Helene Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Må le litt. Mannen skulle på firmatur i dag. Vi deler fortsatt tak over hodet, stopper der. Han begynte å tenke på turen i går. Dro fram kofferten. Hentet fram dressen, ooops, dressbuksen hadde ligget sammenkrøllet i skapet hans i 2 år. Pga pandemi har ikke dress vært noe tema de siste årene. Han fant ut at buksen måtte skylles opp, for deretter å strykes. Et par skjorter måtte visst også skylles opp… Snill som jeg er, langt i bånn, sørget for at alt ble tørt over natten. Har triks. Han var passe desperat da han spurte meg om noe var rent, undertøy og t-skjorter. Nå har han flyttet de fleste av klærne sine. Men dukker det opp noe av hans, så fyller jeg opp vaskemaskinen, jeg kjører ikke halv maskin bare for å være vanskelig. Fortalte, det som er rent ligger i den haugen med klær på soverommet hans, haugen som har ligget der i 3 mnd uten å bli lagt sammen. Så han måtte inn på rommet og sortere ut selv. I dag ringte han fra jobb, han hadde vasket noen t-skjorter i morges, om jeg kunne legge dem i tørketrommelen. Selvfølgelig helt ok. Han kom hjem fra jobb to timer tidligere enn vanlig. Begynte å stryke klær, og prøve dress, bukser, jakke og skjorter. Der er endel som er litt trangt etterhvert, ikke mitt problem. Han pakket og dro. Sitter og humrer for meg selv. Tror egentlig dette ikke er unikt for denne mannen. Ble egentlig litt overrasket da han begynte i går🤣. Han skulle jo reise i dag 🤣. Kvinnen, mitt inntrykk er at de fleste kvinner som skal ut og reise begynner å pakke en uke, eller noen dager i forvegen. Tenker igjennom hva som skal med i kofferten, og har det klart i god tid. Ok, nå er ikke jeg som de fleste kvinner. Kan godt gjøre som mannen å pakke samme dag som jeg skal reise. Men, der er et stort men, da har jeg vasket alt av klær på forhånd. Du finner ikke penklær som har ligget sammenkrøllet i skapet i flere år. Når jeg har brukt noe, blir det vasket/skylt etterpå og hengt opp. Når jeg vet at jeg skal ut og reise, planlegger i hodet mitt. Hva skal jeg reise i, hva skal jeg ha med meg. Og vet at alt er reint. Men for meg er det tydelige forskjeller på menn og kvinner ang pakkevaner. Hva tenker dere? Tar jeg feil? 2
Trolltunge Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Min mann skal reise om to uker, og har allerede pakket kofferten. Jeg skal reise noen dager senere, og har ikke begynt med å tenke på det. Det gjør jeg sikkert ikke før 3-4 dager før. Vi skal også på fest neste helg. Mannen hadde klart sitt antrekk forrige uke, jeg kommer til å finne ut hva jeg skal kle meg i samme dag som festen. Menn og menn, og kvinner og kvinner, er også ulike. Nei jeg har ikke samme erfaring. Isåfall må jeg spole så mange år tilbake at min selektive hukommelse har dyttet bort erfaringer med slikt. 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Det rare her er jo at du føler du har noe å gjøre med EKSENS pakkevaner. Kan du ikke bare la ham dumme seg ut eller finne ut av det selv, han er ikke ditt ansvar lenger. Angående pandemien, så er det nok mange som har fått rustne vaner. Min koffert bokstavelig talt rustet i stykker på 2,5 år. Anonymkode: e5bff...5b3 4
Blåjojo Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Om det er en godt planlagt tur så passer jeg på å ha alt vasket og klart. Så pakker jeg 2-3 dager før om jeg skal være lenge borte. Er det en impulsiv tur så hiver jeg bare noen klær og litt toalettsaker i en bag. Er den veldig impulsiv og i tillegg kortvarig blir det litt sminke og en truse i handveska før jeg drar. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Her er det bare forskjell på type mennesker, tror jeg. Jeg setter av en pakkedag helgen før. Har ferdige pakkelister som jeg optimaliserer 😂 Da ser jeg om jeg trenger å vaske, stryke eller kjøpe noe før avreise 😊 Samboer har full kontroll selv. Pakker kvelden før med godt humør og null stress. Tror aldri han har glemt noe, og har innstillingen at isåfall så er der alltid en butikk i nærheten 😂 Anonymkode: 8095c...d12 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Det der har nok ikke noe med om man er kvinne eller mann. Jeg har en eks som er verre enn din. Men kjæresten nå er helt annerledes. Han vasker og holder styr på egne klær. Han har et eget pakkerom (!) med et stort bord hvor han legger frem det han skal ha med seg på diverse turer lang tid i forveien... Anonymkode: 045dd...5e5 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Eget pakkerom! Wow Det ønsker jeg meg 😅 Er det langtur, kan jeg hente frem kofferten en uke før og begynne å legge ting i den ettersom jeg kommer på det. Pluss jeg lager lister, og kan også handle inn ting lenge før. En weekendtur pakker jeg til 1-2 dager før. Passer på at alt er vasket først ja. Skal jeg på firmareise med fester og middager så planlegger jeg antrekkene lenge før. Jeg pakker samme dag når jeg bare skal hjem til foreldrene mine, der har jeg også klær og toalettsaker så det er ikke krise. Glemmer aldri noe. Men kan ha en tendens til å overpakke litt. Anonymkode: b9e26...508 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Jeg har fast pakkeliste som jeg følger. Pleier pakke at par dager i forveien tilfelle det er noe jeg trenger fra butikken. Men nå reiser jeg aldri på firmatur eller steder der jeg må ha med strøket pentøy, så det forenkler jo prosessen litt. Med årene har jeg funnet ut hva jeg pakker som aldri blir brukt. Og i takt med at det tillates stadig mindre håndbagasje så reiser jeg lettere og lettere. Anonymkode: 38826...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Vi reiser på ferie i to uker i morgen. Mannen pakket ferdig for flere dager siden, jeg har ikke begynt. Skal vaske de siste klærne i dag. Pakker i morgen før vi drar, avreise på ettermiddagen. Anonymkode: 58988...b05 2
Ost Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Pakker som regel dagen før, eller helst et par timer før avreise. 1
Ellah Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Jeg pakker omtrent alltid samme dag som jeg drar (spørs jo selvsagt litt på hvor tidlig jeg må dra). Jeg har likevel en viss oversikt over det jeg skal ha med, så alt er rent og klart.
Gjest AprilRyan Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Jeg begynner å tenke på det noen dager før og ser om ting er rent og ser greit ut. Så pakker jeg dagen før eller noen dager før. Hadde ikke giddet å bry meg om hva en eks gjorde og det hadde ikke vært mitt problem om klærne var skitne, skrukkete eller for små. Kanskje det er bra for han å se at han må gjøre ting selv og at det ikke er andres problem.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Helene skrev (På 2.9.2022 den 19.03): Fortalte, det som er rent ligger i den haugen med klær på soverommet hans, haugen som har ligget der i 3 mnd uten å bli lagt sammen Hvorfor har du ikke lagt de i skapet med tellekanter? Anonymkode: 7d97d...803 1
Fufu Skrevet 5. september 2022 #14 Skrevet 5. september 2022 Herregud, så lei jeg er av tråder om deg og denne eksen din. På tide å flytte fra hverandre. Dette er ikke sunt for noen av dere. 2 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 (endret) Klassisk problemstilling. Det eneste jeg kan si er at menn ikke legger hele sin sjelefred og eksistensberettigelse i små dagligdagse gjøremål, slik som vi kvinner har en tendens til å gjøre. Vi vil at alt skal være avklart, planlagt og tilrettelagt, de kunne ikke brydd seg mindre og tar heller ting på sparket, derav strak arm. Endret 10. september 2022 av PanteneProVVV
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Et langt innlegg bare for å latterliggjøre eksen som du bor sammen med, hva er poenget? Anonymkode: c5f76...537 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 Hva med å pakke dine egne kofferter, og benytte muligheten til å flytte ut mens eksen er borte? Anonymkode: e5bff...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 Denne tråden handlet vel mest om at du ville få det ut der hvor hjelpsom og dydig du er selv om dere ikke er sammen lengre. Anonymkode: 97032...ff8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Kvinne 41. Jeg pakker som oftest kvelden før eller samme dag, uansett hvor langt jeg skal reise. Tror dette handler mer om innstilling til det å reise enn forskjell på menn og kvinner. Jeg hadde i alle fall blitt sykt stresset av å måtte forholde meg til pakkeliste og tidsfrister for å være ferdigpakket. Høres direkte slitsomt ut. Har reist til andre siden av jorden med en mellomstor ryggsekk som bagasje. Det gikk helt fint det. Anonymkode: c2585...76c 1 1
Taluno Skrevet 5. september 2022 #20 Skrevet 5. september 2022 Til firmaturer så pakker jeg stort sett samme dag. Helgeturer dagen før, og sydenturer rundt 2 dager før. Det er kun om det er utkledning jeg begynner planlegge i bedre tid. Kjøper ofte strømpebukser, truser og sokker på tur, fordi jeg ikke har vasket, eller ikke finner noe uten hull... Har kjoler som har ligget i skittentøyskurven flere måneder, fordi jeg ikke har orket skylle de opp (må håndvaskes). Om jeg har planlagt en spesiell kjole og den ikke er ren, ja da tar jeg en annen da... 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå