AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Vi har jo spist hos hverandre før, det er etpar år siden. Hun inviterte, jeg spør alltid om noe skal tas med som trengs. Hun sier nei. Nå i ettertid har hun baksnakket meg OG sendt meldinger om at jeg er frekk som kom tomhendt på middagsinvitasjon, noe så frekt! JEG spurte om hun trengte noe, da kan man ikke si nei. Så slenge dritt. Har sett skjermbilder av meldingene hun sendte...så tragisk. Vi er jo over 30år gamle. Falskt spill er ikke min greie, er derfor jeg spør om noe trengs; som jeg kan ta med. Falsk høflighet er heller ikke min greie. Anonymkode: 3dbae...546 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Det er vanlig å gi en vertinnegave uansett om hun sier du ikke trenger å ta med noe. Når det er sagt synes jeg det er så fint når folk tør å komme tomhendt til oss. 🤗❤️ Anonymkode: e3ee4...966 31 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Bare å sende skjermbilder av deres meldinger til de hun har baksnakket, så ser de hvilke menneske de omgås. Anonymkode: 49faf...c08 6 1
Gjest ti10 Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Høres veldig spesielt ut. Om jeg hadde tatt med noe hadde nok kommet an på hvor formelt det var. Og ikke minst om invitasjonen kom tidsnok til at jeg rakk å kjøpe noe. Når man spør om man skal ta med noe, da tror den du spør at det er snakk om noe man trenger til middagen, ikke en vertinnegave. Så ingen vil svare at "Ta med en vertinnegave, jeg vil helst ha konfekt eller blomst". Men en vertinnegave er uansett en bonus, ikke noe man kan forvente. Og det er veldig mye frekkere av henne å klage på det i ettertid enn det er at du ikke tok med noe. Men nå vet du jo hvor du har henne, så blir det opp til deg om du gidder å ha kontakt med henne i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Kan du ikke sende mld og si at du hadde satt pris på at hun var ærlig, og at du spurte før du kom, og at du ble lei deg. Vis at du vet hva hun har sagt, og at det føles urettferdig. Anonymkode: e2a50...781 27 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke sende mld og si at du hadde satt pris på at hun var ærlig, og at du spurte før du kom, og at du ble lei deg. Vis at du vet hva hun har sagt, og at det føles urettferdig. Anonymkode: e2a50...781 Enig, dette er den voksne og ryddige måten og reagere på. Ikke skrive et hissig innlegg på kg. Anonymkode: 5a42e...e63 14 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har jo spist hos hverandre før, det er etpar år siden. Hun inviterte, jeg spør alltid om noe skal tas med som trengs. Hun sier nei. Nå i ettertid har hun baksnakket meg OG sendt meldinger om at jeg er frekk som kom tomhendt på middagsinvitasjon, noe så frekt! JEG spurte om hun trengte noe, da kan man ikke si nei. Så slenge dritt. Har sett skjermbilder av meldingene hun sendte...så tragisk. Vi er jo over 30år gamle. Falskt spill er ikke min greie, er derfor jeg spør om noe trengs; som jeg kan ta med. Falsk høflighet er heller ikke min greie. Anonymkode: 3dbae...546 Da takker du nei neste gang, å så kan du snakke dritt om henne. Anonymkode: c22c6...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Jeg pleier å ta med en vin eller to på middag i helgene, men synes det er helt greit at folk kommer tomhendt til meg. Jeg kjenner et par stykker som absolutt skal ha med seg noe når de bare skal stikke innom for en kopp kaffe og det synes jeg er nærmest plagsomt. Anonymkode: 95588...2af 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 I min omgangskrets er det vanlig at den som inviterer står for mat og snacks og så tar den som er invitert med ønsket alkohol. Jævla spesielt å baksnakke deg når du til og med spør om du skal ta med noe… Hun hadde jeg konfrontert uten å tenke meg om en gang. Anonymkode: 989ce...e5c 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 At hun svarer at du ikke skal ta med noe er jo ikke så rart. Hva ville du hun skulle si da? Ja, takk, ta med en vertinnegave til meg er du snill? Du tar jo bare med deg en konfekteske eller noe uansett. Du kommer i hvert fall ikke tomhendt når du er invitert på middag!! Anonymkode: b3c33...8c7 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At hun svarer at du ikke skal ta med noe er jo ikke så rart. Hva ville du hun skulle si da? Ja, takk, ta med en vertinnegave til meg er du snill? Du tar jo bare med deg en konfekteske eller noe uansett. Du kommer i hvert fall ikke tomhendt når du er invitert på middag!! Anonymkode: b3c33...8c7 Aldri opplevd å få vertinne gave, er det virkelig så vanlig? Anonymkode: e2a50...781 29 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri opplevd å få vertinne gave, er det virkelig så vanlig? Anonymkode: e2a50...781 Vanlig i min omgangskrets.. (født i 88) Anonymkode: 50cea...7ff 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Herregud så pripne folk er her da, skal ha vertinnegaver når venninner kommer på middag? Bor dere på bygda? Når mine venninner møtes kan vi fint spørre om vi skal ta med noe. Da kan svaret være, ja ta med brus, eller litt ekstra grillmat. Eller gjerne noen bær til isen. Eller man svarer ingenting. Og da tar vi ikke med noe. Har noen flyttet/hatt bursdag osv tar man med en blomst liksom. Anonymkode: 5a42e...e63 31 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Man gir ikke vertinnegaver når man besøker venninner for å spise. Det er kun hvis det er invitert til selskap. 88 modell. Anonymkode: c94ab...905 21 3
Laraa Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Vertinnegave er påtatt som fy. Å forvente å få gave når man lager en middag til folk fordi det er tradisjon og åpenbart ligger i underbevisstheten få noe igjen? Huff. I Tyskland er det enda vanligere enn i Norge og det er skikkelig pes å huske den forbanna vertinnegaven. Jeg har jeg fått alt fra en enhjørningblyant med glitter på til utslitt pocketbok som giveren absolutt har lest mange ganger og blitt lei av. Det ligger ikke kjærlighet om omtanke i det. Bare en utdatert tradisjon ingen tør å bryte som fører til støvsamlere. Selv har jeg måttet skynde meg til butikken for å kjøpe juggelræl fordi jeg kom på: åhh ja, vertinnegave. Det beste med å flytte tilbake fra Tyskland til Norge var å slippe Mitbringsel (ekstremversjonen av vertinnegave) 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Skjønner jeg er gammel. Eller vanker i feil kretser. I min gjeng tar vi aldri med vertinnegaver, til nød litt ekstra snacks eller noe om man ønsker å bidra. Tar man med noe drikke, er det fordi vertinnen byr på mat og evt enkel drikke, og så tar man med alkohol eller annen drikke man vil ha utover det som serveres. Hvorfor skal voksne mennesker drive og gi hverandre gaver fordi man er invitert på besøk? Det er i grunnen evig nok at man inviterer hverandre og viser hverandre oppmerksomhet og omtanke på den måten. Å bytte flasker med alkohol eller konfektesker er jo egentlig ingen vits. Venninna høres storforlangende ut og ikke så opptatt av at folk samles og har det trivelig sammen. Jeg hadde konfrontert henne på et ordentlig vis og sagt at dette ønsker du ikke å være en del av. Anonymkode: e80cd...dd2 11
Istinde Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg pleier å ta med en vin eller to på middag i helgene, men synes det er helt greit at folk kommer tomhendt til meg. Jeg kjenner et par stykker som absolutt skal ha med seg noe når de bare skal stikke innom for en kopp kaffe og det synes jeg er nærmest plagsomt. Anonymkode: 95588...2af Oii... Jeg er en av dem som kan finne på å dra innom butikken for å kjøpe med noe til kaffen.. Eller jeg tar med noe hjemmebakst fra fryseren.. Det er godt ment, og det ser ut som det blir satt pris på. Jeg forventer ikke at noen skal ta med noe når dem kommer på besøk til meg, hverken som kaffebesøk eller middagsbesøk 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man gir ikke vertinnegaver når man besøker venninner for å spise. Det er kun hvis det er invitert til selskap. 88 modell. Anonymkode: c94ab...905 Enig, det virker jo som det kun var ts og venninnen. Diskusjonen handler jo egentlig ikke om vertinnegave er vanlig eller ikke. Høres jo ut som ts har oppdaget at denne venninnen er en drage som baksnakker og lager drama. Og hvem er disse andre vennene som videresender dritten til ts?? Virker som hun trenger ny omgangskrets.. Anonymkode: 5a42e...e63 5 1
Istinde Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): At hun svarer at du ikke skal ta med noe er jo ikke så rart. Hva ville du hun skulle si da? Ja, takk, ta med en vertinnegave til meg er du snill? Du tar jo bare med deg en konfekteske eller noe uansett. Du kommer i hvert fall ikke tomhendt når du er invitert på middag!! Anonymkode: b3c33...8c7 Næmmen, så hissig!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå