Gå til innhold

Mildt hørselstap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at hørselen min er blitt litt dårlig. Daglig har jeg problemer med å få med meg alt som blir sagt. En del ganger hører jeg ikke første bokstaven i et ord, eller mister deler av en setning. Eks. var det en som sa et navn som begynner på Hå… jeg hørte kun Å. Jeg har også vanskelig for å høre når vannet renner i vasken og noe prater til meg fra et annet rom. Jeg kan heller ikke høre når noen snakker til meg i dusjen (det kunne jeg før).  Hvis det er litt bråk fra ungene i bilen så kan jeg ikke høre hva partneren min sier. Jeg sliter også tidvis med å høre hva som blir sagt på TV. Jeg sliter også med å høre hvor lyd kommer fra. Lange samtaler gjør meg sliten. Mistenker at jeg kanskje har et mildt hørselstap. Er det noen som har erfaring med det? Har dere høreapparat og hvordan oppdaget dere det? Starter man hos fastlegen for sjekk? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk time privat hos øre-nese-hals lege. Fordi jeg og alle rundt meg reagerte på at jeg hørte dårligere etter en mandel operasjon. Han fastslo nokså raskt at jeg hørte dårligere. Jeg har fått otosklerose. Forkalkning i stigbøylene og bruker høreapparat nå. 
Jeg synes du bør ta det opp med fastlegen, så får du nok en time til hørselsjekk på sykehuset. 
Man blir så sliten av å anstrenge seg for å høre, hjernen jobber på høygir for å oppfatte tale. Jeg opplevde også at det var vanskelig å orientere hvor  lyder kom fra. Når ungene ropte, klarte jeg ikke skille mellom : er de i etasjen over el under meg? 
Tv måtte jeg ha på høyere og høyere osv. Var litt vanskelig å erkjenne at jeg trengte høreapparater, men klarer meg ikke uten nå. Altså jeg hører jo, men det er så deilig å høre bedre! Jeg får også lyd rett inn i apparatene, streamer Spotify feks. Og tar tlf samtaler rett i øret. 

Anonymkode: b6760...842

Skrevet

Jeg hørte også dårlig, men fikk renset ørene mine. ( kan kjøpes på apoteket) Det fungerte på meg, tror nok jeg har litt redusert hørsel uansett, men det ble uansett merkbart bedre. SÅ verdt å prøve. 

Dette var den jeg har:

https://www.apotek1.no/produkter/revaxor-orespray-med-skylleballong-10ml-880719p?gclid=Cj0KCQjw08aYBhDlARIsAA_gb0et8w-XDpMUIJdJQiInJLZCbE7_Im96Gw5OnMUBFRqEpBacZi4HetQaAh-XEALw_wcB

Anonymkode: 5dc3c...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...