AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Jeg har en gutt på 11 som ikke har interesse for sport. Han går på speideren og vi svømmer. Viss han ikke har venner på besøk vil han bare spille Minecraft. Ingenting annet er av interesse. Viss vi går ut, vil han raskt hjem for å spille. Hvor mye spiller andre på samme alder. Noen råd for å få interesse for andre ting…. Takk Anonymkode: af581...2af
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Så mye han vil. Plager det deg om han er en lat unge? Jeg vil også bare skyte inn at han bør selvsagt ikke få ukelønn om han ikke gjør noe hjemme da. Ikke gi han penger når han ikke letter en finger. Anonymkode: 8d143...edd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Styrte det selv Anonymkode: 0a81d...f67 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Så lenge de gjør andre ting og tar pauser så ok. Anonymkode: a0422...db4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Min er sportsgutt og har aldri fått lov å tilbringe timesvis i strekk med spill. Du er forelder og du bestemmer. Å være inne er heller ikke ensbetydende med å spille. Det er sunt med dødtid inne også, da vokser kreativiteten. Min er 10 år og kan finne på å støvsuge rommet sitt, sortere hyllene, sortere ut ting han vil kvitte seg med, ommøblere, lage vafler, pusle, osv. Hvis hvert sekund skal fylles med enten spilling eller skjerm så jobber hjernen sjelden med andre tanker og ideer. Hva gjør dere sammen som familie innendørs? Anonymkode: 888bd...532 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 (endret) Min 11-åring er en fotballgutt og trener eller er på banen mer eller mindre daglig og flere timer av gangen. Hjemme blir det mye gaming og lite begrensninger i og med at han trener så mye som han gjør. Lekser og lesing må også gjøres, selv om jeg gjerne må minne på eller mase litt - og særlig nå etter skole-/sommerferien. (Krevende å komme inn i hverdagsrytmen igjen). Anonymkode: 7f4ea...e91 Ryddet for avsporinger. Perelandra, mod. Endret 4. september 2022 av Perelandra
GammelKaktus Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Min har egentlig alltid styrt det selv, så lenge han fortrekker å være med venner, følger opp skole og fritidsaktiviteter så er det greit. Gleder oss til høsten og vinteren nå for da blir det mer gaming på oss. 😄
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Min eldste er 11, og vi har ikke så strenge regler på det. Han har stort sett aktiviteter (trening) 4-6 dager i uken, går til og fra skolen og leker mye med venner og søsken. Så lenge han gjør det og leksene sine tenker jeg han kan få styre resten av tiden selv. Vi har ikke skaffet gaming-pc enda, det får vente litt før det tar helt overhånd, så foreløpig er spilling på telefon, iPad, switch og ps 😅 Anonymkode: 17f48...c5d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har en gutt på 11 som ikke har interesse for sport. Han går på speideren og vi svømmer. Viss han ikke har venner på besøk vil han bare spille Minecraft. Ingenting annet er av interesse. Viss vi går ut, vil han raskt hjem for å spille. Hvor mye spiller andre på samme alder. Noen råd for å få interesse for andre ting…. Takk Anonymkode: af581...2af Han spiller egentlig så mye han vil,men han trener 3 ganger i uka og er mye ute med venner, så spilling blir det lite av uansett hele året, men han kan sitte 2-4 timer på kveldstid når det er senhøst og vinter Anonymkode: 69a15...a3a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #10 Skrevet 3. september 2022 Jeg har ikke noe spesiell skjermtid for min 11 åring. Nå spiller han håndball to ganger i uka og er på skolen. Nå har han nylig fått autismediagnose og sliter med det sosiale og vil da heller ikke ta fra han det sosiale på nett. må si at vi foreldre er veldig opptatt at ungene skal være mest mulig lik sånn vi hadde det. Men vi har ikke isdn linje på nettet lenger, vi har ikke barne-TV kun kl 18 osv osv. Tidene endrer seg og spill osv har blitt ek stor del av livet. De er ofte kjempekreative der, må lære seg å samarbeide, være strategiske, se mange ting samtidig samt lære språk. tror den aversjonen mot spill er mer pga vi er redde for stillesittende barn. https://www.kk.no/mamma/skjermtid-har-overraskende-positive-effekter-pa-barn/76507065 Anonymkode: ff540...3b0
Perelandra Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå