AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Jeg vet egentlig ikke om dette er noe problem, og har egentlig ikke tenkt at det er det, men nå har barnehagen nevnt det noen ganger så da blir jeg jo usikker. Jeg har et barn på 2,5 år, enebarn. De i barnehagen sier alltid at barnet er så flink å leke, er snill og hyggelig. De sier også at barnet leker mest for seg selv, men er gjerne med andre. Jeg har tenkt at vennskap og alt dette kommer senere, men siden barnehagen nå har nevnt det noen ganger blir jeg usikker. Burde barnet mitt nå ha venner? Hvordan kan jeg eventuelt hjelpe barnet mitt med dette? Barnet snakker om et par av barna i barnehagen og sier at hen leker med de. Barnet virker også veldig fornøyd med å være i barnehagen, har heller ikke problemer med å være med fettere, kusiner eller barn av mine venninner. Anonymkode: f3957...a4b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Helt normalt at to åringer ikke har venner. Anonymkode: ef981...c55 2 2
Gjest Some guy Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet egentlig ikke om dette er noe problem, og har egentlig ikke tenkt at det er det, men nå har barnehagen nevnt det noen ganger så da blir jeg jo usikker. Jeg har et barn på 2,5 år, enebarn. De i barnehagen sier alltid at barnet er så flink å leke, er snill og hyggelig. De sier også at barnet leker mest for seg selv, men er gjerne med andre. Jeg har tenkt at vennskap og alt dette kommer senere, men siden barnehagen nå har nevnt det noen ganger blir jeg usikker. Burde barnet mitt nå ha venner? Hvordan kan jeg eventuelt hjelpe barnet mitt med dette? Barnet snakker om et par av barna i barnehagen og sier at hen leker med de. Barnet virker også veldig fornøyd med å være i barnehagen, har heller ikke problemer med å være med fettere, kusiner eller barn av mine venninner. Anonymkode: f3957...a4b Eneste problemet jeg ser her er at du kaller din egen unge på 2 år hen.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 De er hakket for små til å leke mye og fast sammen på den alderen. De trives gjerne, og forstår jo om noen er kjipe med dem - men dette med «venner» kommer senere. Anonymkode: 3f45a...c84
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Min er også 2,5 år nå i september. Så vidt jeg vet ingen «venner» i barnehagen. Går greit overens med andre barn, men foretrekker ikke noen fremfor andre per nå. Ikke noe jeg har tenkt over. Tipper det endrer seg de neste 1,5 årene. Det eldste barnet mitt var litt annerledes og knyttet vennskap ganske tidlig. Fikk inntrykk av at det var mer unormalt enn slik yngstemann er nå. Anonymkode: 5b887...c56
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Sier de konkret at barnet ikke har venner, eller at det leker mest for seg selv? Begge deler er nok innenfor normalen, litt avhengig av hvordan de definerer vennskap. Men hvis om barnehagen flere ganger har sagt at barnet ikke har noen venner, ville jeg nok spurt dem litt nærmere om det. Ellers, min på 2,5 år har ingen bestemte barn hun foretrekker å leke med, mens storesøsteren hadde ei jevnaldrende jente hun alltid var sammen med i barnehagen da de var 2. Toåringer danner vennskap, og noen får en ekstra nær relasjon til et eller flere andre barn. Andre ikke, uten at det er unormalt. For enkelte fortsetter fortsetter slike relasjoner gjennom hele eller mye av barnehagetiden, andre veksler mer. Jeg får også høre om min yngste at hun leker en del for seg selv. Men samtidig forteller de at hun kan ta initiativ til lek med andre barn, klarer å delta i lek og virker fornøyd med tingenes tilstand. Anonymkode: 0c2b6...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå