Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en sammenheng tok jeg kjæresten i å ha skrevet det m.m. til en x.Hadde glemt det litt bort da det sikkerr er to år siden, men det kom opp i en tv-serie, og nå begynte jeg å tenke på dette igjen.

Det gjør vondt i hjerterota at han har ytret det til en annen. Jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker å være med en som ikke vil ha meg, og at han bare får dra til henne. Men, han sier at han ikke vil det og at det er meg han vil ha. Han sier han ikke mente noe med det og bare var svak i et øyeblikk, men ja, selvfølgelig er det jo noe han tydeligvis savner med henne.

Har ikke lyst til å grave meg selv ned og tenke så mye på det, men det får meg til å føle at hele forholdet ikke betyr så mye. Jeg har jo lyst til å føle meg spesiell for han, men etter en sånn kommentar mister jeg litt trua. Noen som har noe fornuftig å si om dette? Hva legger dere i det?

Nå har vi fått barn og fokuset er et annet sted enn det en gang var, men synes ikke det er noen unnskyldning til å ytre seg slik til en annen om man er i et forhold - uansett når. Bare irriterer meg masse (i hvertfall akkurat nå når jeg ble minnet på det igjen). Hvorfor er folk så idiotiske og egoistiske noen ganger??

Anonymkode: fa4bc...fb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er enkelte sånne kommentarer som sårer veldig. Hva ville han sagt om du prata sånn til andre menn? 

Anonymkode: 1ce90...540

Skrevet

For oss som er litt dumme og gamle. Hva betyr "...skrevet det m.m"?

• Liker 2
Skrevet

Klart det sårer ! Skjønner deg godt !❤️ Når det er sagt er det ikke alle som legger like mye i alt , så det betyr ikke at du er mindre viktig for han .Men skikkelig dum ytring han kom med , helt klart ! Kanskje sette dere ned å prate den skikkelig ut ? Få luftet vonde følelser .

Skrevet
Turtellure12 skrev (1 minutt siden):

For oss som er litt dumme og gamle. Hva betyr "...skrevet det m.m"?

Tror det står for med mer 

Skrevet (endret)
Aragon skrev (1 minutt siden):

Tror det står for med mer 

Ok. Så bare jeg ikke misforstår henne. Hun er lei seg for at kjæresten/pappa til barnet har skrevet meldinger til en ekskjæreste? Hun spesifiserer ikke hva han skrev? Bare sendt meldinger?

Endret av Turtellure12
Skrevet

Jeg tenker at det er mange av oss som har en i fortiden som betydde mye og som vil alltid ha en plass i hjertet. Kan være mange grunner til at det ikke fungerte, men det var ikke meningen at det skulle vare. Farlig og risikabelt å fremdeles ha kontakt med en slik gammel uslukkelig flamme, da det kan gjøre mer skade enn godt.

Anonymkode: 0d4b9...2cb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Turtellure12 skrev (2 minutter siden):

Ok. Så bare jeg ikke misforstår henne. Hun er lei seg for at kjæresten/pappa til barnet har skrevet meldinger til en ekskjæreste? Hun spesifiserer ikke hva han skrev? Bare sendt meldinger?

Han skrev at eksen var the one who got away

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han skrev at eksen var the one who got away

Ok. Herregud, unnskyld meg.

Takk!

• Liker 2
Skrevet
Turtellure12 skrev (2 minutter siden):

👍🏻Like greit å spør når man lurer . Ja, jeg forstår det som han har snakket skrevet til sin x om at hun er The one that got away , pluss litt annet som vi ikke blir innviet i . 

Skrevet

Han kan helt reelt ha en ‘the one who got away’ uten å ville ha henne nå. Livet er annerledes nå. Både han og hun er sikkert det også. 

Snakker for en venn. 😎

Anonymkode: ff135...488

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kan helt reelt ha en ‘the one who got away’ uten å ville ha henne nå. Livet er annerledes nå. Både han og hun er sikkert det også. 

Snakker for en venn. 😎

Synes dette er godt sagt 👍🏻

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja ,det var også det jeg mente, at han ville risikere forholdet ved å skrive det. For jeg gikk nesten fra han pga dette. Og det sitter i selv om det er to år siden tydeligvis, selv om jeg hadde glemt det litt bort.. 

Til deg som skrev om han hadde likt om jeg skrev slikt. Det hadde han ikke i det hele tatt. Jeg er jo ikke typen til å skrive til andre menn som jeg har historie med. Den ene gangen jeg skrev litt med en fyr som ga meg oppmerksomhet, ble han supersjalu. Jeg fikk dårlig samvittighet og sluttet, selv om jeg ikke en gang flørtet.

Jeg er usikker på om jeg har lyst til å ta det opp med han, da jeg føler vi pratet mye om det rett etter det skjedde. Har egentlig lyst til å komme over det, men vet ikke om der er mulig. Blir litt misunnelig på de som klarer å tilgi, glemme og gå videre uten bitterhet. Hvordan får de det til?🤷‍♀️

• Hjerte 1
Skrevet

Om han ikke vil ha henne lenger, hvorfor da ta kontakt og skrive det til henne da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Snakker for en venn. 😎

Hva legger man egentlig i dette utsagnet da?

Anonymkode: 01a13...d2d

Skrevet

Jeg har en x som plutselig finner på å skrive til meg selv om han har ny dame. Svarer aldri, og synes det er veldig respektløst

Anonymkode: ecce5...a48

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en eks som var "the one that got away".. Møtte han igjen etter mange, mange år. Da hadde vi chattet masse, snakket på tlf i timesvis, og såg for oss at dette kom til å bli rosenrødt.  Og ingenting ble sånn som vi hadde tenkt!😅🙈

Så når samboeren din sier det er deg han vil ha, så har han nok innsett at det som var med henne aldri ville blitt det samme igjen. Det er deg han vil ha, og det er deg han er sammen med. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en fyr "the one who got away". Men det var den personen han var. Jeg er fullt klar over at han er en helt annen person enn det han er i dag, samme som det jeg er.

Men i dag er jeg godt gift med en mann som har de samme kvalitetene til denne personen. Snill, godhjertet, omtenksom osv. 

Men hadde aldri gått tilbake til han andre mtp forskjellen mellom oss i dag. Vi er venner, derfor lurer jeg heller ikke på hvordan det ville vært i dag. For 15 år siden, kanskje. Som sagt så er jeg gift, og han har en forlovede. Vi snakker sammen på jevnlig basis, og innimellom snakker vi om gamle dager. Ingen av oss som ønsker å ødelegge partner ved å si "jeg skulle ønske det ble oss". Det har vi blitt for voksne til. Men vi hadde det gøy, han behandlet meg bra (og fikk meg til å innse hvordan et stabilt forhold skal være). Vi snakker om fester og ferier vi hadde sammen, mest fordi jeg og mannen er ofte på de stedene det er snakk om. Mennesker vi har møtt sammen er vi venner med i dag. 

The one who got away, but it is a reason that he/she got away. 

Anonymkode: 1b137...b74

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

TS,

Syns det blir klarere hbis man oversetter betydningen av dette sleng utrykket.

Blir noen slikt.

- Det var oss to som hadde en fremtid fremfor oss som kjærester, men sånn ble det ikke på grunn av omstendigheter i livet.

Kan ikke se det å sende dette til en eks når man er I et nytt forhold som noe annet enn emosjonell utroskap.

Det som er fint er at du vet at din kjæreste var emosjonell utro for 2 år siden. Hvordan det er idag, vet du selvfølgelig ikke, og er som jeg skjønner det som plager deg.

Du vet også at han prøvde å eskalere ved å prøve seg på eksen med en slik melding. Det å se på meldingen som noe annet er mindre sannsynlig.

Du tok et valg å gå videre med din kjæreste for to år siden, og er vel kanskje ikke noe nytt som gjør at du skal revurdere dette?

Jeg syns du skal si i klartekst til din kjæreste at:

- Han var emosjonelt utro

- At han prøvde seg på sin eks

Han kommer mest sannsynlig komme med noen bortforklaringer, men ikke argumentere om dem, bare gjenta budskapet til han er klar å akseptere for deg. 

Neste trinn, er at du ber han å vurdere hva han trenger å gjøre for å sikre tillit etter denne utroskapen.

Så er du ferdig. 

• Liker 1
Skrevet

Det er selvsagt utrolig kjipt for deg som kjæreste å lese. 

Men det trenger ikke bety at han egentlig vil ha henne. Det er noe man kan si i et sånn litt nostalgisk øyeblikk, uten at det betyr at man faktisk mener at man heller skulle vært med dem. 

Men det er en veldig sterk ting å melde. 

Det er også en slags emosjonell utroskap, og dere må virkelig reparere. Om dere har gjort det, fått snakket ut om alt, om han har beklaget seg og forsikret seg om at det bare er deg, så må du på et punkt ta valget om at dette skal du leve med, dette kan du ikke fortsette å "straffe" han for om du har valgt å tilgi.

Men det er lov å si at hei, det begrepet der dukket opp i en film og vekket minnene, og jeg føler meg litt usikker. Kan vi prate litt om det?

Anonymkode: c3ede...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...