Gå til innhold

Ditt beste tips for å spare strøm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Del med oss andre :)

for meg er det å lade elsykkelen på jobb, vaske tøy i vaskekjeller (gratis) når jeg har mulighet, og skru av varmekablene på badet.

og ja, så har jeg blitt flinkere til å være påpasselig med å ikke sløse strøm på komfyren. Bruke lokk, og slikt, som jeg har vært litt sløv med før. Har gammel komfyr.

hva med deg?

Anonymkode: 3fa05...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker kun fulle maskiner, bruker ikke tørketrommel eller varmekabler på badet, og jeg dusjer på treningsstudio, skjønt det reduserer ikke forbruket, flytter det bare dit jeg ikke betaler for det..

• Liker 1
Skrevet

Drikker vin av champagneglass nå siden de tar mindre plass i oppvaskmaskinen og da trenger jeg ikke sette den på så ofte.

Anonymkode: 14e7e...1c7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikker vin av champagneglass nå siden de tar mindre plass i oppvaskmaskinen og da trenger jeg ikke sette den på så ofte.

Hahaha. Veldig smart. Rett fra flaska blir det vel om strømmen blir noe dyrere ;)

• Liker 7
Skrevet

Jeg har til alltid kun vasket fulle vaskemaskiner og aldri brukt tørketrommel, selv før strømpriskrisen.

Jeg blir dessverre VELDIG fort kald og har derfor ikke pleid å spare strøm til normal varme tidligere men nå blir det ullsokker og bukser i ullmiks fremover. Herreminhatt det er kun starten av september og jeg synes det er kaldt allerede, vi bor i Norge dere..

Anonymkode: 106c4...a36

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nice one! Mye plass å spare 🤣🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahaha. Veldig smart. Rett fra flaska blir det vel om strømmen blir noe dyrere ;)

God idé, det har jeg faktisk ikke tenkt på 😊👍

Skrevet

Vasker selvsagt ikke tøy på 90 grader. Slår av vannet i dusjen mens jeg såper meg inn. Dusjer hver tredje dag i steden for hver dag. Går i samme tøyet de tre dagene før jeg skifter, også undertøy. 

Anonymkode: ee47f...521

Skrevet

Det er vel å lufte raskt og effektivt, å vaske fulle maskiner med tøy og skru av lyset i rom du ikke oppholder deg.

Her har vi hverken tørketrommel eller varmekabler på badet. Ovn på veggen her som holder badet varmt. Og ei varmepumpe som har stått på i hele sommer.

Ellers er det vel å kle på seg en genser eller varme sokker hvis en fryser.

Skrevet

Der er vel oppvarming og varmtvann som bruker mest strøm.

Anonymkode: b0525...497

Skrevet

Ta isolasjon på åpne varmerør. 
Sprøyte ekstra isolasjon i gulv i ytterkjeller. 

Anonymkode: 727b1...e95

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har til alltid kun vasket fulle vaskemaskiner og aldri brukt tørketrommel, selv før strømpriskrisen.

Jeg blir dessverre VELDIG fort kald og har derfor ikke pleid å spare strøm til normal varme tidligere men nå blir det ullsokker og bukser i ullmiks fremover. Herreminhatt det er kun starten av september og jeg synes det er kaldt allerede, vi bor i Norge dere..

Kaldt? Ikke her. Fortsatt sommer og 20 grader.

Anonymkode: dc2ad...c38

Gjest Villfisker
Skrevet

Sparer ikke strøm. Det er en rett å bruke det vi trenger.

Få heller gjort noe med hvem som får lov til å levere strøm, og krev mer av politikerne våre. Makan til idioti.

Skrevet

Jeg har gjort flere tiltak, men det viktigste jeg har gjort har vært bevisstgjøring. 

For eksempel brukte jeg 16 kWh i går.  Ingen varme- eller kjølekilder står på.

Ca 2 av disse gikk til kjøleskap og frysere.  Omtrent like mye gikk til varmtvann (husvask), 1,5 kWh gikk til oppvaskmaskin, og ca 2 kWh gikk til matlaging. 

Det overnevnte utgjør omtrent halvparten av strømforbruket den dagen, men hva med de resterende 8 kWh? Hvor forsvant de?

Lys, data, tv, mobil, støvsuger... alle de småtingene vi ikke tenker over i løpet av dagen.

En slik bevisstgjøring har vært en øyeåpner for meg

Anonymkode: ff72d...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...