AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hei, Hadde mammaperm siden mai.2021 og frem til august 2022. ( tok over ektemanns periode pga sykdom hos han, ble innlagt på sykehus pga korona derfor ble perioden med mamnapermen så langt) i tillegg tar 10 uker ferien min fra 2021 og 2022 nå rett etter permen er over. Så starter på jobb igjen i november. Meen, saken er: jeg hadde 80% lønn under hele permen. Og nå som permen er over og jeg har gått inn i ferien min, så sier sjefen at jeg kommer til å få 80% lønn da jeg ble trukket 80% i lønn fra 2021 og 2022 ferien min. Jeg tok ingen ferie da jeg var allerede undet mammapermen. Kan sjefen virkelig betale bare 80% av lønna mi i september og oktober? Burde jeg kontakte utdanningsforbundet? Takk Anonymkode: 33c3a...53d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Hvis opptjeningen er på 80% er det ingen grunn til å gå deg 100% lønn. Anonymkode: a3677...bd9
Topsi Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, Hadde mammaperm siden mai.2021 og frem til august 2022. ( tok over ektemanns periode pga sykdom hos han, ble innlagt på sykehus pga korona derfor ble perioden med mamnapermen så langt) i tillegg tar 10 uker ferien min fra 2021 og 2022 nå rett etter permen er over. Så starter på jobb igjen i november. Meen, saken er: jeg hadde 80% lønn under hele permen. Og nå som permen er over og jeg har gått inn i ferien min, så sier sjefen at jeg kommer til å få 80% lønn da jeg ble trukket 80% i lønn fra 2021 og 2022 ferien min. Jeg tok ingen ferie da jeg var allerede undet mammapermen. Kan sjefen virkelig betale bare 80% av lønna mi i september og oktober? Burde jeg kontakte utdanningsforbundet? Takk Anonymkode: 33c3a...53d Feriepengene regnes jo ut fra inntekt året før, så om du hadde 80% lønn i permisjon for du 80% lønn i feriepenger 1
smilo Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Har du fått feriepengene utbetalt, eller er det disse som kommer nå? For hvis du har fått de utbetalt allerede så skal du ikke ha lønn i det heletatt nå, for da fikk du dobbelt i sommer og i fjor sommer. Hvis de ikke er utbetalt ennå, så skal du ha dem nå. for både 2021 og 2022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå