AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være mulig å føde et barn. Har både lest om fødsel, sett på bilder og animasjoner av hvordan barnet beveger seg gjennom fødselskanalen og bekkenet, men jeg blir ikke klokere. Når jeg ser på disse bildene og animasjonene, så ser bekkenet stort og bredt ut med god avstand der barnet kommer ut. Så kjenner jeg på meg selv, ca. der hvor skjeden er, og jeg får maks tre fingre mellom det jeg tror blir sittebeina. Se bilde. Og det er jo ikke i nærheten av å være nok, eller? Bekkenet kan vel ikke utvide seg så mye eller barnets hode bli så komprimert? Hvor stor avstand har du? Har du født og hvordan gikk det? Anonymkode: fbf3e...7da
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Alle gravide får bekkenløsning for å gi plass til barnet å komme ut. Det er derimot ikke alle som har symptomgivende bekkenløsning, altså plager. Anonymkode: 2f846...a6e 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Har omtrent samme avstand som du beskriver og har født en gang. Det gikk helt fint, som den over skriver så får alle bekkenløsning og det blir plass Anonymkode: f8083...638
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Bekkenet ditt er bevegelig. Anonymkode: e6c9e...2dc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Det er ikke fast bein hele veien rundt, du ser feks det hvite foran der (og er vel ledd bak og), altså utvider det seg Barnets hode blir vel også litt most, de har jo ikke sammenvokst hodeskalle når de kommer ut. Anonymkode: 540a9...7fd 1
Blåjojo Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Du har ligamenter foran og bak i bekkenet som gjør at det er tøyelig. I tillegg er barnets hode ikke sammenvokst og dermed veldig bevegelig. Er få damer som har for smalt bekken til å føde vaginalt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Bekkenet er ikke støpt fast slik som bilder viser. Som du ser og leser ebstpr bekkenet av flere deler, som er festet til hverandre i ligamenter og diverse og alt strekker seg og er bevegelig. Hvis du følger Fødebagen på Instagram kan du også få tips til gode stillinger og posisjoner som gir bekkenet god bevegelighet, og hvilke som hemmer bevegeligheten. Anonymkode: 4b60b...6c5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Hei, TS her. Tusen takk for svar. Jeg er fullt klar over at bekkenet kan utvide seg, men antar at det er grenser for hvor mye. Så jeg var først og fremst ute etter å få vite om det er normalt å ha så liten avstand mellom sittebeina. Anonymkode: fbf3e...7da
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 2-3 fingre mellom der på meg. Har født et barn uten problem Anonymkode: 0e8c6...db0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, TS her. Tusen takk for svar. Jeg er fullt klar over at bekkenet kan utvide seg, men antar at det er grenser for hvor mye. Så jeg var først og fremst ute etter å få vite om det er normalt å ha så liten avstand mellom sittebeina. Anonymkode: fbf3e...7da Ja det er helt normalt. Har født to barn og har ca samme mål som deg. Anonymkode: e993a...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå