Gå til innhold

Jeg har nå en iPhone 12 pro Max, vurderer kjøpe den nye når den lanseres men er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså iPhone 12 pro Max men har lyst på ny, bør jeg kjøpe den nye når den lanseres? Vil forskjellen være så stor? Har lest tek 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RGb1MJ/hevder-apple-vil-lansere-iphone-14-plus

det virker jo som det blir en god del forskjell bla kamera osv og ikke minst den jævla busslomma som er vekk. 

den blir nok ikke billig men 12 er jo ganske gammelt nå, men bør jeg slite med denne et pr til og heller kjøpe 15 når den lanseres neste år? 

Anonymkode: 0ee74...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

men 12 er jo ganske gammelt nå, men bør jeg slite med denne et pr til og heller kjøpe 15 når den lanseres neste år? 

Anonymkode: 0ee74...571

Håper virkelig at det er en feil på telefonen din som gjør den i det minste noe problematisk å bruke til tider. Hvis ikke så bør du slå opp definisjonen av "å slite".

Anonymkode: b405e...23b

• Liker 4
Skrevet

Man bytter mobil når den gamle er ødelagt, ikke før om man har litt samvittighet overfor miljøet... Jeg bruker forøvrig IPhone 11 - Fungerer helt utmerket, også for foto/video. 

Anonymkode: ccfb5...c78

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mye «sliter» du egentlig med den du har nå? Jeg har 8 Plus og den funker da som bare juling, eneste er at batteriet begynner å bli slitent. Hvorfor sånt behov for å bytte til nyeste modell hele tiden? 

Anonymkode: 93789...dc9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye «sliter» du egentlig med den du har nå? Jeg har 8 Plus og den funker da som bare juling, eneste er at batteriet begynner å bli slitent. Hvorfor sånt behov for å bytte til nyeste modell hele tiden? 

nja, jeg har også en iphone 8 og skal endelig unne meg ny nå når 14 pro kommer. Min fungerer ikke som bare juling. Gleder meg sinnsykt til skikkelig kamera og en en tlf som ikke henger seg opp hele tiden! 

Men hadde selvsagt ikke engang vurdert det om jeg hadde en fungerende iphone 12, både pga miljø og pga økonomi

Anonymkode: b6c61...df6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nja, jeg har også en iphone 8 og skal endelig unne meg ny nå når 14 pro kommer. Min fungerer ikke som bare juling. Gleder meg sinnsykt til skikkelig kamera og en en tlf som ikke henger seg opp hele tiden! 

Men hadde selvsagt ikke engang vurdert det om jeg hadde en fungerende iphone 12, både pga miljø og pga økonomi

Anonymkode: b6c61...df6

Ja men da er jo din moden for utskiftning. Min funker helt fint. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har iPhone 7 og den funker fortsatt 

Anonymkode: 55051...bb2

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke nødvendig!!

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Skrevet

Luksusfellen neste!

Anonymkode: fd0eb...659

Skrevet

Livet ditt kommer helt klart til å bli helt annerledes og mye bedre med en telefon som er marginalt oppgradert fra den du har. Apper åpnes 0.03 sekunder raskere, og kameraet gir ørlite skarpere bilder når du holder telefonen i én bestemt vinkel.

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre å bruke godt over ti tusen kroner på. 

Skrevet

Ja det er helt livsnødvendig at du kjøper den nye...

Anonymkode: bacba...4e2

Skrevet

8DD61B0B-223A-4448-A1C6-C4F189F3D083.jpeg

Anonymkode: 15aa8...901

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

8DD61B0B-223A-4448-A1C6-C4F189F3D083.jpeg

Anonymkode: 15aa8...901

Dyp 🙈

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig. Og det vet du veldig godt selv. Hvis du gjør det, så håper jeg du leverer inn eller selger den du har slik at vi unngår unødvendig forsøpling. 

Er jammen ikke rart vi ødelegger miljøet vårt med den tankegangen der… 

Anonymkode: 8f1ab...047

Skrevet

Jeg har iphone 12 pro og skal kjøpe 14 pro når den lanserer, men det er kun fordi det ene barnet har ødelagt sin telefon så da kjøper jeg en ny en til meg.

Anonymkode: 415d5...81f

Skrevet

Jeg har en iPhone 13 (normal) og kommer ikke til å bytte den på minst 3 år. Den fungerer fremdeles fantastisk, har faktisk plass i lomma mi, og jeg hadde min forrige tlf i 3 år. Har kjøpt et ordentlig deksel som ikke tok en skramme selv når jeg mistet den en gang i gulvet hjemme.

Tl;dr - nei, ikke ndøvendig. Men akkurat iPhone 12 serien hadde dårlig batteri pga. 5G modemet, så økte de batteriet på nytt med iPhone 13 og skryter så av hvor mye lengre batteri den har... Snakker aldri høylytt om det når de tar ned batteriet som de gjorde med iPhone 12... Så du burde være forsiktig sånn at du ikke blir snytt på batteriet når du kjøer en iPhone! Undersøk hvor stort battriet er - alltid - det er vanlig at de tar ned størrelse på batteriet når det er ny teknologi for så å skryte av at de øker det i neste versjon. For meg er batteriet #1 viktigst.

Anonymkode: 12bfe...f5f

Skrevet

Nei, det er faktisk alt annet enn nødvendig. 

Anonymkode: 1ea2d...039

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2022 den 23.04):

den blir nok ikke billig men 12 er jo ganske gammelt nå, men bør jeg slite med denne et pr til og heller kjøpe 15 når den lanseres neste år? 

Haha, jeg har iPhone 6s jeg😆🥳

Anonymkode: 30427...826

Skrevet

Ikke nødvendig i det hele tatt, men en grei måte å bli kvitt penger på om du ikke har noe fornuftig å bruke dem på eller har for mye av det.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke nødvendig.

Min mobil er snart 3 år, fungerer utmerket. Håper den virker i minst 2 år til. Syns det er absurd at apple-brukere skal bytte mobilen så ofte. Skikkelig overforbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...