AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Hei. Jeg vet ikke om jeg overreagerer eller har rett i dette. Jeg og min mann har hatt noen dager med dårlig stemning og krangling. Det har vi hatt tidligere også, så dette er ikke han som er konfliktsky. Jeg hadde gått og lagt meg, men senere våknet av at jeg måtte på do. Da satt han i stua og spurte om jeg ville prate. Han virket helt fjern og snakket sløvt. Det viste seg at han hadde tatt sovetabletter, og da 5 x dosen han er foreskrevet. Han fikk dem fordi han sliter med å sove. Jeg har vært inne og lest på bivirkningene, og hn selv sa at han var helt klar, men tbh det virket ikke slik. Han ville ha sex, og jeg sa nei fordi han virket så annerledes og at han heller burde sove. Han argumenterte og ble sint og sur på at han ikke fikk ha sex med meg. Sove skulle han ikke. Så skulle han ligge inne hos datteren vår på 5. Jeg ville ikke det fordi han er rusa og det er ikke innafor. Han motsa meg hele tiden på at han ikke var det, bare litt sløv. Han mistet også balansen en gang. Jeg synes det hele var veldig ubehagelig, vi er begge avholds og drikker ikke alkohol. Alt av rusmidler er forbudt i vårt hus når vi har ansvar for barn. At han fikk sovetabletter er selvsagt helt ok, men ikke at han skulle misbruke dem slik. Det endte med at jeg tok begge barna inn til meg for å ha kontrollen og lot ham sove på sofaen. Han var fortsatt "fjern" da jeg våknet for en times tid siden, men det kan være han som ikke var våken. Venter på å se hvordan han takler dette i dag, men jeg føler dette var dråpen. Dette bør ikke skje igjen.. Vi har hatt det dårlig i det siste, og dette hjalp ikke. For meg var dette at han ruset seg og det ønsker jeg ikke i vårt hjem.. Om han ikke angrer seg kan dette gå mot skilsmisse. Overreagerer jeg? Anonymkode: 71a75...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Ja du overdriver. Om du elsker mannen så tåler du at han én gang har feilet. Om det blir en gjenganger derimot, så kan du vurdere skilsmisse Anonymkode: 26a71...c04 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja du overdriver. Om du elsker mannen så tåler du at han én gang har feilet. Om det blir en gjenganger derimot, så kan du vurdere skilsmisse Anonymkode: 26a71...c04 Håper det kun blir denne ene gangen.. Jeg har bare vært så utrolig lei meg at jeg kanskje blåste dette unødvendig opp.. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg vet ikke om jeg overreagerer eller har rett i dette. Jeg og min mann har hatt noen dager med dårlig stemning og krangling. Det har vi hatt tidligere også, så dette er ikke han som er konfliktsky. Jeg hadde gått og lagt meg, men senere våknet av at jeg måtte på do. Da satt han i stua og spurte om jeg ville prate. Han virket helt fjern og snakket sløvt. Det viste seg at han hadde tatt sovetabletter, og da 5 x dosen han er foreskrevet. Han fikk dem fordi han sliter med å sove. Jeg har vært inne og lest på bivirkningene, og hn selv sa at han var helt klar, men tbh det virket ikke slik. Han ville ha sex, og jeg sa nei fordi han virket så annerledes og at han heller burde sove. Han argumenterte og ble sint og sur på at han ikke fikk ha sex med meg. Sove skulle han ikke. Så skulle han ligge inne hos datteren vår på 5. Jeg ville ikke det fordi han er rusa og det er ikke innafor. Han motsa meg hele tiden på at han ikke var det, bare litt sløv. Han mistet også balansen en gang. Jeg synes det hele var veldig ubehagelig, vi er begge avholds og drikker ikke alkohol. Alt av rusmidler er forbudt i vårt hus når vi har ansvar for barn. At han fikk sovetabletter er selvsagt helt ok, men ikke at han skulle misbruke dem slik. Det endte med at jeg tok begge barna inn til meg for å ha kontrollen og lot ham sove på sofaen. Han var fortsatt "fjern" da jeg våknet for en times tid siden, men det kan være han som ikke var våken. Venter på å se hvordan han takler dette i dag, men jeg føler dette var dråpen. Dette bør ikke skje igjen.. Vi har hatt det dårlig i det siste, og dette hjalp ikke. For meg var dette at han ruset seg og det ønsker jeg ikke i vårt hjem.. Om han ikke angrer seg kan dette gå mot skilsmisse. Overreagerer jeg? Anonymkode: 71a75...f2e Hva mener du med at dette var dråpen? Hva har han gjort tidligere? har han fått skrevet ut dette en gang? Hva gjør at han ikke får sove? ja, du overdriver noe voldsomt ut i fra informasjonen du gir. Hvordan har dere hatt det dårlig i det siste? Anonymkode: f78cd...6ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Hva slags sovetabletter er det snakk om? Er der stilnoct eller noe lignende så skjønner jeg godt skepsisen din... Anonymkode: 3816d...3f4 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med at dette var dråpen? Hva har han gjort tidligere? har han fått skrevet ut dette en gang? Hva gjør at han ikke får sove? ja, du overdriver noe voldsomt ut i fra informasjonen du gir. Hvordan har dere hatt det dårlig i det siste? Anonymkode: f78cd...6ef Han har ikke gjort dette tidligere nei. Jeg vet ikke hva som gjør at han ikke før sove, han sover ihvertfall godt de 22 til 07 hver dag.. Vi har hatt det dårlig i ekteskapet, vi sover i hvert vårt rom, pliktsex og ikke noe kjærlighet. Vi har kranglet mye om store ting og ikke hatt det noe hyggelig sammen. Han har tidligere i ekteskapet flørtet med andre jenter, men det bestemte jeg meg for å tilgi ham for og han har ikke gjort det siden, men jeg har jo ikke glemt det.. Det er 8 år siden. Altså for meg var dette er rusmiddel. Jeg har ikke peiling på sånt, så ja kanskje jeg overdriver. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags sovetabletter er det snakk om? Er der stilnoct eller noe lignende så skjønner jeg godt skepsisen din... Anonymkode: 3816d...3f4 Zopiclone.. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Zopiclone.. Anonymkode: 71a75...f2e Jeg får Imovane som er seg samme som zopiclone av legen. Jeg har en halv, maks 1. skjønner godt han ble veldig tusen av 5stk😵💫 Anonymkode: 88821...53e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får Imovane som er seg samme som zopiclone av legen. Jeg har en halv, maks 1. skjønner godt han ble veldig tusen av 5stk😵💫 Anonymkode: 88821...53e Ja, jeg har selv fått vival ifbm med gynekologisk undersøkelse, og jeg følte meg ganske borte av to.. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #10 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg vet ikke om jeg overreagerer eller har rett i dette. Jeg og min mann har hatt noen dager med dårlig stemning og krangling. Det har vi hatt tidligere også, så dette er ikke han som er konfliktsky. Jeg hadde gått og lagt meg, men senere våknet av at jeg måtte på do. Da satt han i stua og spurte om jeg ville prate. Han virket helt fjern og snakket sløvt. Det viste seg at han hadde tatt sovetabletter, og da 5 x dosen han er foreskrevet. Han fikk dem fordi han sliter med å sove. Jeg har vært inne og lest på bivirkningene, og hn selv sa at han var helt klar, men tbh det virket ikke slik. Han ville ha sex, og jeg sa nei fordi han virket så annerledes og at han heller burde sove. Han argumenterte og ble sint og sur på at han ikke fikk ha sex med meg. Sove skulle han ikke. Så skulle han ligge inne hos datteren vår på 5. Jeg ville ikke det fordi han er rusa og det er ikke innafor. Han motsa meg hele tiden på at han ikke var det, bare litt sløv. Han mistet også balansen en gang. Jeg synes det hele var veldig ubehagelig, vi er begge avholds og drikker ikke alkohol. Alt av rusmidler er forbudt i vårt hus når vi har ansvar for barn. At han fikk sovetabletter er selvsagt helt ok, men ikke at han skulle misbruke dem slik. Det endte med at jeg tok begge barna inn til meg for å ha kontrollen og lot ham sove på sofaen. Han var fortsatt "fjern" da jeg våknet for en times tid siden, men det kan være han som ikke var våken. Venter på å se hvordan han takler dette i dag, men jeg føler dette var dråpen. Dette bør ikke skje igjen.. Vi har hatt det dårlig i det siste, og dette hjalp ikke. For meg var dette at han ruset seg og det ønsker jeg ikke i vårt hjem.. Om han ikke angrer seg kan dette gå mot skilsmisse. Overreagerer jeg? Anonymkode: 71a75...f2e Pleier dere ruse dere når dere ikke har ansvar for barn? Anonymkode: 71cdc...5ac
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #11 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pleier dere ruse dere når dere ikke har ansvar for barn? Anonymkode: 71cdc...5ac Nei selvsagt ikke. Ser det var litt klønete skrevet. Liten update. Han er fortsatt litt fjern og snakker utydelig. Sovner sittende. Barna har våknet og jeg har bedt ham gå inn på et av romma for å sove ut litt. Han kaller meg slem og fæl og er spydig og sier jeg er kald og bit**og ja.. Han mener jeg ikke trøster ham eller gir ham noe nærhet. Jeg holdt rundt ham i går for jeg skjønte han var lei seg.. Men det husker han ikke.... Anonymkode: 71a75...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #12 Skrevet 3. september 2022 Selvmordsforsøk? Anonymkode: 70422...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #13 Skrevet 3. september 2022 Dere må få hjelp. Alvorlig talt. Her skurrer det mye. Anonymkode: 2ef01...840 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 Ta med ungene vekk fra det der, de må få slippe å se sånt. Anonymkode: 2efc9...a13 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #15 Skrevet 3. september 2022 Her tenker jeg at du må tenke litt som med en ungdom, at du må svelge litt kameler, og belønne han for at han faktisk sa fra om dette til deg. Og så ber dere om hjelp sammen.. Han gjorde ikke dette for å være slem. Det er helt fortvilende å ikke få nok søvn. En kan virkelig bli helt desperat. Spesielt om en ikke møter forståelse. At den en lever med tror at en sover nok, f.eks Anonymkode: cef2f...f5d 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her tenker jeg at du må tenke litt som med en ungdom, at du må svelge litt kameler, og belønne han for at han faktisk sa fra om dette til deg. Og så ber dere om hjelp sammen.. Han gjorde ikke dette for å være slem. Det er helt fortvilende å ikke få nok søvn. En kan virkelig bli helt desperat. Spesielt om en ikke møter forståelse. At den en lever med tror at en sover nok, f.eks Anonymkode: cef2f...f5d Han sover ganske greit om natten og er vanligvis helt vanlig på dagen. Han er 35 år og burde greie å si ifra uten å dope seg ned. Anonymkode: 71a75...f2e 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ta med ungene vekk fra det der, de må få slippe å se sånt. Anonymkode: 2efc9...a13 Vi skal det. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han sover ganske greit om natten og er vanligvis helt vanlig på dagen. Han er 35 år og burde greie å si ifra uten å dope seg ned. Anonymkode: 71a75...f2e Får man rus av å ta tablettene da? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer. Jeg skjønner ikke hvorfor en skal ta sovetabletter hvis man får sove. Eller har han blitt avhengig? Anonymkode: cef2f...f5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får man rus av å ta tablettene da? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer. Jeg skjønner ikke hvorfor en skal ta sovetabletter hvis man får sove. Eller har han blitt avhengig? Anonymkode: cef2f...f5d Veit ikke ser slik ut. Det er første gang han tok det.jeg vet han sa til legen at han sliter med å sove pga ryggen etc... Så han åpnet ikke pakken før i går. Anonymkode: 71a75...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 Men å ta så stor dose med tabletter er jo direkte farlig. Kan jo falle i dyp søvn, sovne inn faktisk (dø) Anonymkode: db8ba...3c7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå