Gå til innhold

Hva mener du skal skje når man legger noe dødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har hatt en oppussingskrangel. Han mener det ikke trenger å snakkes mer om, altså legges dødt, men er fremdeles potte sur. 

Jeg er enig i at det kan legges dødt, men hvis han fremdeles er sur, så kan men vel ikke kalles det dødt? 

Nå er jeg utelukket fra oppussingen, for han vil gjøre det alene. Artig situasjon.. 

Takk for svar 

Anonymkode: 29141...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å lage post på kg, er heller ikke å legge det dødt.

Ingen av dere klarer å legge det dødt...

Anonymkode: 1fc41...fb1

• Liker 5
Skrevet

Mannfolk er ganske enkle sånn. Sier han at han vil legge det dødt, så mener han mest sannsynlig det. Humøret må ta igjen beslutningen bare.

Anonymkode: f9c05...d9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det å lage post på kg, er heller ikke å legge det dødt.

Ingen av dere klarer å legge det dødt...

Anonymkode: 1fc41...fb1

Stemmer det. Blir jo ikke dødt når han oppfører seg slik. Da er det vanskelig for meg å klare å legge det bort. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mannfolk er ganske enkle sånn. Sier han at han vil legge det dødt, så mener han mest sannsynlig det. Humøret må ta igjen beslutningen bare.

Greit nok. Men han var sur og irritert, er det fremdeles. Merker det er noe liksom. 

Ts

Skrevet

Ta deg en tur ut. 

Anonymkode: 1fc44...a48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Riktig. 

Anonymkode: 4298b...068

Skrevet

Når menn vil legge ting dødt = Du må slutte å mase om dette fordi jeg har rett, og jeg skal være sur til du innsér det!

Når damer vil legge ting dødt = Det går ikke an å prate med deg, dette skal jeg klage om til ALLE jeg kjenner, spes mora di!

😁

Anonymkode: 4054f...650

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samboer og jeg har hatt en oppussingskrangel. Han mener det ikke trenger å snakkes mer om, altså legges dødt, men er fremdeles potte sur. 

Jeg er enig i at det kan legges dødt, men hvis han fremdeles er sur, så kan men vel ikke kalles det dødt? 

Nå er jeg utelukket fra oppussingen, for han vil gjøre det alene. Artig situasjon.. 

Takk for svar 

Å legge noe dødt er å legge det helt bak seg vil jeg si. Altså ikke snakke om det eller ha følelser rundt det.

Eier dere sammen? Du kan ikke utelukkes fra oppussingen hvis det også er din leilighet. Isåfall må oppussingen stoppes dersom du ikke er enig i hans oppussing.

Hva har skjedd?

Endret av Blåttvann
  • Liker 4
Skrevet

Legg noe dødt = ferdig med saken 

Anonymkode: 2f9be...377

Skrevet

Hvis du er utelukket fra oppussingen så er det IKKE lagt dødt! Det er ikke greit i det hele tatt, han kan ikke bare bestemme at du skal utelukkes. Tydeligvis bruker han "legge dødt" til å bety "nå driter jeg i alt du sier og vil og gjør som jeg vil selv"

Anonymkode: eee8f...b9f

• Liker 8
Skrevet

Det høres ut som dere stoppet før dere fant en form for resolusjon. Så grunnen til at det ikke virket å legge det dødt, er at det ikke er dødt.

Anonymkode: ef907...398

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du er utelukket fra oppussingen så er det IKKE lagt dødt! Det er ikke greit i det hele tatt, han kan ikke bare bestemme at du skal utelukkes. Tydeligvis bruker han "legge dødt" til å bety "nå driter jeg i alt du sier og vil og gjør som jeg vil selv"

So what?

Jo flere kokker jo mere søl. Forstår godt at han vil fikse ting alene. TS burde lære seg å sette pris på at noen gjør ting for henne. 

• Liker 1
Skrevet

Bare det at du lager en tråd om så selvforklarende utrykk er bekymringsverdig. 

Anonymkode: 748a9...5cc

Skrevet

Hvis du har vist at du ikke klarer å pusse opp uten å ødelegge boligen, så tenker jeg at du må godta at du ikke får være med på å pusse opp videre selv om dere legger dette dødt. Da må du bare godta dette, så blir han kanskje blid.

Anonymkode: 37498...434

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

So what?

Jo flere kokker jo mere søl. Forstår godt at han vil fikse ting alene. TS burde lære seg å sette pris på at noen gjør ting for henne. 

Han kan ikke bestemme slike ting uten henne. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du har vist at du ikke klarer å pusse opp uten å ødelegge boligen, så tenker jeg at du må godta at du ikke får være med på å pusse opp videre selv om dere legger dette dødt. Da må du bare godta dette, så blir han kanskje blid.

Anonymkode: 37498...434

Oppussingskrangel har da ingenting med å ødelegge boligen å gjøre 🤦‍♀️

Skrevet

Haha uff. Beklager at jeg ler, men dere pusser opp i kjøpt hus/leilighet - og dette er forholdet deres 😅. Jaja. 

Stikk en tur ut og kjøp en kaffe til dere begge, og en liten bakevare på deling. Så kan dere sette dere ned og forsones. Det går ikke an å kjøpe noe sammen, pusse opp sammen - og ikke klare å kommunisere sammen. Det viser jo hvor dødfødt et slikt forhold er. Dere begge oppfører dere som tenåringer.

Anonymkode: e5b11...19e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han kan ikke bestemme slike ting uten henne. 

Nei?

Men nå har han bedt om at de legger diskusjonen død og at han gjør det alene. Da kan ikke hun begynne å gnåle enda mer. 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er åpenbart ikke dødt for noen av dere. 

Har generelt dårlige erfaringer med å legge ting dødt, eller la det gå. Hvis en av partene brenner inne med vonde følelser, og man ikke forstår hverandre, så kommer det til å gnage og komme opp senere. Det er noe annet å forstå hverandre og komme til enighet om at man er uenige, og så legge det bak seg, fordi man må lære å akseptere at man er forskjellige. 

Men sånn som her: han vil gjøre hele oppussingen alene ... da vil jo dere ha hele fremtiden i denne boligen basert på at du ikke liksom har en gyldig deltakelse i felles prosjekt. Det funker jo bare ikke ... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...