Gå til innhold

Babyen under rier - aktiv eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte og lure på - hvordan var babyen din under modningsrier / åpningsrier, og rier? Leser mye om hva mor skal føle, men skal man kjenne liv? Var de mer aktive? Mindre aktive? Takk :) 

Anonymkode: 87daf...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket lite liv egentlig, slik jeg husker det. De har jo ikke så mye bevegelighet på vei ned i bekkenet kanskje.

Anonymkode: dc691...7eb

Skrevet

Aner ikke om han bevegde seg eller ikke. Hadde for vondt til å orke å kjenne etter. 😂

Anonymkode: 3685c...ac5

• Hjerte 1
Skrevet

Det er bra og høre uansett! Ble stressa om man skal fokusere på og registrere liv mens man har vondt og prøver puste :ler:

Skrevet

Jordmor sin oppgave å passe på formen til baby når du føder :) smertene gjør at du ikke kjenner noe. 

Anonymkode: 9749b...f57

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jordmor sin oppgave å passe på formen til baby når du føder :) smertene gjør at du ikke kjenner noe. 

Anonymkode: 9749b...f57

Tenkte spesielt mens man går hjemme enda og venter på at man kan komme inn. Men da forstår jeg det som at man ikke får fokusert på det 🙈

Skrevet

Man tenker ikke over det. Og det er jordmoren som lytter på pulsen. Noen må ha elektroder på babyen. 

Anonymkode: 3957c...78d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bra og høre uansett! Ble stressa om man skal fokusere på og registrere liv mens man har vondt og prøver puste :ler:

Jeg måtte registrere liv mens jeg hadde rier🙊 Nå var ikke riene veldig sterke vel og merke, så det gikk.

Anonymkode: 57932...959

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man tenker ikke over det. Og det er jordmoren som lytter på pulsen. Noen må ha elektroder på babyen. 

Anonymkode: 3957c...78d

Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔

Anonymkode: 47fab...0ce

Skrevet

Her var det stormrier fra første stund, så noe liv kjente jeg ikke, og kjente ikke etter heller. Så det aner jeg ikke. Men ang elektroder på hode, har ikke fått det på noen av mine babyer ved fødsel. Trur en setter på det. Om baby blir stresset, eller det blir vanskelig å få observert baby utenfra. Absolutt ikke alle får det iallefall.

Anonymkode: dbb87...8a2

Skrevet

Kjente ingen aktivitet fra baby etter jeg fikk rier.

Anonymkode: c21b8...c15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔

Har ikke hatt det på noen av mine 2 fødsler nei. 

Anonymkode: 28d7d...f9b

Skrevet

Både og har jeg skjønt. Føder man i vann er det ikke mulig å ha elektroder på hodet til barnet. 
Hvis fødselen tar endel tid setter de ofte på elektroder ble jeg fortalt for å holde ekstra kontroll på babys trivsel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Får det på igangsatt fødsel,  men ikke om fødselen starter selv, alt ser normalt ut og framdriftrn er normalt. Kan ikke ha elektrode om man skal føde i vann.

Anonymkode: c0bdd...e68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjente aktivitet mellom rier, men ikke mens jeg hadde en ri.

Anonymkode: c0bdd...e68

Skrevet

Fra fødselen starter til den er over, har jeg aldri kjent babyene bevege seg i det hele tatt. Ikke engang under pausene. Så jeg har alltid blitt lagt inn når de første riene har starta selv om jeg ikke har vært i nærheten av aktiv fødsel slik at jordmødrene kan følge med siden jeg ikke kjenner om babyen er i live eller ikke. 

Anonymkode: 9f8a8...a95

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble bedt om å prøve å registrere bevegelser med sparkeknappen frem til de fant ut at det var på tide med skalpelektrode (var koblet til CTG fra innkomst-CTG og ut fødselen fordi babyen ikke hadde det helt bra), men det var ingen som forventet at jeg skulle verken orke, klare, gidde eller ta meg tid til det, altså. 😄

Anonymkode: 3685c...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...