Gå til innhold

Etter hvor mange gangers bruk kan man si at et plagg er godt brukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man si at et plagg er godt brukt eller ser utvasket ut?

Kanskje litt anderledes med barneklær siden de vaskes etter engangs bruk pga barnehagen

Anonymkode: 4af80...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Truser: engangsbruk før vask

Genser/t-skjorter: engangsbruk før vask

Bukser/kjoler: kanskje to ganger før vask (hvis ikke det er flekker)

Er det hull eller at fargen visner så havner den i søpla hos meg

Endret av Turtellure12
Skrevet
Just now, Turtellure12 said:

Truser: engangsbruk

Genser/t-skjorter: engangsbruk

Bukser/kjoler: kanskje to ganger (hvis ikke det er flekker)

Kan fint bruke både bukser og kjoler mange flere ganger 

Anonymkode: 782d9...b41

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Alle plagg må brukes veldig mange ganger før jeg sier at de er godt brukt.

Skrevet

Truser og sokker vaskes etter engangsbruk.

Viktigste er at du henger brukte klær til lufting over en stol eller en knagg og at dem ikke hives på gulvet. Ull kan luftes og brukes oftere enn du tror. Mens vanlige bukser brukes Max i tre dager og det samme m BH-er og andre overdeler. Truseinnlegg kan også hjelpe på lekkasje gjennom trusa til buksa. Ellers kommer det ann på hvor skittent og svettete en blir. Samboeren må ha nytt treningstøy hver gang han trener mens jeg kan av og til bruke det dobbelt. 

hvor slitt det er før det kastes kommer ann på bruksområdet. Om collage genseren som brukes på søndag har slitte hull ved håndleddet så får det være til tommelen kommer ut. Ellers har jeg symaskin som brukes om noe ikke er helt slitt men har raknet i sømmen. 

Anonymkode: 62022...41b

• Liker 1
Skrevet

Om det har bruksmerker. Nupper, misfarging etc er tegn på godt brukt.

Anonymkode: 14163...03c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folk svarer helt feil på spørsmålet, hen lurer på hvor mange ganger kan et plagg bli brukt før det kalles godt brukt, uavhenging av vasking.

Endret av Jentegutt
  • Liker 8
Skrevet

Godt brukt er når jeg bruker plagget jevnlig. Har noen plagg jeg bruker ukentlig. De er nå godt brukt, noen er typ 10 år gamle

Anonymkode: 867c7...ba4

• Liker 2
Skrevet
Turtellure12 skrev (45 minutter siden):

Truser: engangsbruk før vask

Genser/t-skjorter: engangsbruk før vask

Bukser/kjoler: kanskje to ganger før vask (hvis ikke det er flekker)

Er det hull eller at fargen visner så havner den i søpla hos meg

Du skjønte tydeligvis ikke spørsmålet. Leseforståelse... Les en gang til. 

Anonymkode: c3982...81c

• Liker 2
Skrevet
Jentegutt skrev (2 minutter siden):

Folk svarer helt feil på spørsmålet, hen lurer på hvor mange ganger kan et plagg bli brukt før det kalles godt brukt, uavhenging av vasking.

Folk har jo ikke leseforståelse... 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Truser og sokker vaskes etter engangsbruk.

Viktigste er at du henger brukte klær til lufting over en stol eller en knagg og at dem ikke hives på gulvet. Ull kan luftes og brukes oftere enn du tror. Mens vanlige bukser brukes Max i tre dager og det samme m BH-er og andre overdeler. Truseinnlegg kan også hjelpe på lekkasje gjennom trusa til buksa. Ellers kommer det ann på hvor skittent og svettete en blir. Samboeren må ha nytt treningstøy hver gang han trener mens jeg kan av og til bruke det dobbelt. 

hvor slitt det er før det kastes kommer ann på bruksområdet. Om collage genseren som brukes på søndag har slitte hull ved håndleddet så får det være til tommelen kommer ut. Ellers har jeg symaskin som brukes om noe ikke er helt slitt men har raknet i sømmen. 

Anonymkode: 62022...41b

Du har ikke skjønt spørsmålet, les en gang til

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor så spydig?

Anonymkode: 09115...42a

• Liker 2
Skrevet

Mener folk at godt brukt er etterhev gangs bruk før vask? Det er ikke slik jeg leser spørsmålet, ett plagg et hodt brukt dersom : fargen blir blass eller det oppstår hull?

Anonymkode: 0f045...507

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk har jo ikke leseforståelse... 

Helt utrolig at så mange bommer 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Opsi! 😊 Gikk kanskje litt fort i svingene da jeg leste.

Ta bort de tre første linjene og ref. bare siste linje; er det hull og fargen blitt vissen så vil jeg si det er godt brukt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor så spydig?

Fordi man leser hi og så leser man svarene og hvis noen har svart «feil»/ikke lest ordentlig så tror man at man selv misforsto og må tilbake til hi. Det er fryktelig irriterende at folk ikke leser ordentlig før de svarer! Og den du svarte vil jeg ikke si var spydig. 

Anonymkode: 57123...a91

• Liker 2
Skrevet

Om det viser tegn til slitasje, har falmet etter mange vask, er nuppete…

Anonymkode: 6f54f...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi man leser hi og så leser man svarene og hvis noen har svart «feil»/ikke lest ordentlig så tror man at man selv misforsto og må tilbake til hi. Det er fryktelig irriterende at folk ikke leser ordentlig før de svarer! Og den du svarte vil jeg ikke si var spydig. 

Anonymkode: 57123...a91

Stakkars deg. Så store problemer det gir det at folk svarer feil..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når kan man si at et plagg er godt brukt eller ser utvasket ut?

Kanskje litt anderledes med barneklær siden de vaskes etter engangs bruk pga barnehagen

Anonymkode: 4af80...4d1

Kommer veldig an på kvaliteten på plagget også. Bomulls farge tøy blir ofte falmet etter et par vask. Det betyr jo ikke at det er godt brukt. Vi kjøpte feks et par dyre joggedresser fra Gullkorn design i mørk blått og grønt. De så ut som de var vasket 20 ganger etter 2 vask😅

Noen barn sliter også på tøyet mer enn andre ved bruk. Og det er tydelige bruksmerker allerede etter et par ganger med bruk. Feks slitasje på knær o.l.

‘Lite, men godt brukt’ er dermed altså også et utrykk;)

Anonymkode: 0b886...c63

Skrevet

Det kommer helt an på plagget hvor mye det tåler å bli vaska osv. Til hverdags bryr jeg meg lite om det.

Anonymkode: a4184...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...