AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hva tenker du om at noen driver agility-trening med to hunder i et svært tettbygd rekkehusstrøk, med tilhørende masse høy bjeffing og skriking (ja! Bra! Nei! Legg deg ned!) osv. i et par timer hver kveld? Anonymkode: 21a12...298 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tenker du om at noen driver agility-trening med to hunder i et svært tettbygd rekkehusstrøk, med tilhørende masse høy bjeffing og skriking (ja! Bra! Nei! Legg deg ned!) osv. i et par timer hver kveld? Anonymkode: 21a12...298 Tenker det ikke er noe verre enn unger på trampoline. Anonymkode: 9a634...399 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker det ikke er noe verre enn unger på trampoline. Anonymkode: 9a634...399 Så du hadde tenkt at det var greit om naboen din gjorde det? Anonymkode: 21a12...298
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Det hadde overhodet ikke vært greit. Hunder er ufattelig slitsomme. Anonymkode: 7cb23...f4a 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde overhodet ikke vært greit. Hunder er ufattelig slitsomme. Anonymkode: 7cb23...f4a Hva hadde du gjort? Anonymkode: 21a12...298
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Hva hadde du gjort? Anonymkode: 21a12...298 Snakket med naboen i første omgang. Anonymkode: 7cb23...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du hadde tenkt at det var greit om naboen din gjorde det? Anonymkode: 21a12...298 Mja, på de dagene jeg ikke er mannevond så hadde det nok gått greit. Men jeg synes ikke det er verre enn bråkete unger, støy fra motorsag eller enda verre kapp og gjærsag, spikerslag, høylytte vorspiel osv. Anonymkode: 9a634...399 4
Høna79 Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Definer kveld? Og hvor mye bråk er det ellers i strøket? Riktignok sier vel gjerne reglene folk flest holder seg til at det skal være stille etter 23, men likevel. Driver du med dette hver kveld 21-23 terger du på deg naboene som er småbarnsforelder. Er det ellers stille terger du på deg de som setter pris på et rolig nabolag. Jeg hadde virkelig ikke likt det, men jeg har ikke barn og har flyttet til et stille strøk, uten lekeplasser, masse småbarn/trampoliner etc 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Ikke noe jeg ville satt pris på.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Det er et veldig stille område, kun hun som bråker og skriker. Det er ingen lekeplasser. Ingenting annet som støyer. Hun kaster ball i skilleveggen mellom husene våre. Hun starter vel rundt 19 og holder på til 22-23, kanskje. Høna79 skrev (1 minutt siden): Definer kveld? Og hvor mye bråk er det ellers i strøket? Riktignok sier vel gjerne reglene folk flest holder seg til at det skal være stille etter 23, men likevel. Driver du med dette hver kveld 21-23 terger du på deg naboene som er småbarnsforelder. Er det ellers stille terger du på deg de som setter pris på et rolig nabolag. Jeg hadde virkelig ikke likt det, men jeg har ikke barn og har flyttet til et stille strøk, uten lekeplasser, masse småbarn/trampoliner etc Anonymkode: 21a12...298 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et veldig stille område, kun hun som bråker og skriker. Det er ingen lekeplasser. Ingenting annet som støyer. Hun kaster ball i skilleveggen mellom husene våre. Hun starter vel rundt 19 og holder på til 22-23, kanskje. Anonymkode: 21a12...298 Er vel ikke så mye en kan gjøre med det sånn mtp. loven, siden hun gir seg klokken 23. Men jeg hadde nok spurt om det var mulig å droppe den ballen i veggen, at det blir et irritasjonsmoment for dere. Høres veldig rart ut å trene agility i så mange timer. Hvor mange dager i uken trener hun? Anonymkode: 9a634...399 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva tenker du om at noen driver agility-trening med to hunder i et svært tettbygd rekkehusstrøk, med tilhørende masse høy bjeffing og skriking (ja! Bra! Nei! Legg deg ned!) osv. i et par timer hver kveld? Anonymkode: 21a12...298 Hundebjeffing er det verste jeg hører, da er jeg fort klikke-klar og aggressiv ! Vorspiel og høy musikk på plass nr to. Barneskrål og rop gjør meg nada. Anonymkode: e34c7...b66 2
Høna79 Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et veldig stille område, kun hun som bråker og skriker. Det er ingen lekeplasser. Ingenting annet som støyer. Hun kaster ball i skilleveggen mellom husene våre. Hun starter vel rundt 19 og holder på til 22-23, kanskje. Anonymkode: 21a12...298 Ah, først nå skjønte jeg at du ikke spurte pga deg selv og din egen agility-trening, men fordi du plages av noen i nabolaget. Ut fra forholdene du beskriver er dette skikkelig ugreit, jeg hadde «klikka inni meg» selv om jeg vet det pr lov er greit. Så da er det bare å legge en plan for hvordan si i fra på en slik måte at det er størst sjans for at hun endrer dette. Avhengig av dama, kanskje prøvd den vennlige først, tilfeldigvis gått forbi en kveld hun drev trening. «Å så søte hunder.. bla bla.. forresten, er du klar over at den ballen smeller godt inne hos meg? Og at det er er skikkelig fint hundejorde der og der.. mener ikke å klage, men ville bare høre i tilfelle du ikke visste at lyden bar så godt.. og man vil jo gjerne ha et godt forhold til naboene bla bla 😇» Så får du bare håpe at damen har et visst snev av sosial intelligens og innser at hun plager naboene sine, og bytter sted/tid. 3
Maskinfører Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 For meg hadde det gått greit foretrekker hundebjeffing fremfor trampoline bråk 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Høna79 skrev (19 minutter siden): Så får du bare håpe at damen har et visst snev av sosial intelligens og innser at hun plager naboene sine, og bytter sted/tid. Hun har fått flere klager av andre, så tror ikke hun bryr seg. Syns det ville være naturlig å gå tur med hundene av og til og ta dem med et annet sted enn i en trang rekkehushage for å skrike og trene. Anonymkode: 21a12...298 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Maskinfører skrev (5 minutter siden): For meg hadde det gått greit foretrekker hundebjeffing fremfor trampoline bråk Ikke trampolinrbråk her. Og folk må jo få leve. Jeg personlig blir gal av å høre henne rope og skrike til hundene, hundene som bjeffer konstant og den evinnelige ballen. Hadde hun droppet kjefteskrikingen kunne det vært mer overkommelig. Anonymkode: 21a12...298 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Bor hun i et borettslag/sameie? Regner med at det er regler for dyrehold? Der jeg bor har jeg signert at hunden skal være i bånd på borettslagets eiendom Eller er det på offentlig plass? Da er det nok ikke så mye å gjøre med. Anonymkode: 61c09...b55
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 Absolutt ikke greit, særlig ikke siden mange er redde for bjeffing og hund. Det å kaste ball i skillevegger er jo uaktuelt. Anonymkode: db448...113 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 Er ikke noe annerledes enn barn som leker, der det høres ut som om noen holder på å drepe dem Men utover kvelden, etter klokken 20.00/21.00 tenker jeg at det begynner å bli seint og man kan gi naboer ro. Dette gjelder for alt støy. Jeg vet at regelen sier at nattero er etter 23.00. Men om man er høflige naboer trenger man ikke bråke til siste minutt. Anonymkode: ab146...e71 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke noe annerledes enn barn som leker, der det høres ut som om noen holder på å drepe dem Men utover kvelden, etter klokken 20.00/21.00 tenker jeg at det begynner å bli seint og man kan gi naboer ro. Dette gjelder for alt støy. Jeg vet at regelen sier at nattero er etter 23.00. Men om man er høflige naboer trenger man ikke bråke til siste minutt. Anonymkode: ab146...e71 Hva er det med bikkjefolk og å sammenligne bikkjer med barn? Anonymkode: 7cb23...f4a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå