Gå til innhold

Bør det innføres egne betalingskranker for Vippsere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig flere nytter idag Vipps som betalingmåte,men  dette har etterhvert synt seg å skape  irritasjon både for arangører, og  andre betalende til ulike arangemanger der det handler om flyt i køen,  og effektivitet. Dersom folk ikkje er tilsrekkelig oppdater å nytte  Vipps på en effektiv måte  bør de anten trekke seg unna eller nytte andre alternative betalinger.       

Anonymkode: e8918...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalingsskranker? Hvor? Hva mener du? 

Anonymkode: 00f41...0a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stadig flere nytter idag Vipps som betalingmåte,men  dette har etterhvert synt seg å skape  irritasjon både for arangører, og  andre betalende til ulike arangemanger der det handler om flyt i køen,  og effektivitet. Dersom folk ikkje er tilsrekkelig oppdater å nytte  Vipps på en effektiv måte  bør de anten trekke seg unna eller nytte andre alternative betalinger.       

Arrangøren burde ha noen hjelpere klare for de som ikke får til å vippse. Da vil køen gå lettere

Anonymkode: 33110...096

Skrevet

Publikum er vel ikke forberedt på dette, og må fomle litt for å få betalt.  Jeg klarer det på et vis, og betaler en del med vipps, men liker bedre kortbetaling..  

Skrevet

Det er jo gjerne ufrivillig krav om Vipps betaling. Jeg har vært på div idrettsarrangement hvor Vipps var eneste betalingsmulighet. Da slipper arrangør kontanter eller å leie kortterminal, Vipps er lettvint for arrangør men lagde lang kø. 

Anonymkode: dbfff...825

• Liker 1
Skrevet

Helt klart egne betalingsskranker for vippsere! Man blir jo himla irritert om man blir stående bak en som fomler og bruker lang tid.

Og så bør man også ha en egen kø for damer over 80 år, de er som regel jæskla treige til å betale.

Og så klart en egen kø til turister, nyankomne flyktninger og innvandrere, som ikke helt har skjønt systemet og valutaen i Norge enda, de bruker jo sinnssykt lang tid noen ganger. 

Og så en egen kø til de som er ekstra raske og effektive, de burde jo slippe å stå bak de som kun har normal fart på transaksjonen. 

Så ethvert sted med en form for betalingsløsning bør ha 5-6 ulike køer og betalingsterminaler, rangert etter hurtighet og nivå. Da hadde nok alt sklidd mye lettere tenker jeg 😂

Anonymkode: 549ea...46e

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt klart egne betalingsskranker for vippsere! Man blir jo himla irritert om man blir stående bak en som fomler og bruker lang tid.

Og så bør man også ha en egen kø for damer over 80 år, de er som regel jæskla treige til å betale.

Og så klart en egen kø til turister, nyankomne flyktninger og innvandrere, som ikke helt har skjønt systemet og valutaen i Norge enda, de bruker jo sinnssykt lang tid noen ganger. 

Og så en egen kø til de som er ekstra raske og effektive, de burde jo slippe å stå bak de som kun har normal fart på transaksjonen. 

Så ethvert sted med en form for betalingsløsning bør ha 5-6 ulike køer og betalingsterminaler, rangert etter hurtighet og nivå. Da hadde nok alt sklidd mye lettere tenker jeg 😂

Anonymkode: 549ea...46e

Sørlending much?

Anonymkode: 7bb0b...6e2

Skrevet

Hvor er det dere treffer på alle som er så voldsomt treige med vipps? De gangene Vipps har vært en betalingsmåte for oss på diverse arrangement så har det gått knirkefritt. Altså sist 17 mai gikk jo køene kjemperaskt fordi 90% betalte med vipps og ellers og så registrerer jeg at det som regel går knirkefritt med vipps.

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden):

Hvor er det dere treffer på alle som er så voldsomt treige med vipps? De gangene Vipps har vært en betalingsmåte for oss på diverse arrangement så har det gått knirkefritt. Altså sist 17 mai gikk jo køene kjemperaskt fordi 90% betalte med vipps og ellers og så registrerer jeg at det som regel går knirkefritt med vipps.

Tar minst tid å betale med kort.. med vipps må jeg innom nettbanken først for å fjerne regionsperre, dermed vipps og enda en gang innom nettbanken for å reaktivere regionsperre.

Anonymkode: 03240...d8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar minst tid å betale med kort.. med vipps må jeg innom nettbanken først for å fjerne regionsperre, dermed vipps og enda en gang innom nettbanken for å reaktivere regionsperre.

Anonymkode: 03240...d8d

Ok...men folk flest har da ikke regionsperre på her vel? Jeg har sperret kortet i utlandet ikke for bruk av vipps.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at Vipps har livets rett. I alle fall som betalingsmåte i butikk. Det må være den desidert minst kundevennlige betalingsløsningen som finnes. Det eneste Vipps fungerer brukbart til er overføring av småbeløp.

Anonymkode: 9f0a6...44c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke at Vipps har livets rett. I alle fall som betalingsmåte i butikk. Det må være den desidert minst kundevennlige betalingsløsningen som finnes. Det eneste Vipps fungerer brukbart til er overføring av småbeløp.

Det er jeg til en viss grad enig i men nå sist gang man ikke kunne bruke bankkortene her så åpnet butikken jeg var i for at vi kunne betale tingene våre med Vipps og det var jo en ok nødløsning for oss som ikke hadde tid til å løpe til en minibank og ta ut penger.

Skrevet
On 9/3/2022 at 12:16 AM, AnonymBruker said:

Skybe? Er det du som raljerer uforståelig igjen?

Anonymkode: f56b6...c75

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Så utrolig enig, hvordan har vipps seilt opp som betalingsmåte, og hvordan synes noen det er en god ide? Til overføring mellom folk som skylder hverandre beløp - greit. Til betaling fra x antall personer i kø, et helvete.

Anonymkode: c9e67...413

Skrevet

Hva er det som haster så da? Alle greier å vente til den foran seg er ferdig. Neste gang kan det være DU som sliter med noe, kortet ditt kan slutte å virke f.eks. Ingen er ufeilbare , husk det. 

Anonymkode: 6f7d8...22a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som haster så da? Alle greier å vente til den foran seg er ferdig. Neste gang kan det være DU som sliter med noe, kortet ditt kan slutte å virke f.eks. Ingen er ufeilbare , husk det. 

Anonymkode: 6f7d8...22a

Det er ingen grunn god nok til å ha tungvinte løsninger. Det er ikke alltid man har tid til å vente. Og jeg har sett mange gi opp sånne køer på festivaler, markeder o.l., og det går jo ut over selgerne også når kundene ikke får kjøpt noe.

Anonymkode: c9e67...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...