Gå til innhold

Er det lurt å faste ved magesjau?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydeligvis fått en parasitt og sliter med magesmerter og diaré. Det er jo veldig ubehagelig. Er det lurt å bare ikke spise? Da blir det mindre behov for å gå på do. 

Anonymkode: db3ab...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å drikke for å ikke bli dehydrert. 

Anonymkode: 70e07...5d9

• Liker 1
Skrevet

Når en har magesjau så er det viktig at kroppen får ut elendigheten, spis salte kjeks, banan og suppe. 

Anonymkode: 3c656...19a

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk råd av min tidligere fastlege om å kun drikke, helst ikke spise noe, da gikk bakteriene mindre å vokse på

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Viktig å drikke for å ikke bli dehydrert. 

Anonymkode: 70e07...5d9

Ja, prøver å få i meg væske. Mest brus... og kokt vann.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Når en har magesjau så er det viktig at kroppen får ut elendigheten, spis salte kjeks, banan og suppe. 

Anonymkode: 3c656...19a

Med tanken at det går fortere over da?

Topsi skrev (25 minutter siden):

Jeg fikk råd av min tidligere fastlege om å kun drikke, helst ikke spise noe, da gikk bakteriene mindre å vokse på

Ja, det gir jo mening det. Jeg får bare prøve å lytte til kroppen  :)

Skrevet
Topsi skrev (2 timer siden):

Huff, så mye rart folk får beskjed om.. 

Spesielt siden gastroenteritt ofte skyldes virus da. 

Anonymkode: b652a...7aa

Skrevet

uten næring tar det lengre tid for kroppen å komme over en infeksjon

Anonymkode: 46424...d1a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, prøver å få i meg væske. Mest brus... og kokt vann.

Med tanken at det går fortere over da?

Ja, det gir jo mening det. Jeg får bare prøve å lytte til kroppen  :)

Gjerne noe med litt salter osv i, feks farris. Har hørt mange sier de drikker farris blandet med eplesaft, men mulig det er ved kvalme? :klo: Litt tørre salte kjeks er bra og :jepp: Ellers må jeg alltid ha ordentlig cola når jeg er syk, men det er kanskje mest fordi jeg synes så synd på meg selv? 😊 God bedring! 

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg hadde skikkelig tarmbetennelse her. Jeg sliter generelt med magen, men da jeg hadde det så tok det helt av. Måtte ha pause mitt i middagen for jeg måtte på do. Løp sikkert 10 ganger til dagen. Og syke smerter venstre siden av magen, havna på legevakten. For så legen noen dager senere. Tok masse drite prøver, blodprøver, crp osv. Han sa at crp gikk ned, så da var det greit. Om/når det skjer igjen så er det kamera opp der sola aldri skinner 🥵 og han sa at da skal jeg spise mat som er lett og fordøye, drikke smoothie og masse vann. 

Har en betennelse som heter et eller annet med Kolitt. Så fast hengen avføring har jeg ikke hatt på lang lang tid. 🫣 Og er avhengig av og ha do i nærheten, med mindre jeg er på fjelltur og kan gå langt vekk og gjøre mine greier 😂må på do sånn rett etter jeg har spist oftest. Ellers er det helt tett oppi der, for så bare løst/rar avføring igjen. Klok, det blir jeg ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Huff, så mye rart folk får beskjed om.. 

Spesielt siden gastroenteritt ofte skyldes virus da. 

Anonymkode: b652a...7aa

Jeg hadde just kommet hjem fra ferie, antatt at det var noe i maten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...