Gå til innhold

Innpass/godkjenning av emne etter avlagt eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette mulig? Tenker å gjennomføre eksamen i et fag slik at jeg ikke går minus i studiepoeng hos Lånekassen og må bli deltidsstudent. Har tatt eksamen i dette faget tidligere dog bare fra et annet universitet. Går det dersom jeg er uheldig og får dårligere karakter på eksamen i emnet på det nye universitetet jeg går nå, og søke etter avlagt eksamen om å få byttet ut faget og karakteren jeg eventuelt får dårligere med karakteren i faget jeg har fra det andre universitetet ettersom denne da hypotetisk sett er bedre? Noen som har gjort dette tidligere i bachelorgraden sin? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke uansett. Du kan altså ikke få støtte for samme fag flere ganger. Kan du ikke ta et annet fag? Et du ikke har fra før?

Skrevet
ti10 skrev (På 2.9.2022 den 22.02):

Det går ikke uansett. Du kan altså ikke få støtte for samme fag flere ganger. Kan du ikke ta et annet fag? Et du ikke har fra før?

Er vel ikke samme fag når fagene har ulike emnekoder og fra forskjellige universiteter. Det som er likt er innhold i fagene og emnebeskrivelser.

Skrevet
heiheihallo1234 skrev (17 timer siden):

Er vel ikke samme fag når fagene har ulike emnekoder og fra forskjellige universiteter. Det som er likt er innhold i fagene og emnebeskrivelser.

Jo. Hvis du tar bachelor i historie i Oslo, og jeg tar bachelor i historie i Trondheim, har vi samme grad, det er klart at emnekodene heter noe annet på ulike universitet. Og hvis jeg etter en halv bachelor i historie i Oslo finner ut at jeg vil begynne på nytt i Trondheim, vil jeg ikke få studiestøtte en gang til for den halvparten jeg allerede har tatt før,

Du kan jo ikke studere det samme ved x antall ulike universiteter og si at det er ulike fag. Hvis innholdet er likt, er det jo likt, altså samme fag. Hvis du ikke tror meg, kan du jo bare ringe Lånekassen.

Og om det hadde vært mulig, hadde det vært veldig lite økonomisk fra din side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...