiller mine behov, er det da utroskap? Jeg er sikker på at mannen min kan lett gå resten av livet uten sex. 

Jeg er over 40 år. Og er ikke så lysten på å droppe han helt ut av livet mitt heller..  

Han kan sikkert være homofil, selv om du ikke vet det?

Klok av skade.. min ex ble jo lesbisk, når hun endelig fikk prøve seg i åpent forhold.. Jeg hadde ingen aning.. hun ville ikke knulles, bare orale gleder i timevis.. Så jeg ante nok en del da hun avslørte seg.. Jeg var iallefall forstandig nok til å gi henne tilgivelse, så vi har det faktisk bra som venner.. for vi har jo også barn sammen..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det som definerer utroskap, er jo at du går bak ryggen på partneren din. Det er ikke dine behov og partnerens manglende evne til å dekke disse, som avgjør om det er utroskap eller ikke. Det å ha sex med andre enn partner er på den andre siden ikke nødvendigvis utroskap - mennesker i polyamorøse eller åpne forhold har det, men da er det enighet mellom partene at dette er greit, man gjør det ikke bak ryggen på noen. Det er altså hemmelighold og løgner som gjør det til utroskap, ikke akten i seg selv 

Anonymkode: 00e48...d1a

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...