Gå til innhold

Har befolkningen i Norge sovet i timen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Befolkningen i Norge blir overkjørt og vi har hatt regjering som har overkjørt befolkningen. Hvorfor reagerte ingen at Regjeringen har ført energien vår til europeiske land og egen befolknigen må betale prisen på elendig politikk. 

Vi liker å fortelle staten er vennlig, men jeg ser ingen barmhjertighet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var mange som reagerte, blant annet i "Nei til EU". Dessverre har de fleste allikevel stemt Høyre og Ap. Disse to partiene har styrt Norge stikk imot nordmennenes interesser i mange år. Blant annet meldt oss inn i EØS (EU light), Schengenavtalen og Acer-avtalen til tross for at flertallet i befolkningen har vært klart imot dette.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også istuasjonen er total galskap.

Jeg tror politikerne forsto at strømmen ville bli dyrere, men det tjener jo staten på.

I rettferdighetens navn tror jeg ingen forutså at man skulle få så ekstreme priser. Prisene har gått til himmels i hele Europa på grunn av dårlige valg som er gjort utenfor Norge. 

• Liker 8
Skrevet
Bie-damen skrev (2 timer siden):

Vi var mange som reagerte, blant annet i "Nei til EU". Dessverre har de fleste allikevel stemt Høyre og Ap. Disse to partiene har styrt Norge stikk imot nordmennenes interesser i mange år. Blant annet meldt oss inn i EØS (EU light), Schengenavtalen og Acer-avtalen til tross for at flertallet i befolkningen har vært klart imot dette.

det var da ikke stortinget som meldte oss inn i eøs, men gro harlem brundtland som gikk bak ryggen på alle, og signerte papirene... 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Jeg synes også istuasjonen er total galskap.

Jeg tror politikerne forsto at strømmen ville bli dyrere, men det tjener jo staten på.

I rettferdighetens navn tror jeg ingen forutså at man skulle få så ekstreme priser. Prisene har gått til himmels i hele Europa på grunn av dårlige valg som er gjort utenfor Norge. 

Det er sant, prisene i Europa har gått til himmels på grunn av dårlige valg tatt utenfor Norge, men at (strøm)prisene i Norge påvirkes av prisene i Europa er kun pga dårlige valg tatt av snikete norske politikere. 

Ja, mange nordmenn har sovet i timen og hatt en naiv blind tro på at politikerene ønsker folkets beste. Som @Bie-damen sier var vi flere som reagerte og hadde underskriftkampansjer mot ACER og utebnlandskabler, men siden mediene ikke gadd å skrive noe om det gikk det jo under radaren for folk flest. Media er helt klart medskyldige de også. Det er vanskelig å protestere mot noen man ikke aner at skjer.

• Liker 4
Skrevet

Vi reagerer jo, men hva kan man gjøre? Norge er ikke et demokrati, og det er bare en illusjon at vi faktisk har et reelt valg om noe som helst.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nordmenn godtar alt. Dette vet AP og Høyre for eks....kan gjøre hva de vil.

Vi burde vært ute i gatene å demonstrert hver dag, men det vil aldri skje.

Endret av Lenelarsen
  • Liker 6
Skrevet
Egenskap skrev (1 time siden):

det var da ikke stortinget som meldte oss inn i eøs, men gro harlem brundtland som gikk bak ryggen på alle, og signerte papirene... 

Det måtte vel et stortingsflertall til? 

Skrevet

Jeg husker godt at det var en mediestorm rundt en uttalelse fra Sylvi Listhaug samtidig som ACER ble klubbet gjennom i stillhet.

• Liker 2
Skrevet
Lenelarsen skrev (1 time siden):

Nordmenn godtar alt. Dette vet AP og Høyre for eks....kan gjøre hva de vil.

Vi burde vært ute i gatene å demonstrert hver dag, men det vil aldri skje.

Det kan skje når mange nok får rasert privatøkonomien og huset går på tvangssalg. Vi er ikke der (ennå).

• Liker 2
Skrevet
Discosanta skrev (29 minutter siden):

Det kan skje når mange nok får rasert privatøkonomien og huset går på tvangssalg. Vi er ikke der (ennå).

Jeg håper mange bedrifter må avvikle pga strømprisene, samtidig masse tvangssalg. Dette er eneste måten til at være politikere skal forstå at norge er tapt. De har solgt ut landet vårt i over 40år.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
9 hours ago, Egenskap said:

Befolkningen i Norge blir overkjørt og vi har hatt regjering som har overkjørt befolkningen. Hvorfor reagerte ingen at Regjeringen har ført energien vår til europeiske land og egen befolknigen må betale prisen på elendig politikk. 

Vi liker å fortelle staten er vennlig, men jeg ser ingen barmhjertighet. 

Jeg tror det er en villet politikk dra dag 1. noe skal erstatte inntektene fra olja, og det tipper jeg er 3 ting:

elektrisitet

vann

teknologi

flrst legges det opp til at alle skal ha strømmåler. Så skal vi også ha elbil og alt elektrifiseres. Så pang er strømmen svindyr og sørger dor milliardinntekter til staten. Da har de oss der de hadde oss med bensinpriser. 

jeg ropte så høyt jeg klarte ang acer i sin tid: ingen ville høre.

nå roper jeg om vann som rettighet og ingen hører på det heller….

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Paramount
Skrevet
Imsdalen skrev (På 3.9.2022 den 11.32):

Vi reagerer jo, men hva kan man gjøre? Norge er ikke et demokrati, og det er bare en illusjon at vi faktisk har et reelt valg om noe som helst.

Dit er jeg også kommet. Vi stemmer ikke på hvem som skal legge samfunnet til rette for oss, dvs sørge for at samfunnet fungerer slik vi ønsker. I praksis stemmer vi på hvem som skal oppdra oss de 4 neste årene. 

Skrevet
Discosanta skrev (På 3.9.2022 den 12.31):

enig der vi har ikke kommet til bristepuntket enda at folk tør å gjøre noe aktivt mot staten. Vi har enda det for godt. Men ja jeg tror hvis dette her fortsetter så vil folk bli mer agressive etterhvert og ønske om å protestere vil øke. 

• Liker 1
Skrevet

Elendig tittel på denne tråden. Denne overskriften kunne passet på nesten hva som helst. Ikke noe forklarende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...