AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Burde jeg forsøke det? Har en tomannsbolig med 3 soverom. Tjener man noe særlig på det hvis man bor på Sørlandet nå? Ja, da tenker jeg på de syke strømregningene. De som leier boligen kan vel dusje så lenge de orker og gidder..? Anonymkode: af855...93d
norw Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Måleravlesning, og så er strømforbruk opp til et bestemt nivå inkludert? Jeg er skeptisk til både å leie og leie ut mtp konflikter, erstatning osv. En kompis har foreslått å leie på turer, men jeg har foretrukket hotell fordi det virker tryggere. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Man tjener mye på å leie en bolig ut enn å la den stå. Gjennom Airbnb er litt styr, men funker bra. Men kanskje best å vente til strømprisene går litt ned. Anonymkode: 50f39...191
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Jeg har veldig god erfaring med å leie ut gjennom Airbnb. Men jeg leide ut rom i leilighet jeg selv bodde i, så overlot ikke hele boligen til fremmede, liksom... Så da var jeg jo ganske garantert at det ikke ble noe festing, ødeleggelser eller tull. Tjente godt på det. Anonymkode: b9c21...24b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Jeg leier ut to soverom i boligen min gjennom airbnb. Tar 500 kr per natt per rom. Har holdt på i to år med dette nå, har tjent 100 000 så langt i 2022. Må skatte 22% av det. For meg er det en hyggelig ekstrainntekt og har ikke merket noe på strømregningen så langt (bor i Trondheim). Airbnb er så greit for man kan "stenge" når man har behov for det, sette prisen opp eller ned i henhold til markedstrykk. De datoene jeg vet det er store eventer i byen så vet jeg også at hotellene blir fulle, så da tillater jeg meg å sette opp prisen litt også. Føler airbnb-plattformen er brukervennlig og trygg. Pengene utbetales dagen etter at gjesten har sjekket inn. Man kan igrunnen styre alt selv, hvor lange opphold du tillater, hvilke områder gjestene har tilgang til (noen tillater at kjøkkenet brukes osv). Jeg er rett og slett veldig fornøyd med at jeg "kom på" denne muligheten. Har ikke hatt noen ubehagelige opplevelser med gjester heller, selv om man selvsagt ikke har superkjemi med alle (noen kan finne på å klage på det utroligste). Når det er mye kjør så blir det selvfølgelig endel ekstra husarbeid og venting på gjester som skal sjekke inn (man kan jo la gjestene sjekke inn selv også og gi instruksjoner på forhånd). Veldig verdt det for meg. Anonymkode: eeec1...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå