Gå til innhold

Betties sider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen, Bettie.

Stikker innom for å ønske deg god helg. Håper du tar vare på den flotte dagboken din - selv etter at du slutter å skrive her på KG.

Klem, Anna :briller:

Skrevet

Lørdag 30. august

Det er ijvertfall litt sol i dag, og over 15 grader, så helt ille er det ikke selv om det har blitt høst.

Tusen takk for hilsninger igjen. Det er jo litt spennende å se om noen har lagt igjen et spor etter seg.

I oktober har jeg skrevet dagbok her i et år. Det er ganske lenge. Når jeg kommer til et-årsdagen, da skal jeg lese gjennom alt jeg har skrevet, og se om jeg er noen forandring, både hos meg selv og i livet mitt. Jeg VET jo at det er mange endringer, men hukommelsen er selektiv, så hva jeg tror jeg husker, og hva jeg har skrevet kan fort bli forskjellig.

Hvor lenge jeg kommer til å skrive, vet jeg ikke. Men - for meg har det vært nyttig å kunne skrive ned tanker og følelser. På en måte kan jeg ta dem fram igjen og se på dem med litt avtand - akkurat som et fotografi. Et fotografi fanger jo en stemning og fryser den fast, og når du ser på det, kan du gjenkalle situasjonen. Kanskje lukter og lyder også kommer fram. Og det samme skjer for meg med det som er skrevet. Jeg leser og "ser" blidene som hørte til stemningen. Jeg kan kanskje til og med lære litt mer om meg selv - hvem vet?

I dag er ne sløv dag - akkurat som gårsdagen. Nja - på jobben var det hektisk nok, men jeg fikk nå skuffet unna litt av det som lå på bordet mitt. Men hjemme - rydda litt og gjorde klart gjestesenger, men ellers gjorde jeg ingenting.

Gjestene kom som avtalt, og både poden og frøkna kom hjem også. Så vi var riktig mange rundt middagsbordet i går. Sånt er jo hyggelig, da.

Og i dag skal jeg vaske litt klær. Burde ha tørket støv og dratt over gulvene, men vi får se. Gjestene ønsker en Sverigetur, så kanskje det blir en liten tur over grensa.

Halvdelen livner litt mer til når vi har gjester. tror han tar seg litt ekstra sammen, men det er uansett godt å se at han har smilet litt på lur.

Men nå skal jeg gå ut av roterommet mitt og være litt vertinne igjen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Spennende å lese tilbake ja, det er sant.

For oss andre er det også litt lærerikt å lese din dagbok, få et litt annet perspektiv på ting...

Kos dere med besøket :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Burde ha ditt og burde ha datt. Det er alltid noe vi bør !

Men MÅ du ?

Klemmer

Skrevet

Søndag 31. august

Siste dagen i denne måneden. AUgust vet jeg ikke hvor har blitt av. Dagene har gått så alt for fort. Og i dag ser det temmelig grått ut.

Bøllepusen har lagt seg godt på plass på armen min, så hun får med seg det som skjer. Huset ellers sover enda. Jeg liker egentlig de stille morgentimene.

Det blir spennende, fredagsbarn, å starte lesinga, men skal altså vente til oktober.

Og Hilde - jeg gjorde ikke rent i går. Bare dro over gulvene raskt med moppen og fant ut at det fikk holde. Du har helt rett - skulle være mye flinkere til å skille mellom BØR og MÅ.

Ellers ble det svensketur i går. VI skulle ikke ha noe, men det var ok for gjestene. Kjøpte forresten et brett med noen nusselige cola-bokser - sånne som rommer akkurat et glass.

På kvelden kom poden hjemom igjen. Har ikke fått snakket med ham, men har en følelse av at det er et eller annet som ikke er riktig. Jeg får prøve å høre om han kommer en tur mandag, for da er jeg alene.

Skulle ikke forundre meg om han kom en tur i dag også. Vi får se.

Jeg vet ikke når gjestene drar i dag, men må ha litt tid til å gjøre ferdig leksa, for den skal være klar til i morgen. Og vi må ta gjestene med ut på et eller annet. Få se i avisa hva som foregår i distriktet. Kanskje jeg skal bruke gjestene til å hjelpe meg å flytte noen planter. Det er en solbærbusk som ikke trives der den står, og en rabarbra - og en rosebusk. Tror de skal få være med å grave litt i dag, jeg, så får de jobba litt for maten også..... Og så får jeg gjort en jobb jeg har gruet meg til å sette i gang med. Nå var jeg lur, nå.

Skal sørge for at det er nok kaffe klar, jeg, så blir nok gjestene blirde når jeg forteller om dagens plan.

Skrevet

Hei, Bettie!

Lo da jeg leste om pusen din. Pusefrøken her i huset er ganske så lik det du beskrev ja. Aller mest ler jeg av pusefrøken når hun reiser seg fra godplassen i sofaen (hun har eget teppe der) går over gulvet med retning matskålen på kjøkkenet, og så bare detter hun overende for en skikkelig god strekkings. Akkurat som om hun ikke kan vente et eneste sekund, men bare må hvile seg litt med en eneste gang. Og det til tross for at hun nettopp har hatt sin 16- timers skjønnhetssøvn!

Du så skjønne vi skulle vært, Bettie, hvis vi fikk sove like mye :ler: Ha en kjempefin uke, nå skal jeg lage meg et deilig krus med kaffe og sette meg ut i høstsolen. Nydelig dag i Bergen i dag.

Klem fra Mie.

Skrevet

mandag 1.september

Brrrrrr det var kaldt i dag på morgene!

Men det ble jo mildt og fint ut på dagen, da - selv om det er et nederlag å skrive ordet MILDT. Det skulle vært VARMT nå, og ikke MILDT!

Men mot værgudene har man lite å stille opp.

Gårsdagen ble slett ikke som jeg hadde tenkt meg. VI skulle jo grave opp og flytte noen planter - men jeg hadde bomma litt på datoer. I min bok hadde jeg skrevet at vi skulle bort på søndagsmiddag neste søndag. men kom fram til at det faktisk var søndagsmiddag i går. SÅ det var bare å plassere gjestene på bussen, få tak i begge de håpefylle, løpe gjennom dusjen og dra. VI rakk middagen og det var kjempehyggelig, men å rote sånn med dager, da. Huff.

Så plantene de står på samme plass, de. Får se om ikke jeg kan få litt hjelp av poden en dag til å flytte dem.

Så da vi kom hjem i går kveld, ble familien utvidet med et individ. Vi måtte overta frøknas kattunge en tid, for hun har ikke tid til å ta seg av den. Og dette er en kattunge i riktig røveralder. Bøllepusen liker det ikke, slett ikke og på ingen måte. Hun både hveser og knurrer og er fornærmet så det holder.

Kattungen har litt respekt for Bøllepusen, så hun holder litt avstand, og badet er blitt hennes tilholdssted. Det liker heller ikke Bøllepusen, for der er jo et av yndlingssovestedene hennes.

Så jeg har funnet fram spruteflaska - må jo lære kattungen hva som er lov og ikke lov. Det er mye fart i en sånn kattunge, så hverken planter eller møbler er trygge nå. Men den er jo kjempesøt da, og bare 9 uker gammel. regner med at Bøllepusen vil akseptere henne etterhvert - så lenge hun får være sjefen.

I dag skulle egentlig halvdelen og jeg hatt en parsamtale, men på grunn av sykdom ble den utsatt. Jeg forstår jo at sykdom kan dukke opp, men jeg liker dårlig at vi ikke kom igang denne gangen heller. Jeg vil så gjerne bli ferdig, og jeg mobiliserer ganske mye før jeg drar. Forrige gang var ikke Halvdelen klar, men han hadde fått hjelp til å sortere i løpet av forrige uke, så også han var klar i dag. Ja - ja. Jeg håper ikke det blir et langt avbrekk

Men jeg fikk jo mer tid på jobben, da, og det var jo bra.

I kveld har jeg tatt med litt skrivearbeid hjem, så det blir nok en litt sein kveld. Skal være borte fra jobb også to dager denne uka, og da hoper det seg opp. Og så er det noe med frister, da.

Blir vel litt TV-titting også. Og så må jeg steike en stek. Skulle jo hatt den til søndagsmiddag.........

Det begynner å bli mye i den store glemmeboka, nå.

Skrevet

Tirsdag 2.september.

I dag var det nummeret før jeg måtte skrape is av bilen. Det går ikke an! Kan noen være så snill å ta værgudene skikkelig fatt!!!

I går, etter at jeg hadde kjørt Halvdelen tilbake, for han var innom en tur i går, fant jeg ut at jeg ikke ville være hjemme. Hadde ikke lyst til det i det heletatt. Så jeg ringte en venninne og inviterte meg på litt sladder og en kopp te. Det var mye hyggeligere enn å sitte her og kope.

Stakkars Bøllepusen. Hun er i dårlig humør. En kattunge i huset er tydelig noe av det siste hun kunne tenke seg. Hun opprettholder avstanden standhaftig, med både knurring og hvesing. Og skygger banen når kattungen kommer nærmere enn en meter. Jeg tror rett og slett hun er usikker på hva dette lille krypet kan komme til å stelle i stand.

Men hittil har hun ihvertfall ikke langet ut med labben eller noe sånt. Hun bare gir veldig klare meldinger. Og hun ser ganske så anklagende på meg som har dratt dette vesenet inn i huset. Hun er så fornærmet at hun nekter å ligge på fanget.

Og den lille pusen er ganske rabiat. Vannflaska er i bruk ofte, for her må det oppdragelse til!. Da jeg kom hjem, hadde hun tydeligvis rabiat-timen. Det var opp i stolen, ned fra stolen, opp på sofaen, en sving innom vindusposten med blomstene, og ned igjen , borti ledningene ved TV'n, opp på bokhylla - i ganske full fart. Hun ble veldig våt av den runden, og den ene blomsten mistet noen blader, men det tåler den.

Og etter noen sånne runder, sovnet hun under stolen.

Satser vel på at den forstår hva som er lov og ikke lov etterhvert, og at Bøllepusen tar det mer med ro og aksepterer den nye pusen. Men hun begynner å bli en gammel kattedame med sære meninger.

I dag ville ikke bilen starte. Og jeg snakker fortsatt om den vi har på lån, for vår bil står fortsatt. Ryktet sier at motoren kom i går..... Så da var det opp med panseret og fram med en plankebit og gi starteren en rapp. Etterpå startet bilen. Kjekt med reperasjonsplankebiter, gitt!!! Så nå lot jeg biten ligge i bilen - i tilfelle det skulle skje når jeg ikke er hjemme. Den har vært litt luntete med startingen - særlig når den har stått og blitt kald. Stiller altså i klasse med han Reodor - man tar det verktøyet man har.

Jeg var nok litt av et syn, naboen lurte ihvertfall på om han så riktig eller ikke. Jeg skulle i møte om morgenen og var kledd i bukse og dressjakke, og en kjekk liten mappe under armen. Opp med bildøra og siger elegant (hm) ned på setet, setter nøkkelen i tenninga og vrir om. Null respons. Og etter å ha prøvd det tre-fire ganger forstår jeg at det er null respons. Da er det "bare" å finne den dingsen som åpner panseret. Jeg har lagt merke til at den sitter på helt forskjellinge steder på biler, så når jeg tror jeg har lært hvor den knappen er, så er den et annet sted på neste bil. Jeg er sikker på at produsentene bare gjør det for å skape forvirring.

Men jeg fant knappen og fikk åpnet panseret. Jeg hadde hørt at jeg bare kunne slå litt på starteren, så ville systemet virke igjen. Men da Halvdelen forklarte meg det, glemte jeg å få ham til å vise meg hva som var starteren. Så i møteklær sto jeg forran bilen med panseret oppe og tittet på motoren for å se om jeg kunne gjette hva som var starteren. Jeg gjettet det ikke.

Da var det bare å ta telefonen fram og ringe min kjære Halvdel og få litt veiledning. Tilslutt fant jeg den svarte dingsen litt forran i motoren som liksom ikke hang helt på den (det var foklaringa jeg fikk!), hentet en plankebit og ga den et kakk. Inn i bilen - vri om nøkkelen, og bilen startet.

Naboen hadde stått og sett på, klar til å hjelpe en "jomfru" i nød, og så en smule forvirret ut da jeg tok en plankebit og slo litt løs i motoren - og fikk startet. Ja-ja. Da hadde jo han en historie å fortelle i dag.

Møtet var kjedelig, ikke noe nytt, men mye prat. Skulle heller vært på jobben og fått gjort noe fornuftig. Og da jeg kom på jobben var det et par mail som krevde svar i går, og eller full fart. Akkurat nå henger jeg litt etter, og jeg vil ikke klare å hente det inn på en stund heller. Skal på kurs to dager nå, og så henger en rapport over meg med frist tidlig i neste uke. Huff!!!!

Halvdelen har fått perm, så han var hjemme da jeg kom hjem. Men han var så rastløs at han for ut igjen. ser ham vel om en time eller tre. Vi har det litt tøft akkurat nå, for vi begge går på vent i forhold til neste familietema. Vi har vært så forberedt på å ta tak, og enda en utsetting var ikke godt. Og jeg tør ikke ta dette alene. Her trenger vi hjelp til å komme helskinnet gjennom. Men det ligger der, og det gjør noe med stemningen mellom oss. Jeg prøver å la det ligge, men kjenner at jeg er litt på vakt på signaler fra Halvdelen. Jeg vet at dette kommer til å bli nesten tøffere for ham enn for meg, og jeg vet at det blir kjempetøft for meg. Håper at det ikke blir for langt sykeavbrekk.....

Ved siden av meg ligger en kjempeblekke. den burde jeg ha lest før forelesningene torsdag. Skal sette meg ned å lese litt i dag. Og så har jeg en drøy time å lese på når jeg skal til universitetet torsdag. Masse tid det....

Gjest Hilde K S
Skrevet

Dusen dakk for god bedning hilsen.

Jeg er så syyyk.

Te og sladder er godt det !

klem

Skrevet

Hei der, Bettie -

hvordan går det med mopedkjøringa? Får du noe dreis på den?

Hvor lenge skal gjestepusen bli hos dere da? Du skal se hun blir der på alledeles ubestemt tid. Det er jo rart med disse ungdommene, de lever litt hektiske og travle liv ofte, og da er det jo greit med mor som kan avlaste litt.

Jeg håper virkelig det ordner seg med det huset jeg har sett på jeg nå, så jeg også kan ha pusekatt igjen. Jeg VIL ha pusekatt - de er jo så innmari nydelige. Herlige når de står og tråkker i tastaturet, og spankulerer bortover det mens de etterlater seg kryptiske meldinger på skjermen.

Ha en fin onsdagskveld!

Skrevet

Onsdag 3.september

Lillepusen ligger på fanget og småskriker litt. Hun vil bli klappet på og kost med. For en liten stund siden oppdaget hun musepekeren på skjermen, og gikk øyeblikkelig til angrep på den. Nå er det tastaturet som er spennende - eller kanskje fingerne som hopper over tastene. Mye å holde styr på, det der. Sånn - der prøvde hun å gnage F1-tasten for å se om noe skjedde. Så jeg burde startet med- lå på fanget, for det varte ikke lenge.

Bøllepusen er forstatt skeptisk og litt misfornøyd. Hun hveser og knurrer, men tåler at kattungen kommer litt nærmere henne nå. De har stått snute mot snute uten at en liten pus fikk en killevink. Så det går seg nok til.

Hvor lenge jeg skal ha lillepusen her- se det er et uavklart spørsmål. Jeg har en følelse av at jeg er blitt to-katts-eier igjen. Kanskje jeg tar feil, men jeg tror ikke det.

I dag har arbeidsdagen gått fort. Jeg skulle utføre en oppgave jeg aldri har hatt før, og det tok litt tid å få alt riktig. Men jeg klarte det, da. Desverre er det en sånn oppgave som bare kommer en gang i året, så neste gang, lurer jeg sikkert like mye. Men jeg noterte det jeg gjorde, og satt det inn i et omslag, så neste gang har jeg ihvertfall noe å bygge på - hvis jeg finner igjen omslaget, da.

Men den oppgaven tok nesten hele dagen, så resten av dagen gikk med til å få unna en del småoppgaver. Og så skal jeg være borte et par dager igjen.

Jeg har funnet ut at jeg ikke drar til universitetet i morgen ettermiddag. Det blir for mye styr. Jeg holder meg på plass på hotellet og bruker heller tiden til å jobbe litt. tar med meg en oppgave eller to. Og jeg tror det kommer til å bli hektisk nok, og jeg får sikkert mer enn nok impulser. Får be en av de andre ta notater for meg. Prøver å bli flikere til å begrense meg - ikke gape over alt på en gang.

I dag skulle jeg ha vasket noe klær, men det får vente til helgen. jeg må pakke litt i kveld, for jeg skal dra tidlig avgårde. Heldigvis ha jeg en del klær av type putte i kofferten uten å bli krøllete.

Halvdelen kommer hjem også i kveld.Tror vi må ta en pratetime, han og jeg. Det er så lenge siden vi har satt oss ned og pratet litt.

Hadde veiledning i dag, og da fant jeg ut at jeg måtte ta opp et par sker med ham. Jeg må fortelle ham litt mer om "mitt indre liv", hva jeg tenker på, rett og slett, for en periode nå, har jeg tenkt mye og sagt lite, og da er det ikke greit for Halvdelen å vite hva jeg er opptatt av.

Skrevet

God morgen, Bettie og tusen takk for hilsen.

Nå er det snart høsten - blir bare kaldere og kaldere synes jeg. Har krøpet oppi sambo`s lange og gode fleecemorgenkåpe for min er så liten og tynn. For et par uker siden var det så varmt at vi måtte ha viften på om natten (bordvifte) og vi har soverom i 2.etasje. DET var pes.

Men savner det nå,- nå som alt har snudd.....

Jeg har selvfølgelig lurt mye på hvordan det har gått med deg og jeg er glad for at du fremdeles skriver i dagboka di. Skal lese og oppdatere meg litt mer senere, siden jeg har gått glipp av noen sider.

Ønsker deg en riktig god dag. Skal hilse fra lillebøllepusen min ;-)

Klem fra meg (kaffekjærringa) :briller:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Er ikke det en ting vi kvinner ofte gjør ?

Tenker mye og forklarer halvparten eller mindre for omgivelsene ?

Skulle forøvrig bare innom med en torsdagsklem.

Den kan du ta i løpet av dagen ved behov.

Skrevet

Lørdag 6 september

Tror dagen i dag kan bli en av de varme, flotte septemberdagene med klar luft. Skodda må bare lette først, men den har den rette fargen.

Heisan Diva - takk for hilsen, og Hilde - klemmen kom godt med torsdagskvelden, for da var jeg kjempesliten.

Tordag dro jeg på to-dagerskurs. temaet var spennende og jeg bodde flott. Hadde utsikt over hele Oslo fra hotellrommet. Men - programmet var kjempetett. Vi holdt på fra morgenen til klokka var nesten sju, bare avbrutt av lunsj og to små kaffepauser. Og så skulle man være sosial på kvelden....Jeg vet det var fint vær den dagen, for jeg så de gjennom vinduet.

Rakk så vidt å ta en dusj, ( og en liten tur innom nettet) før det var middagstid. Og etter middag - som varte og rakk, trakk jeg meg tilbake og lot sosial være sosialt. Jeg var asosial.

Og samme tempo var det i går, men da sluttet vi ikke så alt for seint, så jeg var hjemme igjen ved 6-tiden.

Sånn - der er Halvdelen våken. Skriver litt mer seinere, fo vi har litt å prate om

Gjest Hilde K S
Skrevet

Noen ganger, når livet blir for travelt og det skjer masse på den sosiale fronten synes jeg det er deilig når det endelig ikke skjer noe. Når alle kurs er avviklet og alle treff og avslutninger og besøk hit og dit.

Nå i sommer var det en veldig dødperiode sånn sosialt sett. Traff stort sett naboene jeg. Og jeg kjenner at jeg faktisk har hatt behov for denne pausen etter den hektiske våren og forsommeren.

Nå tar det seg opp igjen og jeg treffer venner, går litt ut og foreldremøter og andre møter kommer på planen. Og det er deilig. Har truffet venner tre dager på rad nå og det har vært så kjekt at jeg nesten ikke kan fatte at jeg kan gå i to månder uten å treffe folk !

Altså, jeg skjønner godt at det kan være slitsomt å være sosial etter en lang dag på kurs.

Forøvrig så ringte jeg arbeidsplassen der jeg har søkt i går. De hadde lagt merke til meg men de hadde mange søkere med god utdanning, så vi får se.

Jeg har veldig lyst på denne jobben. Det er faktisk skjelden det er utlyst jobber jeg VIRKELIG kunne tenkt meg. Så pleeeease la meg komme til intervju. Pleeease, pleaaase !

Lørdagsklem

Gjest Zalomine
Skrevet

God helg ja!

Det er alltid så kjekt å få en hilsen fra deg, du fortjener lang mer tilbake enn jeg klarer gi. Men GOD HELG skal du ha i alle fall!

Skrevet

Søndag 7.september

I dag har det vært en våt dag, en veldig våt dag. Det er ikke kaldt, men ganske grått.

I dag har Halvdelen og jeg flytta rundt på møbler i stua. Prøver å finne vintermøbeleringa. Jeg vet jo at det ikke er vinter enda, men jeg skulle uansett rydde og gjøre rent, så da kunne jeg jo snu litt på flisa med det samme. Så nå sitter jeg og ser på motsatt vegg enn før. Måtte få fram varmeovnen som var bak sofaen, så det var foranedningen. Det ble ingen bokhylleflytting, men ellers er det ingenting på stua som står der det sto. Får se om jeg vil trives med det. Fordelen med møbelflyttinga, var at jeg kom bak møblene med støvsugeren. Og så ble stua mer åpen, og det er jo ikke dumt.

En annen grunn til møbelflyttinga, er lillepusen. Sofaen sto så lagelig til for henne. Det var bare opp på sofaryggen og videre opp i vindusposten og videre oppi blomsterpottene. Det har gått litt ut over blomstene at hun har flyttet inn til oss.

En liten rapport fra vårt hus:

Jeg sitter i stua, med den bærbare på fanget. har lest alle (nei ikke riktig, men mange) nettaviser, så jeg er oppdatert på innenriks,utenriks og lokale nyheter. Og så gikk jeg hit.

Halvdelen falt av rengjøringslasset før meg, og forsvant inn på kontoret. Der har han sittet ved PC'n og spilt. Jeg satt meg ned her litt demonstrativt, for jeg er litt lei av at han hele tiden skal spille. Så vi lever litt i hver vår verden akkurat nå, selv om vi er i samme hus.

I går hadde Halvdelen og jeg en lang prat over morgenkaffekoppen. Etterpå dro vi på hyllejakt. har funnet ut hvordan jeg vil ha "kontoret", og ville sjekke om jeg kunne finne noen hyller i nærmiljøet - men det blir nok IKEA, for det jeg likte her, var alt, alt for dyrt.

Etter hyllejakten, stakk vi innom et loppemarked, og havnet rett i auksjonen. Vi fikk kjøpt et par koselige keramikkvaser, og en flott hvit mugge med blått vinrankemønster på, et spaghettiglass og noen skjer. betalte vel 50 kr for det dyreste, ellers mellom 10 og 20 kroner. Grei pris, det.

Var en tur innom svigermor også i går. Hun hadde en dårlig dag. Vondt i siden. Det virket nesten som et gallesteinsanfall, men hjemmesykepleien ville at hun skulle vente med å tilkalle legen til mandag, hvis det ikke ble verre, for da ville hun få en lege hun kjente. Hun var bedre i dag.

Svigermor har en "hyggelig" nabo, en vaktminister.

Svigermor har problemer med å bevege seg, både fordi hun er dårlig til bens og fordi hun haler med seg noen meter oksygenslange. Så hjemmesykepleien og vi, og de som leverer maten, bruker verandainngangen. Det er kortest for henne å gå. Det er også den veien hun bruker når hun skal ut på dagsenteret eller ellers ut. Verandaen er bak blokka, og der er det gruset "vei" rundt blokka.

På baksiden er det satt ut noen bord med krakk. De står langs en lav mur inn mot en gress-skråning. Skråningen er på motsatt side av blokka, så når bordene står på plass, fungerer grusveien som mulig rømningsvei, og som ankostvei for utrykkningskjøretøy - og hjemmesykepleien og spesialtransporten til svigermor. Det liker ikke naboen, så hver dag haler og drar hun i bordet slik at det blir stående midt i grusveien og sperrer enhver mulighet til innkjøring. Hun vet at svigermor er avhengig av den veien ut eller inn, men hevder at ingen skal kjøre inn bak blokka, fordi det er adkomstvei for utrykkingskjøretøy. Selv parkerer hun slik at det er nesten umulig å komme forbi, og når hun sette bordet som hun gjør, sperrer hun jo helt innkjøringsmulighetene.

Har prøvd å forklare henne at svigermor ikke kan bruke den vanlige inngangen, for der er det trapper uten rekkverk, men det øret vil hun ikke høre på.

Så i dag hadde hun igjen satt bordet slik at veien var sperret. Neste gang jeg kommer og veien er sperret, tror jeg at jeg ringer brannvesenet og får dem til å fortelle dama at det hun gjør setter mange liv i fare. De vil nok ikke være spesielt glad over veisperringa.

Vi måtte en tur til svigermor også i dag. Hun fikk ikke den bærbare telefonen til å virke. Fant ut at hun ikke hadde forstått at grønt rør var på og rødt rør var av, så jeg tok en rød og en grønn tusj og merket knappene tydeligere. Og da virket telefonen, gitt.

I morgen er det jobb igjen. Har jobbet litt i helgen også.

Skrevet

Torsdag 11. september

Det har vært en ganske fin høstdag, tror jeg, men jeg har ikke kunnet nyte den i dag. Jeg har det bare helt j..... Hadde jeg kunnet, hadde jeg krøpet ned i et hull og der hadde jeg blitt!!!

Jeg har jo gått og ventet på den vanskelige samtalen vår lenge, nå. Den samtalen der Halvdelen og jeg skulle rydde opp i ti år gammelt grums. Det ble bare enda verre enn jeg hadde forestilt meg, og jeg har forestilt meg ganske så mye.

Det jeg trodde var gammelt og avsluttet viste seg langt fra være gammelt. Det var ganske ferskt, faktisk. Og mens jeg hørte Halvdelen fortelle, bare sank jeg, og klappet helt sammen. Snakk om å bygge verden på en lang løgn.

Jeg klarte tilslutt si ifra at i kveld ville jeg ikke være alene, for jeg hadde det så vondt. Og akkurat denne smerten er ikke noe jeg kan dele med venninner, ikke enda.

Halvdelen lovet å komme hjem, og det gjorde han. Men han hadde ikke søkt om overnattingsperm. Og jeg forsto fort på ham at det ville han heller ikke klare.

Så da er jeg her hjemme, alene, og har det j....

Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom natta alene. Jeg har så vondt, og jeg er så sliten. Og jeg vet ikke om jeg orker å ta meg sammen en gang til. Akkurat nå kjenner jeg at jeg er veldig nære grensa for hva jeg kan tåle. Det er så langt ned til noe som kan ligne på styrke

Skrevet

Kjære kjære Bettie.

Du trenger ikke alltid være den sterke. Er du sikker på at du ikke vil ringe en venninde? Eller du kan ringe en støttetelefon, for å ha noen å prate med.

Vet ikke helt hva jeg skal si, for jeg aner jo ikke hva slags grums dere bærer på og hvordan mannen din er å leve med eller hvordan det er å ha en mann som er mye borte.

Men alt blir bra til slutt... På den ene eller andre måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...