Gå til innhold

Trøbbel med brukt telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en brukt iPhone billig som nødløsning i mens jeg bestemmer meg for hvilken telefon jeg skal ende opp med til slutt. Den har fungert helt ok til prisen jeg kjøpte den for. Trodde jeg. Først etter en uke oppdaget jeg at jeg ikke kan motta svar på sms. Kun meldinger som er sendt fra andre iPhone med iMessage har kommet frem. Og hos disse har mottageren fått opp et nytt ukjent nummer med meg som avsender. Den forrige eieren sier hun ikke kjenner til dette nummeret og det kan ikke spores opp på gule sider. Sender jeg melding til dette nummeret på mobilen min får jeg meldingen selv på min mobil😳

Men særlig dette at jeg ikke kan sende melding til alle telefoner, bare ikke motta svar tilbake er et mysterium. Har googlet opp problemstillingen og fulgt veiviser for å kontrollere at alt er som det skal være under ‘innstillinger og meldinger. Alt ser greit ut her.

Kjenner noen til noen av disse problemstillingene?

Og vet dere om det er mobiloperatøren eller Apple kundeservice jeg må kontakte her?

Anonymkode: ad3ae...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du satt inn simkort? Ditt eget simkort? Og tok du en factory reset da du overtok telefonen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 0.21):

Men særlig dette at jeg ikke kan sende melding til alle telefoner, bare ikke motta svar tilbake er et mysterium. Har googlet opp problemstillingen og fulgt veiviser for å kontrollere at alt er som det skal være under ‘innstillinger og meldinger. Alt ser greit ut her.

Kjenner noen til noen av disse problemstillingene?

Og vet dere om det er mobiloperatøren eller Apple kundeservice jeg må kontakte her?

Anonymkode: ad3ae...c61

Under innstillinger og meldinger - der skal det være et valg for "Send som sms" - denne må være på. 

Så ville jeg sjekket valget under iMessage, om det står hvilke(t) nummer som gjelder send og motta. Står det flere nummer der, så slett de som ikke tilhører deg.

Skrevet
1 hour ago, Mistyen said:

Står det flere nummer der, så slett de som ikke tilhører deg.

Burde man ikke foreta en sletting av alle data på telefonen, så man er sikker på at det ikke er noe rusk og snusk fra forrige eier? Om telefonen bruker feil nummer som avsender virker det åpenbart (for meg ihvertfall) at man burde gjenopprette fabrikkinnstillinger...

Skrevet
newman01 skrev (22 minutter siden):

Burde man ikke foreta en sletting av alle data på telefonen, så man er sikker på at det ikke er noe rusk og snusk fra forrige eier? Om telefonen bruker feil nummer som avsender virker det åpenbart (for meg ihvertfall) at man burde gjenopprette fabrikkinnstillinger...

Jeg regner med at det er gjort en fullstendig sletting av telefonen, men .... kanskje noen har lagt inn et annet nr der for å "tulle" med trådstarter?  Greit å sjekke uansett, tenker jeg.

Hvis den ikke hadde vært slettet fra forrige eier, så hadde det antagelig vært mer innhold på telefonen fra denne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...