AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Begynte og lure på - hvordan var babyen din under modningsrier / åpningsrier, og rier? Leser mye om hva mor skal føle, men skal man kjenne liv? Var de mer aktive? Mindre aktive? Takk Anonymkode: 87daf...9c5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Merket lite liv egentlig, slik jeg husker det. De har jo ikke så mye bevegelighet på vei ned i bekkenet kanskje. Anonymkode: dc691...7eb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Aner ikke om han bevegde seg eller ikke. Hadde for vondt til å orke å kjenne etter. 😂 Anonymkode: 3685c...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Det er bra og høre uansett! Ble stressa om man skal fokusere på og registrere liv mens man har vondt og prøver puste Anonymkode: 87daf...9c5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Jordmor sin oppgave å passe på formen til baby når du føder smertene gjør at du ikke kjenner noe. Anonymkode: 9749b...f57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jordmor sin oppgave å passe på formen til baby når du føder smertene gjør at du ikke kjenner noe. Anonymkode: 9749b...f57 Tenkte spesielt mens man går hjemme enda og venter på at man kan komme inn. Men da forstår jeg det som at man ikke får fokusert på det 🙈 Anonymkode: 87daf...9c5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Man tenker ikke over det. Og det er jordmoren som lytter på pulsen. Noen må ha elektroder på babyen. Anonymkode: 3957c...78d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er bra og høre uansett! Ble stressa om man skal fokusere på og registrere liv mens man har vondt og prøver puste Anonymkode: 87daf...9c5 Jeg måtte registrere liv mens jeg hadde rier🙊 Nå var ikke riene veldig sterke vel og merke, så det gikk. Anonymkode: 57932...959
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man tenker ikke over det. Og det er jordmoren som lytter på pulsen. Noen må ha elektroder på babyen. Anonymkode: 3957c...78d Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔 Anonymkode: 47fab...0ce
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Her var det stormrier fra første stund, så noe liv kjente jeg ikke, og kjente ikke etter heller. Så det aner jeg ikke. Men ang elektroder på hode, har ikke fått det på noen av mine babyer ved fødsel. Trur en setter på det. Om baby blir stresset, eller det blir vanskelig å få observert baby utenfra. Absolutt ikke alle får det iallefall. Anonymkode: dbb87...8a2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Kjente ingen aktivitet fra baby etter jeg fikk rier. Anonymkode: c21b8...c15
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔 Anonymkode: 47fab...0ce Har ikke hatt det på noen av mine 2 fødsler nei. Anonymkode: 28d7d...f9b
PurpleTuliip Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔 Anonymkode: 47fab...0ce Både og har jeg skjønt. Føder man i vann er det ikke mulig å ha elektroder på hodet til barnet. Hvis fødselen tar endel tid setter de ofte på elektroder ble jeg fortalt for å holde ekstra kontroll på babys trivsel. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får ikke alle elektroder på hodet for å måle hjerterytme? Trodde det var ren prosedyre under fødsel. Men kanskje jeg ikke hadde en så vanlig fødsel som jeg trodde 🤔 Anonymkode: 47fab...0ce Får det på igangsatt fødsel, men ikke om fødselen starter selv, alt ser normalt ut og framdriftrn er normalt. Kan ikke ha elektrode om man skal føde i vann. Anonymkode: c0bdd...e68 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Jeg kjente aktivitet mellom rier, men ikke mens jeg hadde en ri. Anonymkode: c0bdd...e68
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 Fra fødselen starter til den er over, har jeg aldri kjent babyene bevege seg i det hele tatt. Ikke engang under pausene. Så jeg har alltid blitt lagt inn når de første riene har starta selv om jeg ikke har vært i nærheten av aktiv fødsel slik at jordmødrene kan følge med siden jeg ikke kjenner om babyen er i live eller ikke. Anonymkode: 9f8a8...a95
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Det er bra og høre uansett! Ble stressa om man skal fokusere på og registrere liv mens man har vondt og prøver puste Anonymkode: 87daf...9c5 Jeg ble bedt om å prøve å registrere bevegelser med sparkeknappen frem til de fant ut at det var på tide med skalpelektrode (var koblet til CTG fra innkomst-CTG og ut fødselen fordi babyen ikke hadde det helt bra), men det var ingen som forventet at jeg skulle verken orke, klare, gidde eller ta meg tid til det, altså. 😄 Anonymkode: 3685c...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå