AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #41 Skrevet 2. september 2022 Er i mot dødsstraff men er for mye strengere straffer, hvis man f.eks. dreper flere personer så burde man ikke få kvantumsrabatt men dømmes til livstid for hvert enkelt offer. Innvandrere som blir dømt for noe som har en minimum strafferamme på 6 mnd i fengsel burde blitt deportert samme dag som soningen er ferdig og utestengt på livstid, det burde også vært et krav at alle som får opphold i Norge MÅ ha minst ett statsborgerskap i tillegg slik at vi ikke blir sittende med kriminelle som ikke kan utvises. Voldtektsforbrytere og de som forgriper seg på barn burde blitt kirurgisk kastrert i saker der man er 100% sikker. Såkalte arrangerte ekteskap eller tvangsekteskap som det egentlig er må bli forbudt og det må håndheves strengere, de som henter ektefelle fra andre land MÅ gjennomgå DNA for å bevise at de ikke er i slekt og ved den minste mistanke om arrangert ekteskap så må det bli avslag. Anonymkode: 01663...a1d 1 2
Millimani Skrevet 2. september 2022 #42 Skrevet 2. september 2022 Man lærer ikke av dødsstraff, så nei. Jeg er imot. Det å sitte i fengsel på livstid blir noe annet, og det er bedre enn dødsstraff. Det kan ikke være snakk om luksus på livstid, de bør da skjønne hvorfor de har havna der
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #44 Skrevet 2. september 2022 Helt i mot, men kunne diskutert lengde på livstids-straffen og gjerne visst mer om konseptet med forvaring, som er noe som ikke blir snakket så mye om. Vet noe mer nå pga. Breivik (og har ikke undersøkt noe særlig), men det er vel flere som sitter i forvaring på "livstid" i tiår over straffen på 21år. Anonymkode: 20a58...732
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #45 Skrevet 2. september 2022 For meg handler det ikke bare om hva de kriminelle fortjener, men hva slags samfunn vi ønsker å ha. Hvordan kan vi forsvare at drap er ulovlig når vi selv dreper? Anonymkode: 55366...be5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #46 Skrevet 2. september 2022 Jeg får poste på nytt da siden innlegget mitt ble slettet, jeg er fortsatt for og med samme argumentasjon som tidligere: hvorfor i all verden skal vi bruke penger på åpenbare skyldige personer som ABB? Penger som hadde tjent mange andre i samfunnet mye bedre! Anonymkode: 83891...308 2
Gjest Muffin man Skrevet 2. september 2022 #47 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg handler det ikke bare om hva de kriminelle fortjener, men hva slags samfunn vi ønsker å ha. Hvordan kan vi forsvare at drap er ulovlig når vi selv dreper? Anonymkode: 55366...be5 Kunne ikke vært mer enig.
ltfutt Skrevet 2. september 2022 #48 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For dødsstraff - og aktiv dødshjelp. Stoler du så mye på myndighetene at du vil gi dem makt over liv og død? 1
AnonymBruker 42 Skrevet 2. september 2022 #49 Skrevet 2. september 2022 (endret) Turtellure12 skrev (3 timer siden): Så da spør jeg dere; bør det innføres dødsstraff i Norge? Argumenter gjerne for eller imot. Nei. Imot - fordi det er irreversibelt... Hadde det faktisk vært mulig å være 100% sikker på at rett person var dømt, så hadde jeg vært for, men det er det ikke enn så lenge. editington : dyxlxisiuumz2000 Endret 2. september 2022 av AnonymBruker 42 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #50 Skrevet 2. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: For. Men det må bare gjelde i saker der vi er 110 % sikre på at personen faktisk er skyldig, og at det ikke er mulighet for å rehabilitere personen. F.eks. Breivik. Han vil aldri mer være velkommen i det norske samfunnet. Kommer han ut blir han drept. Han vil heller aldri være til å stole på, så å slippe han ut hadde vært sinnsykt uforsvarlig. Så å ha han sittende i et fengsel ut livet er bortkastet ressurser. Det samme gjelder de som gang på gang har gjort grove forbrytelser, f.eks. pedofile som begår den grusomme handlingen flere ganger, og mordere, og voldtektsmenn, som heller ikke klarer å oppføre seg. Den første runden i fengsel burde være nok advarsel og rehabilitering. Må man inn igjen da kan man begynne å vurdere om de er verdt ressursene, og verdt de livene de har ødelagt/tatt for å havne i fengsel. Anonymkode: 7442d...b85 Voldtektsmenn vil man aldri være 110% sikker på er skyldig. Og det er vel litt av problemet. Man starter med å si "kun dødstraff der man er 110% sikker" og så velger man å også bruke lovene på de tilfellene hvor det faktisk er litt tvil. Det blir litt som tortur. Det er ikke vanskelig å komme på teoretiske eksempler på hvor de mange vil godta tortur.Men likevel så har man totalforbud mot tortur, fordi det er et såpass ekstremt virkemiddel og i samtlige land som har tillatt tortur så har man torturert langt flere enn de tilfellene hvor man er 110% sikker på at tortur er den eneste måten å stoppe et terroriangrep. Anonymkode: 185ba...cc4
AnonymBruker 42 Skrevet 2. september 2022 #51 Skrevet 2. september 2022 (endret) Jo - det er jeg. Men det at jeg er sikker betyr egentlig veldig lite... Det er veldig mange ting jeg har vært "100% sikker på" som har vist seg å være feil (og det samme gjelder andre). Endret 2. september 2022 av AnonymBruker 42
Gjest Gossip1 Skrevet 2. september 2022 #52 Skrevet 2. september 2022 Imot. En urett rettferdiggjør ikke en annen.
ArneAnd Skrevet 2. september 2022 #53 Skrevet 2. september 2022 Mot. Klarer ikke å forstå hvorfor noen skal ha rett til å bestemme at andre skal avlives. Barbarisk og primitivt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #54 Skrevet 2. september 2022 Imot. Staten bestemmer allerede alt for mye over kroppene våre. Anonymkode: 1893e...d01
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #55 Skrevet 2. september 2022 Er i mot. Men i ekstreme situasjoner som Utøya morderen hadde dødsstraff vært løsningen. Det koster samfunnet alt for mange millioner i året å ha han der han er. Anonymkode: 5ea5b...7a5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #56 Skrevet 3. september 2022 hvor mange saker får man egentlig hvor personen faktisk blir pågrepet på åstedet, for eksempel med våpen i hånd (omtrent som på Utøya) hvor gjerningsperosnen tilstår og det finnes spor som sier at denne personen garantert er den skyldige? i veldig mange etterforskninger er vel gjerningspersonen "over alle hauger" veldig lenge før politiet faktisk dukker opp, og forsøker å sikre eventuelle spor. I tillegg har den skyldige kanskje vært veldig flink til å skjule sporene etter seg, og nekter plent å tilstå. det finnes dessverre mer enn nok saker (for eksempel fra USA) hvor uskyldige folk faktisk har blitt henrettet for noe dem aldri har gjort, og så viser det seg alt for seint at folk ikke var "skyldige" likevel. Anonymkode: 155c4...1f6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #57 Skrevet 3. september 2022 Jeg er for dødsstraff, uansett forbrytelse. Godt å få ryddet opp litt. Anonymkode: 8dc96...b46 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #58 Skrevet 3. september 2022 Eh… hvem er det som skal utføre desse dødsstraffene ? En sånn kynisk verden vil ødelegge hele rettssystemet vi har her i landet. Anonymkode: 78426...1e5 1
Ænema Skrevet 3. september 2022 #59 Skrevet 3. september 2022 imot, men for fangehull til de i stedet. og høyeste straffen må settes til 50 år.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #60 Skrevet 3. september 2022 Turtellure12 skrev (På 2.9.2022 den 18.49): Hadde en ganske interessant diskusjon her om dagen angående dødsstraff. Så da spør jeg dere; bør det innføres dødsstraff i Norge? Argumenter gjerne for eller imot. Enjoy! For selvfølgelig, jeg har ikke lyst til å bruke ett øre av skattepengene til å holde liv i drapsmenn, psykopater og voldtektsmenn. Anonymkode: bb4bb...afe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå