Gå til innhold

Filmer og serier om å ha det vondt for oss som er alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle serier og filmer jeg har sett som handler om folk som har det fælt, opplever brudd eller andre livskriser, blir omringet av venner eller familie, hjulpet på bena og går fra å ha det vondt til å klare seg godt.

Men hva med oss som er alene? Som ikke har venner å snu oss til? Eller familie? Skulle likt å sett en film om noen som er alene, går gjennom noe skikkelig dritt alene, kaver seg på bena og får det til uten masse trøst og støtte. 

Er det bare jeg som føler det sånn?

Anonymkode: 37d2b...dd1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er muligens ikke helt dette du er på jakt etter, men her er i alle fall noen filmer som har gjort inntrykk på meg, som på ulike måter portretterer ensomhet.

Lost in translation

Taxi driver

Into the Wild

Leaving Las Vegas

Things you can tell just by looking at her

American beauty

Magnolia

Elling-filmene

Det var de jeg kom på nå med en gang, men jeg har sikkert flere tips når jeg får tenkt meg litt om :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er dette du er ute etter, men All is lost med Robert Redford er nydelig. Han er alene på en seilbåt. Redford er eneste skuespiller i filmen, og det er svært lite dialog. Fantastisk film! 

Anonymkode: e3973...a42

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 timer siden):

Er muligens ikke helt dette du er på jakt etter, men her er i alle fall noen filmer som har gjort inntrykk på meg, som på ulike måter portretterer ensomhet.

Lost in translation

Taxi driver

Into the Wild

Leaving Las Vegas

Things you can tell just by looking at her

American beauty

Magnolia

Elling-filmene

Det var de jeg kom på nå med en gang, men jeg har sikkert flere tips når jeg får tenkt meg litt om :jepp:

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet ikke om det er dette du er ute etter, men All is lost med Robert Redford er nydelig. Han er alene på en seilbåt. Redford er eneste skuespiller i filmen, og det er svært lite dialog. Fantastisk film! 

Anonymkode: e3973...a42

Takk for tips og svar, noen har jeg sett og andre ikke. Jeg er ganske alene og har måtte klare meg alene, alle skuffelser og brudd, eller sorg og tap, jeg hadde ikke venner som tok meg med ut eller stilte opp, eller bare noen å snakke med. 

Å se En film om å klare seg på egen hånd eller få til, noe jeg kan relatere til, gir meg også litt styrke til å fortsette på egen hånd også. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips og svar, noen har jeg sett og andre ikke. Jeg er ganske alene og har måtte klare meg alene, alle skuffelser og brudd, eller sorg og tap, jeg hadde ikke venner som tok meg med ut eller stilte opp, eller bare noen å snakke med. 

Å se En film om å klare seg på egen hånd eller få til, noe jeg kan relatere til, gir meg også litt styrke til å fortsette på egen hånd også. 

❤️

De filmene jeg linket til handler nok mest om ensomhet i seg selv, ikke så mye om å finne veien ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...